Får slette om det er ugreit å dele en liten bit av artikkelen:
Da er det kanskje lov å senke skuldrene på mandag da altså, skål foresten
jeg er i god minus nå, men koser meg med det jeg sitter på
bwr en glede å hjelpe til med å holde kursen slik at de fikk de ekstra 10 mill på rep emi.
Jeg og, men skulle gjerne hatt mer. Pengene tikker så tregt in her😄men blir det i overkant for dumt så tryller jeg opp mer
ja, strikken er strukket, men slik er det denne gangen … ikke noe behov for å selge mine men gleder meg til gode nyheter, overlever dårlige…
jeg tror dette blir bra fort, uten å trade noe.
Utrolige bra artikkel da, “mainstream” media burde plukke opp dette
Det er fremtiden hvis det blir noe av det, men hvis det funker så er det veldig bra. Regner med at det blir selg på nyheter fra Finansavisen. De har skrevet før om SoftOx, og jeg lurer på om det er noen onkler eller tanter som har investert over evne?
Ding ding f*cking ding.
Da er det norske forsvaret på samme nivå i offentlige uttalelser som verdens ledende autoritet på biofilm (professor Bjarnsholt). Og selskapet samarbeider allerede med amerikanerne.
God helg!
Voie: “Inhalatorløsningen har et potensiale vi ikke har sett før”
Bjarnsholt: ““It is my belief that SIS could and will contribute to
limiting child death due to respiratory infections.”
Med slike uttalelser skulle man tro de har sett på resultater som vi ikke har sett noe av. Ellers vil jeg påstå det er litt tidlig å komme med slike utalelser. Jeg har uthevet “will” fra Bjarnsholt da det viser til at han tror dette er realistisk.
De har vel gjerne sett på dyreforsøket og har troen på, basert på kunnskap og erfaring, at de lar seg gjenskape på mennesker.
Godt mulig det blir amrikanerne og SEAL Team som er blandt første som vil bruke/teste dette… (de som får bruke og teste nye produkter først meg bekjent ut fra flere dokumentarer).
Endelig begynner det å komme ut! Får godt resultat fra SWIS nå og SIS er i gang så kan SM1 komme med analysen så kanskje folk begynner og skjønne hva SoftOx egentlig er for noe…
Skulle tro det er nokså mange som satt med følelsen av att de hadde litt /altfor lite SofOx aksjer, akkurat i det den artikkelen kom.
Tror mandags morningen og tiden fremover vil vise oss att markedet har overreagert kursmessigt i Soft. Det er nokså store ord som blir brukt av ledelsen/forskerene i Soft. De virker temmelig sikre på att de sitter med gode kort på hånden. Jeg har ment en god stund og er bare enda sikrere nå på att Soft blir en bra aksje for meg, i 2021.
“-Jeg har troen på behandlingene og løsningene vi utvikler. Det er bevist at behandlingen har effekt på mennesker, så jeg tror vi lykkes med å ta det i militært bruk, hevder Voje.”
Litt rar uttalelse ettersom det enda ikke er testet på mennesker…
Spennende uansett.
Hvis da ikke SIS allerede er i gang (sagt de skulle starte i mars) og man kan se gode resultater allerede uten å ha meldt dette (spekulasjoner)??
Synes SIS blir fremhevet vel mye i denne artikkelen til at de offentlig ikke har mer grunnlag enn dyrestadiet…
Det er veldig bra at en får større publisitet rundt Softox og potensialet som ligger i deres produkter inn mot sårbehandling (SBE)/inhalator (SIS). Det har aldri vært tvil om hvilket potensiale som ligger i Softox - hvilket avtalen med forsvaret viser - og denne artikkelen tror jeg vil gjøre at støtten på kr 50 holder, og forhåpentligvis vil den stige noe på mandag. Av tidligere erfaring frykter jeg dessverre at vi ikke vil få et alt for stort løft på mandag - hvor markedet tydeligvis har fokusert veldig på desinfeksjon og inntjening.
Det vil ta lenger tid før en blir cash positiv. Mye av det ligger utenfor selskapets kontroll (utsettelse av EU godkjennelsen/HINAS anbudet og FHI prioriterer ikke å endre veiledningen) - og som Almås sier i artikkelen, salget av desinfeksjon har ikke vært som forventet. I avtalen med FFI kan det være at en får økonomisk støtte etterhvert (FFI vil hjelpe med det) - men enn så lenge er det Softox som må dekke kostnadene (5 mill). De øvrige studiene er heller ikke gratis…Den neste emisjonen vil derfor mest sannsynlig komme mye tidligere enn først forventet - og den siste emisjonen ble gitt med relativt stor rabatt…
Er mer positiv da det også fremkommer fra artikkelen, Sitat- " fortløpende vil ta i bruk produktene og desinfeksjonsmidlene allerede er klar til bruk"
Dette går på repeat ser jeg.
Da må jeg også gjenta meg selv før endte gang: dersom selskapet må kjøre en ny emisjon i 2021, så vil det gjøres i forbindelse med en positiv VIP fra de kliniske løpene eller andre fundamentalt positive nyheter.
Allerede i innebærende kvartal får man klinisk bekreftende data fra SWIS-02 og går inn i partnerfase. SBE starter straks. SIS er trolig i gang.
Det er fullstendig misforstått å ha fokus på at det kan komme en emisjon i 2021. Om det er slik at du ikke tror på gode data eller fortsatt rask klinisk progresjon, så bør du jo sky aksjen uansett.
Men bevares, du og andre står fritt til å delta i en emisjon på kurser som er 20-50-100+ prosent høyere enn i dag.
Bare for å ha det nevnt; 5 millioner over tre år er 1,66 mill kr per år. Som motytelse får Softox hjelp av FFI til å innhente pengestøtte nasjonalt og internasjonalt. Sjansen er nok rimelig stor for at det ender opp med å tilfalle mer i kassen til selskapet enn hva som går ut. Og uansett hva; 5 millioner kroner fordelt over 3 år er peanuts.