Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Synes også det er merkelig å dra inn emisjon knappe 2 måneder etter de har hatt en. Mistenker heller noen har solgt seg ned og ser etter fredagens oppslag at det ikke nødvendigvis var det smarteste men det får neste uke vise.

Helt klart salget har vært langt større nå i Q1 enn tidligere, hvor stort vet vi neste torsdag.

Uansett om det går opp eller ned har ikke jeg mistet troen, fremdeles all in og der skal jeg være i lang tid…

5 Likes

Hva tror vi ang. muligheter for at SoftOx tar opp lån, istedenfor å kjøre ny emi om 8mnd ?
Er det positivt for aksjonærer, eller vil Growth selskap kjøre emisjoner ?

Brødrene Almås eide 40% av SoftOx inntil emisjonen i desember 2019. Usikker på om tilsvarende tall per nå er 30% eller en del under, men det er ikke tvil om at de vil gjøre sitt absolutt ytterste for å ri løpet helt ut med mest mulig av eierpostene intakt. Hva som er mest positivt handler nok også av hva kursen ligger på om det skulle bli aktuelt med ny emisjon.

2 Likes

Steike, lenge siden jeg har sett så mye tull på TI. Her prates det om emisjon rett etter fullført emisjon. Kan dere ikke regne?

2 Likes

Dette er jo gjenganger og rinse and repeat på typisk illikvide aksjer typ på euronext. Føler det er slik hver gang, og sikkert som det påpekes her noen som har solgt og ønsker lavere inngang . Euronext er fin på risk reward langsiktig, men en til tider irriterende plass å være aksjonær i selskaper på kort sikt da manager trader disse aksjene :man_shrugging:.

2 Likes

Blir tullete å prøve å forutse en ny emisjon allerde nå. Ta heller denne diskusjonen etter Q1 kommer ut.

1 Like

Mest sannsynlig vil Q1 tallene vise at de ikke selger så mye av desinfeksjon som forespeilet.
Må SoftOx vente 6mnd på EU godkjenning og utsatt HINAS. FHI veilederen blir ikke oppdatert.

Softox er et “growth” selskap i sterk vekst og forskning på flere spennende prosjekter. Har mye utgifter og de vil trolig trenge penger i løpet av 8-12mnd.
Om ikke EU godkjenning kommer raskere og salgsavtaler i EU kommer innen sommeren.

Tror / håper CoopMed og SoftOx alt har salgsavtaler i EU, mangler bare stemplet.
SoftOx Solutions har mye spennende pågang, bare håper vi får litt stang inn nå. :crossed_fingers:

2 Likes

All min logikk forsvinner når desinfeksjonen passerer kravene til bruk i forsvarssammenheng men ikke til bruk av hvermansen. Burde være noe å ta med i en klage? Er positiv så tror klagen fører frem🙂

3 Likes

Det ble ikke mye liv og røre som følge av oppslaget i FA heller. Litt rart. En skulle jo tro at investorer vil ha en del av den kaka.

Skal sies at omsetningen har vært brukbar for å være Softox. Så gjenstår det å se om øretrillerne har solgt seg tom for dagen, som vil skape et press oppover, eller om det er øretrillerne som vinner for dagen.

Lovende at den holder seg over 50, tyder på at det sitter sterke hender

2 Likes

SB1-analysen blir den viktigste katalysator for å tenne lyspæren utenfor vår lille menighet på TI. Døren blir trang når markedet omsider forstår at pipeline og potensial ikke dreier seg om AntiBac.

3 Likes

Det ble lovet en analyse ila q1. Kanskje vi kan forvente en analyse før q1 rapporten? Er så utrolig spent på den kommende analysen

Kommer når den kommer men håper etter svar og forhåpentligvis gode resultater fra SWIS, samt at SBE og SiS studiene har startet opp. Regner med potensialet opp mot forsvaret og Nato kan være veldig høyt…hadde vært greit med en bekreftet levering til Nato først

Hei polsmannen
La meg få gi en presisering slik at du ikke bidrar til en overdreven forventning av kundegrupper. NATO verken er, eller vil bli noen kunde. Organisasjonen har ingen innkjøpsfunksjon. Følgelig er det hvert enkelt av de 30 medlemslandene som kan være enkeltvis potensielle kunder. Det er det enkelte medlemsland som finansierer sine egne forsvar med en rekke ulike produkter. NATO arbeider riktignok hele tiden med standardiseringsprogrammer, men det er det enkelte medlemsland som bestemmer sine innkjøp.
Når dette er sagt, dersom dette blir en strålende suksess for det norske og amerikanske fiorsvaret, så tror jeg nok at det er flere enn 30 nasjoner som vil bli interessert.
mvh
boella

17 Likes

Kan jo se ut som det skjer et lite trendskifte nå da, og at bunnen er bak oss.

Sjelden jeg har vært så likegyldig til en nedgang som de siste ukene. Sitter avslappet med mesteparten av eggene i denne kurven. Er overbevist om at en eller flere av bruksområdene her kommer til å bli big business i løpet av et par år. Også deilig å sitte med en aksje som ikke er veldig konjunkturavhengig fremover nå.

5 Likes

Samme her. Ca 50% av porteføljen er i SoftOx

Det er om ikke annet begrenset med dårlige nyheter som kan komme fremover. Utover at eventuelt salg av desinfeksjon ikke er all verden, så er det ren datarisiko man sitter igjen med. Den anser jeg som lavere enn de aller fleste andre bioteks, da teknologien er allerede er validert (og relativt enkel å forstå). Når den tas ut i relaterte kliniske spor, så er det mye som tilsier at overførbarheten / sannsynligheten for gode resultater er stor.

12 Likes

Her ser vi hvor viktig det var med ansatteemisjonen i Soft-OX;

https://kapital.no/portrett/2021/04/18/7648494/portrett-med-en-av-oslo-bors-storste-it-investorer-jens-rugseth.

15 Likes

Så svaret angående studien Av Swis kan komme i morgen eller iallefall innen 31 mai? :surfing_woman: