Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Det er ihvertfall stille i ordreboken, til og med for softox å være

Fint det, så får man lastet opp i stillhet. :blush:

Noen som husker hvor mye av emisjonspengene som var inkludert i cash-beholdning i Q4 og hvor mye som kommer i Q1?

Hvis ca halvparten av emisjonen (transje 2), i tillegg til reperasjonsemisjon (10mnok) og ansattemisjon (10mnok) ble gjort i hhv januar og mars bør vel faktisk cashbeholdningen ha økt i forhold til Q4 (til tross for driftsutgifter).

1 Like

Da har Sykehusinnkjøp kjørt ut utlysningen…

bilde

https://www.doffin.no/Notice/Details/2021-371113

14 Likes

Men EU godkjenning må være på plass ikke sant…?

EU-godkjenningen har null relasjon til HINAS utover at valideringen av produktet muligens hadde gitt ekstra tyngde.

Ikke et sekund for tidlig!

1 Like

Hadde vært fantastisk om de fikk medhold i den anken de kjører rett før anbudsprosessen er ferdig. Akkurat nå føler jeg det fort kan være litt mot de.

Positiv nå, det kommer til å gå rette vei… det er flere muligheter nå fremover, avtalen med forsvaret kommer til å gi fortløpende inntekter etter vært som produktene blir ferdige. Ikke lenge til de begynner med SWIS…

1 Like

Finner ingen sted at det er beskrevet alkoholfritt desinfeksjon.

1 Like

Finnes strengt tatt ikke noe ikke-alkoholdig desinfeksjonsmiddel som er EU-godkjent, så i forhold til eventuelle konkurrenter er det en vanskelig øvelse å vurdere hvorvidt det vil ha betydning. Skulle tro at SINTEF sine vurderinger veier tungt, spesielt innenfor landets grenser. Men optimalt er det åpenbart ikke.

360 dagers behandlingstid på anke tror jeg. Håper heller at dialig med Kemi fører frem. Har ikke lengre nien forventninger i det korte bildet rundt desinfeksjon. Tror Q1 blir opptur på den pga mange har fylt opp lager. Men tror faktisk ikke det selges så mye av det.
Ellers bør det vektlegges i anbudet hvis dette faktisk inkluderer alkoholfritt at Safedes skal brukes som nasjonal beredskapsprodukt i følge ffi. Og da bør det være på sin plass at sykehus også tenker likt.

se deltilbud:
Deltilbud 7: Desinfeksjonsmidler, ferdig utblandet, teknisk, klordioksid, hypoklorsyre eller annen klorforbindelse

Deltilbud 16: Hånddesinfeksjonsmidler, flasker (uten alkohol)

:slight_smile:

10 Likes

Skal være CE godkjent og produseres i Norden slik jeg kan lese.

https://www.mercell.com/nb-no/anbud/152799984/hygieneprodukter-desinfeksjonsmidler-og-dispenserprodukt-for-haanddesinfeksjon-saape-og-krem-nasjonale-tjenester-anbud.aspx

Sendte akkurat mail til selskapet og påpekte dette, med spørsmål om man kan føle seg trygg på at det finnes en egen kategori for alkoholfritt.

Edit: ser at jeg var vel kjapp;p

Men det er jo knall. Da bør vi jo like mye opp som vi falt på nyheten om utsettelse av anbudet :+1::grinning::grinning:

Det er ikke noe CE merket på noen av de alkoholholdige håndes jeg har liggende.

Sitat: " Produkter som er å anse som medisinsk utstyr skal være samsvarsvurdert og CE-merket i henhold til Lov og
tilhørende forskrifter om medisinsk utstyr og til 93/42/EEC- Direktiv om medisinsk utstyr.
Samsvarserklæring på engelsk eller skandinavisk språk skal kunne fremlegges på forespørsel, men må ikke
vedlegges tilbudet."

Tenker det bare å ta det med ro og la Soft-ox ordne biffen. De har hatt svært god tid på å forberede seg så de har nok alle krav på plass.

Nå tviler jeg på at desinfeksjonsmidler går under definisjonen “medisinsk utstyr”.
Virker mer som en klassisk klipp og lim tekst.

3 Likes

Er CE merking nødvendig for at Forsvaret skal kjøpe Swis?

Jobbes parallelt med CE merkingen på SWIS så antar den vil være ferdig ikke lang tid etter studiet er ferdig. Så det tror jeg spiller liten rolle tidsmessig før eventult bruk der.