Da blir det vel garantert inntekter på Swis fra Forsvaret i år(?).
Høres nesten for bra ut men kanskje vi får litt mer info ved Q1 neste mandag eller resultat siste Swis-studie.
Jeg glemte denne som David777 posta for 8 dager siden:
Det dokumentet, fra 15 feb, sier jo at både hånd og overflate desinf er godkjent i helsevesenet. Da burde vi kunne se helt bort fra dette med CE godkjenning og softox burde kunne vinne anbudet med sine alkoholfrie løsninger¿
Desinfeksjon til Softox er det første CE godkjente produktet de har, SWIS blir forhåpentligvis det andre om ikke lenge…
https://doffin.no/Notice/Details/2021-371113
Kategorien for desinfeksjon er i praksis utviklet for SoftOx. Dette anbudet forventer jeg rett og slett at de vinner. De har best effekt (og bieffekter), de kan prise seg kompetitivt og har all dokumentasjon.
Ellers verdt å merke seg at med fristen allerede i mai, så får man vite om de vinner HINAS allerede på tampen av mai / første uken av juni.
Delvis enig, men h2o2 er kanskje in the game under rådende situasjon?
PS. en ting som irriterer meg litt er jod. er ikke jod rimelig allright? Er det bare det at det brukes for å lage methamphetamine som blokerer det? Dessuten blir man fin og brun av det
Bedre effekt og bieffekter enn hydrogenperoksid som på ingen måte er bra for huden. Jeg ser ingen relevante konkurrenter.
Edit:
Ser OxylClean har et produkt som heter Freebac, basert på hydrogenperoksid, og som visstnok ikke er skadelig for hud eller omgivelser.
En teoretisk konkurrent, men SoftOx har bedre og mer omfattende dokumentasjon såvidt jeg kan forstå. I tillegg vet vi at de har presentert for / har etablert kontakt med ekspertgruppen bak anbudet.
Antar også nasjonalismen slår inn og produksjon i Norge uten at det nevnes så vil ikke være mange konkurenter…
akkurat den siden med “America first” har jeg sett lite til i norge. Jeg følte litt på det etter å ha kjøpt norsk designet produkt, men …
Jeg må nevne det. I førsteklasse videregående hadde vi en utveksling til Frankrike. Han duden som kom hjem til oss, stjal ostehøvler på Akerbrygge. Jeg merka det kostet litt at han stjal et lite stykke norsk
Hadde ikke særlig tid å se på dette idag.
Hadde håpet at dette betydde at datoen i forhold til innkjøpet var fremskyndet fra oktober.
Det var det jo ikke.
Vi får nok ikke noe svar på dette før juli, uke 27.
1.7 Viktige datoer
Oppdragsgiver har lagt opp til følgende tidsramme for prosessen:
Aktivitet Tidspunkt
Kunngjøring av konkurransen 4/18/2021 2:07 PM
Frist for å stille spørsmål til konkurransegrunnlaget 5/14/2021 12:00 PM
Felles dialogmøte (tilbudskonferanse) 26.04.2021, kl. 10:00
Frist for å levere tilbud 5/21/2021 2:00 PM
Frist for å levere vareprøver 5/21/2021 2:00 PM
Evaluering Uke 26 (tentativ)
Tildelingsbeslutning og meddelelse til tilbyderne Uke 27 (tentativ)
Avtaleinngåelse uke 27 (tentativ)
Oppstart avtale 10/1/2021 12:00 AM
1.8 Felles dialogmøte (Tilbudskonferanse)
Det vil bli avholdt en tilbudskonferanse 26.04.2021. kl. 10:00 på Teams. Påmelding innen 23.04.2021 kl. 13:00
via Mercell med tittel “Påmelding Tilbudskonferanse”. Link til konferansen publiseres via melding i Mercell.
“Frist for å stille spørsmål til konkurransegrunnlaget 5/14/2021 12:00 PM
Felles dialogmøte (tilbudskonferanse) 26.04.2021, kl. 10:00”
Er dette noe vi kan delta på? i noen grad?
hadde vært heftig med en live stream på dette forum!
Jeg er helt blå her, men om det er offentlig høring type?
Huden? Det åpnes for “klordioksid, hypoklorsyre eller annen klorforbindelse” i 2 av tilsammen 24 grupper, og i den andre skal det være kluter. Og det er teknisk, altså til overflater. Sjekk linken til polsmannen over.
Man må nok melde seg på tilbudskonferansen. En som gjør dette kan selvfølgelig velge å streame.
Det var en som spurte om hydrogenperoksid kunne være en konkurrent, noe jeg svarte på.
Ah, sorry. Og jeg overså at det er en gruppe der også som heter “hånddesinfeksjonsmidler, flasker uten alkohol”, så da er det 3
Vært litt volum siste tiden. Jeg tolker det som at det «jobbes» (noen tar referansen, andre ikke) med å bygge posisjon før neste kursdrivende nyhet. Samme trasige regla siden i fjor høst (@he67 har vært inne på det samme).
Her trengs tålmodighet og økt interesse i markedet. Klinisk bekreftende data og partnerskapsfase for SWIS kan være kuren vi venter på, og den kommer nå i Q2.
Cash-beholdning ved årsslutt Q4 var 34,8mnok.
For Q1 2021 kommer ekstra cash inn i kassen:
+22,5 mnok transje 2 av emisjonen
+10mnok rep.emisjon
+10 mnok ansattemisjon
= ca 42,5mnok (… usikker på emisjonskostnader til tilrettelegger Sp1 allerede ble trukket fra i fjor eller i år)
34,8mnok + 42,5mnok = ca 77,3mnok
For Q4 ble inntekter 600.000kr og driftskostnader 22,5mnok. Skal vi tippe at inntektene har økt i Q1 til ca 1,5 mnok (lagerinnkjøp og økt synlighet Meny, Røde Kors, Anue etc) og driftsutgiftene økt til ca 25mnok?
1,5mnok - 25mnok + 77,3mnok = 54mnok i cash ved Q1 2021. (Noe jeg har oversett?)
Med sånn cash balanse er etter min mening tull å nevne emisjon nå. I tillegg får de avklaring på HINAS i juli som burde være en god sikkerhet nok til å få et lån fra en samarbeidsvillig bank. Som vi vet har Forsvaret i USA allerede gitt nesten 20mnok i støtte i fjor, og ytterligere støtte fra de eller andre er slettes ikke utenkelig. I tillegg er SWIS et par uker unna endelig resultat og vi vet at de jobber med partnere, og kanskje de til og med klarer å oppnå salgsinntekter allerede i år.
Gammelt nytt, men ny artikkel i forsvaretsforum.