Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Jeg bestrider ikke at gode kliniske data fra Swis 2 vil ha en positiv effekt på Softox - men når en ser på det siste året, er det ingen tvil om at nyheter relatert til desinfeksjon har hatt desidert størst innvirkning på kursutviklingen (på godt og vondt) - og skuffelsen etter “avslaget” på EU godkjennelsen (og kanskje noen blir litt usikker på “de kliniske dataene” knyttet til desinfeksjon), som dessverre gjør at vi mest sannsynlig får en emisjon raskere enn ventet, har tydeligvis vært vond å svelge for markedet. Vi får snart håpe på bedre tider:)

1 Like

Godt mulig noen har blitt det men lener meg godt på FFI og forsvaret, har stor grunn til å tro de har mer eller mindre full innsikt i dataene og de er villig til å forske mer for å bruke produktene i forsvarssammenheng. Man kan vanskelig få en bedre garantist på produktenes kvalifikasjoner enn dette?

Helt riktig. Og nå som inntektene tilsynelatende blir utsatt, så vil selv denne aksjen omsider bli drevet av data og sannsynlighet for å nå de store markedene (les: ikke desinfeksjon).

Dét er et pluss i min bok, alt tatt i betraktning. Heretter skiftes fokus over på hva selskapets faktiske potensial består i.

I det øyeblikk data fra feks. SWIS-02 siste faste er gode, så kommer volum og reprising.

Svaret får vi allerede nå i Q2.

5 Likes

Så du ser fram til emisjonen de kjører etter å ha fått data?

Om data er gode, så ja selvfølgelig. Ellers kan man jo spekulere i når, og på hvilken VIP selskapet vil sette en eventuell emisjon i 2021. I alle tilfelle blir det ikke nå i Q2.

2 Likes

Skal jo også sies at det ikke nødvendigvis er store summer som trengs i en emisjon om man kun skal kompensere for tapet av et halvt år med HINAS/salg i EU. Håper ikke noen tror at en avtale med HINAS vil bety at pengene formelig flommer inn fra dag 1. Mao; man skal ikke overdrive hva utsettelsene har betydd i rene kronasjer. Selv om det åpenbart vil kunne medføre at kassen går tom før selskapet rekker å bli cash positive.

Veldig raske løp, billige studier, avtaletiden med FFI står kanskje i stil med forvented utviklingstid av SIS?

Avtaletiden er til 2024. SIS kan være et ferdig utviklet produkt lenge før det vil jeg anta. Har ikke akkurat ekspertise på dette, for å si det mildt, men hvis dem starter studiene på mennesker hvert øyeblikk, burde det ikke være realistisk å anta at et produkt kan være klart allerede tidlig i 2022, såfremt alt går på skinner?

1 Like

I forhold til generalforsamling på tirsdag så synes jeg opsjonsutdelingen er veldig fair.
Opsjoner på kurs 100 og 150 er bra.
Flere selskap ville satt dem på 50 tallet. Tommel opp fra meg på den.

“Styret har vedtatt å tildele opsjoner til ansatte som bonus for 2020 på følgende vilkår.
Styret allokerer 85 000 bonus opsjoner som skal allokeres til ansatte og konsulenter for 2020
til en kurs på NOK 100. Kursen reflekterer aksjens kurs ved årets slutt med fem års løpetid.
Det tildeles tilsvarende 40 000 opsjoner til CEO, Geir Hermod Almås, hvorav 20 000 opsjoner
til en kurs på NOK 100 og 20 000 til en kurs på NOK 150.”

17 Likes

Oi!! De Opsjonskursene er jo faktisk et særdeles bra signal fra selskapet… :ok_hand::ok_hand::ok_hand: Tror ikke jeg vært borti slikt før… :sunglasses:

13 Likes

Jeg har sansen for opsjoner som settes på kurser godt over dagens kurs.

4 Likes

Gledelig å se 5L begynner å komme på makedet noe som skulle tilsi at den sansynligvis brukes på dispensere. Samt lilleflasken på 100ml har begynt å kommet på markedet igjen.

image
image

6 Likes

Vi tar det vi får av info nå. Antivir fases nå ut med Safedes.
Kontoen begynner å vise litt for store røde tall.
Tiden vil vise når vi kommer oss ut av sumpen.
Softox brukte to måneder på å tolke Swis-1 studien. Regner vi omtrent samme tid på Swis-2 blir det omtrent første del av juni.
Sett bort fra det er det ikke så mange kursdrivere i løypen.
Det kan selvfølgelig komme noe uventet.
Usikker på om den vil gå særlig på oppstart av SIS. Vi får se.
Forhåpentligvis får vi en presentasjon 29 april med Q1.

Forhåpentligvis er mye av salgspresset som følger av at Ravi Invest selger seg ut. Med rådende omsetning merkes de store salgspostene litt for godt.

1 Like

Submission of regional tenders in Swedish
healthcare for both hand and surface
categories with SafeDes® and EffectDes®

Noen som har kjennskap til søknader rundt dette? Mulig man kan grave opp noe info rundt utlysning/datoer.

https://ted.europa.eu/TED/search/search.do

Man kan søke her. Ikke helt enkelt, så må se nærmere på det når jeg får ledig tid. Størrelsen på tilsvarende (HINAS) kontrakter i Sverige er større enn her hjemme.

3 Likes

Nytt navn og nye muligheter? (ferdig behandlet nå som publisering skjer knappe 3 måneder etter innsending?)

3 Likes

Det kan jo komme en positiv overaskelse…

“On advice from its scientific experts, SoftOx intends to contest and submit an administrative appeal in Sweden, and to undertake additional regulatory measures to ensure a scientifically viable and sustainable implementation of EU’s biocides regime on SoftOx products. “SoftOx feels confident that when the requested documentation is available, the application will be duly recognized.” Says Almås”

3 Likes

Spurte SoftOx en stund siden ang. rapporten fra Sverige.
Noe av svaret ang. urenheter i produktene.

Ref. «urenheten» et resultat av slurv (eller et bevisst valgt nivå) i produksjonsprosessen, eller et nødvendig iboende resultat av den patenterte prosessen?

• Nei, det skyldes inkonsistens hos regulatoriske myndigheter, da de sier at «urenheter» som kan være relevante skal måles i starten og slutten ved en stabilitetstest, mens vi mener at de såkalte «urenhetene» er irrelevante da de ikke utvikles i vårt produkt. Ved å foreta målinger hos Sintef har vi bevist at det ikke dannes såkalte «urenheter» i produktet, noe vi har presentert og argumentert med. Konklusjonen fra Sintef er at denne typen urenhet ikke dannes i vårt produkt og dermed ikke er relevant.

Vil disse urenhetene påvirke SIS og SWIS produktene også?

• Nei, der er produksjonsprosessen annerledes og nivået på såkalte «urenheter» derfor også annerledes.
23 Likes

Da burde vel en anke ha gode muligheter? Men sannelig ikke godt å si når man har med byråkrati å gjøre…

1 Like