Hvorfor skal man ikke bruke Klorhexidin på sår egentlig? Er det ikke det man har gjort på “alle” skrubbsår?
Dette er for ikke helende sår og biofilm, så det vet ikke jeg noe om. S.28 står SoftOx oppført
1_patofysiologi_i_ikkehelende_saar.pdf (5,4 MB)
Angrer på at jeg åpnet det mens jeg spiste…
Hvordan er fremdriftsplanen med Sis nå? Venter vi på etisk komité skal godkjenne oppstart av fase1?
SoftOx Solutions AS: Protokoll fra generalforsamling
Blir ikke helt klok på det de sier i Q4
-. Everything is now well prepared for further investigation and for us to prepare for the
first-in-human clinical study starting in March. Now, our R&D department works intensively to move this process forward as quickly as possible.
Så litt lengre ned…
-. We estimate the regulatory submission for phase 1 during Q1-2021.
Ikke fått noe melding om tilatelse så det har sikkert ikke startet opp enda? Det som er bra er at de har fått skattefunn midler også på begge tidligere forsøk.
SoftOx has obtained a “SkatteFUNN” grant specific to the SIS project from the Research
Council of Norway (NFR) which includes all basic research that has already been completed in 2020.
SafeDes® er patentert, utviklet og produsert i Norge. Produktet er svært effektivt mot både virus, bakterier og sopp og oppfyller kravene i håndhygieneveilederen til FHI.
Forsvarets forskningsinstitutt, Kjeller
Ledig stipendiat
Org.nr.:970963340 Stillingsident: 2021/00795 Presentasjon av stillingen :
Ved vår avdeling Totalforsvar søker vi etter en kandidat som er motivert for å ta doktorgrad (PhD) i samarbeid med industrien. Stipendiat stillingen er en del av et prosjekt som skal utvikle desinfiserende produkter fra bedriften SoftOx mot mikrober til militære formål. Stillingen har en varighet på tre år. Prosjektet gjennomføres i samarbeid med SoftOx, Forsvaret, Universitetet i Oslo og andre akademiske miljøer nasjonalt og internasjonalt. Gradsgivende universitet er Universitetet i Oslo.
SoftOx Solutions AS med datterselskaper er et børsnotert norsk medisinskteknologisk selskap på Euronext Growth-listen på Oslo Børs. Selskapet har utviklet et hånd- og overflatedesinfeksjons produkt som har andre og unike egenskaper enn dagens produkter på markedet. Parallelt med distribusjon av hånd-/overflatedesinfeksjon arbeider SoftOx tungt med utvikling (FoU) av et sårskyllprodukt, et produkt som fjerner infeksjoner i sår, og et produkt for behandling av virusinfeksjoner i luftveiene.
På FFI jobber vi med anvendt forskning som skal komme til anvendelse i et bredt faglig spekter, og hvert prosjekt har klare praktiske formål. Arbeidet vårt omfatter alt fra analyse av Forsvarets oppgaver, den sikkerhetspolitiske situasjonen og sivilsamfunnets sikkerhetsutfordringer, til rådgivning rundt anskaffelse og bruk av militært materiell.
Doktorgradsarbeidet skal lede frem til produkter som kommer Forsvaret til gode og bedrer Forsvarets operative evne. Aktuelle produkter fra SoftOx Solutions AS som skal videreutvikles er: SoftOx hånddesinfeksjon og sårskyll (SWIS), SoftOx infeksjonsfjerner for kroniske sår (SBE) og SoftOx inhalasjonsløsning for luftveiene (SIS) for militær anvendelse. Som en del av prosjektet testes effekten av de ulike produktløsningene på virus, sopp og bakterier, inkludert biofilm ved bruk av blant annet cellekulturer og dyremodeller. Produktløsninger skal også testes under ulike klimatiske forhold. Stillingen vil innebære samarbeid med Forsvaret og andre akademiske miljøer, nasjonalt og internasjonalt.
Arbeidsoppgavene vil være sentrert rundt forskning på produkter fra SoftOx, med fokus på å forebygge og behandle mikrobielle infeksjoner. Du skal gjennomføre et utdanningsløp som leder frem til en doktorgrad, og vil bli del av en gruppe med bred faglig kompetanse.
Morsomt at du lyser ut et fullverdig stipendiat.
Dette er en veldig solid validering av teknologi og selskap. Og kanskje hjelper det markedet omsider å forstå at det dreier seg om noe helt annet enn to ingredienser blandet sammen og puttet på flasker for hånddesinfeksjon.
Den siste tiden har føltes litt som å gå på 10kroners marked hos spar. Har blitt litt for mange varer den siste tiden og lommeboka begynner å bli slank, nå er jeg klar for prisøkning🌞
samme her, men folk skal jo “snitte ned” konsekvent her. Sitter roligt i båten men er redd det er mangen andre som kan bli ukomfortable med å sitte roligt når vi går lavere, håper ikke det.
Kursen har ikke vært lavere siden sommeren 2020. Caset har gått bedre enn man kunne håpe på siden den tid i samtlige kliniske spor. Det har samtidig møtt på inntekstforsinkelser som følge av offentlig rot. At sistnevnte veier tyngst er…unikt for et biotek.
SB1 må gjerne komme med analysen. Her er det et skrikende behov for at markedet kaster et blikk på selskapet og skjønner at det handler om alt annet enn AntiBac. Det håper jeg ledelsen ser også, og tar hensiktsmessige grep i så måte.
Om noen insisterer på å selge denne under 50, så sier ikke jeg nei takk i mellomtiden. I disse dager analyseres dataene fra det klinisk bekreftende (siste fase) studiet for SWIS-02. Resultatene rapporteres plutselig.
R/R på 50 tror jeg vil ses tilbake på som et av de mest åpenbare kjøpet på OSE i 2021, når vi nærmer oss slutten av året.
Sover SoftOx ledelsen ? De må ta noen grep.
Vært greit med noe informasjon og brannslukking nå.
Jeg har personlig tru på på at det ordner seg straks med Godkjenning og god sårbehandling studier resultater. Any day now !
Alltid viktig at et selskap holder markedet oppdatert på viktige hendelser men bortsett fra det synes jeg ikke selskaper skal la seg styre av svingninger i aksjekursen.
Det jeg håper de gjør er å forberede en god presentasjon til Q1 fremleggelsen 29.04.2021. Jeg synes det er viktigere at de gir en grundig status på tingenes tilstand da enn at de sender litt informasjon i ordinære børsmeldinger.
En gang i tiden ble det sendt ut meldinger i hytt og pine, vi vil vel ikke tilbake dit ? Men håper det kommer en nærmere forklaring på eu-avslaget ved Q1, og på en måte som er forståelig for folk flest.