Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Danske bank gir seg ikke på selgingen. Noen som vet om dette er en konto med “småsparere” som bruker danske bank eller en større investor?

Det er en nominee konto bestående av mange aksjonærer, umulig å si noe om sammensetningen. Kan være en storfisk blant dem ja når man ser på volumet som går ut derfra.

1 Like

Ikke veldig lenge til vi får svar om eventuelt støtte til behandling av Covid-19…

12 Likes

SIS ? Teste pasienter i Norge ? Hva betyr denne ?

De søker forskningsstøtte fra Forskningsrådet for å finansiere SIS-studien (som i første omgang kjøres i Danmark).

I alle fall slik jeg tolker det.

6 Likes

Kan også være støtte i EU det søkes om, regner med det går igjennom Forskningsrådet.

EU-nettverk i Horisont Europa

Forskningsrådet vil i 2021 lyse ut midler til etablering og drift av EU-nettverk for Horisont Europa.

Overordnet mål for nettverkene er å mobilisere norske deltakere til rammeprogrammet gjennom å øke kompetansen på Horisont Europa, bedre samarbeidet mellom nøkkelaktører på tvers av sektorer, lære og dele god praksis og utvikle allianser. Forskningsrådet ser på nettverkene som viktige støttespillere for mobiliseringsarbeidet av norske aktører.

1 Like

Tror man søker gjennom en egen portal (og ikke gjennom Forskningsrådet) for Horizon midler:

https://ec.europa.eu/info/funding-tenders/opportunities/portal/screen/programmes/h2020

SoftOx fikk for øvrig støtte fra EU / Horizon i 2018. I 2020 fikk de «Seal of Excellence»:

The ‘Seal of Excellence’ is a quality label, awarded to project proposals submitted for funding under Horizon 2020 the EU’s Framework Programme for Research and Innovation. It is given to those projects which succeeded in passing all the stringent selection and award criteria of the Horizon 2020 evaluation, but could not be funded under the available Call budget.

2 Likes

Here we go again…

Tja, ikke like morro å drikke softox desverre;)

Tror det vil komme faktiske data snart, ikke rart de er ivrig med å analysere. :+1:

" we are eagerly looking forward to examining and analyse the study data and report on the results later in Q2-2021”, says Glenn Gundersen, Medical Director of SoftOx."

3 Likes

The need for new solutions treating respiratory tract infections is significant, this is a market which with conservative estimates for the EU and the US is approximately 12 billion USD. The number can probably be doubled looking in a global perspective

CEO, Geir Almås

This technology is unique, it is simple, and exceptionally efficient. I am convinced that we are facing a breakthrough in the treatment of difficult infections.

My team and I believe that we are facing a breakthrough in the treatment of difficult infections, both viral and bacterial. We have tested SoftOx solutions in the respiratory tract and we see that this can be an important treatment principle that can help fight the ongoing pandemic and future epidemics and pandemics

It is my belief that SIS could and will contribute to limiting child death due to respiratory infections. SIS will put an end to COVID-19 domination as well as the regular influenza and other known airway infections. Also, SIS will help prepare us for the next pandemic by giving us a highly effective weapon with wide applications making a crucial difference as we face disease X. I foresee we are stepping into a new era due to SIS; a+n era with less use of antibiotics for bacterial respiratory infections as well as a world which does not have to close down due to a simple virus. SIS offers a harmless, simple way of ending or at least mitigating known and even unknown respiratory infections.

Thomas Bjarnsholt, DMSc and Professor at
Copenhagen University and University Hospital

Jeg har jobbet mye med motmidler mot kjemiske stridsmidler, og SoftOx’ inhalatorløsning har et potensiale vi ikke har sett før

-Øyvind Voie, Forsvarets Forskningsinstitutt

Noen utvalgte sitater mens vi tuktes i jammerdalen.

19 Likes

Mangler ikke på optimisme får man si!
Om 10% av dette blir materialisert i virkelighet ligger Softoxs verdi til å gå minst 100X!

1 Like

Ja det hadde vært noe. Men spørsmålet må være; har Norge plass til så mange nye millionærer?

1 Like

Antakeligvis ikke, men jeg skal kreve min plass!

Kapital meldte om 362 millardæærer i Norge i fjor høst. Så da regner jeg med noen flere millionærer er velkomne.

Jeg heier på at Brødrene Almås skal komme opp på den milliardærlisten snart :slight_smile:

3 Likes

Det er på bakgrunn av disse utsagnene at jeg mener spesielt Bjarnsholt og Voie, som er objektive, må ha kunnskap som tilsier at det er stor sannsynlighet for at dette skal fungere på mennesker. Det hadde vært spennende å vite om de eksempelvis har testet dette på minigris som har en type lungevirus for å se på effekten. Vet ikke om det engang er lov, eller om man må ha godkjente studier for å prøve slikt. Ellers vet jeg ikke hvordan Bjarnsholt kan ha så stor tro på at det fungerer.

4 Likes

Det er jeg synes er veldig bra er at da Voie kommer som en tredjepart uten å ha vært bort i SIS og med litt annen “bakgrunn” tydeligvis ser det samme som Bjarnsholdt. Men med en litt annen vinkling (kjemisk krigføring) og mener det kan ha store muligheter også på den biten.

3 Likes

Vært trivsel med noe kursdrivende nyheter før helga. :rofl:

Ikke hvis de kommer etter at børsen stenger i dag :slight_smile:

1 Like