Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Nei, men det gjør håndvask. Det er det som er den viktigste rengjøringsprosedyren på sykehus. Jeg jobber på sykehus som lege.

2 Likes

Jepp, men en bra løsning for cruiseskip. Er ikke akkurat fett med norovirus på cruise. Blir fort et skikkelig drittcruise. Det avhenger av prisen her selvfølgelig.

1 Like

Her er vi med fra starten. Nå kommer snart meldingen om første salg. Og da.gr.vel kursen i ett byks igjen. Bare å være.tolmodig.

Hvordan får man kjøpt aksjer her?

Man skulle vel tro at det beste produktet fikk innpass dersom det samtidig er konkurransedyktig på pris? Selv om håndvask er den viktigste prosedyren så bør vel enda en barriere mot norovirus utelukkende være et stort pluss.

1 Like

Kjøper aksjer på vanlig måte. Er på Merkur Marked, men alle meglere tilbyr disse?

Det som skjer med kursen i dag var forventet. Etter så kraftig oppgang på kort tid, vil det alltid være fristende for mange å sikre gevinst. Samtidig har vi effekten av dagens stimulering av markedet fra myndighetene. Da vil mange tradere prøve å profittere på OB sin rekyl i et ellers råttent marked. Hva er da bedre enn å ta gevinst i denne aksjen, ta posisjon i noe på OB for så å gå tilbake til denne i neste uke?
Jeg har for øvrig tatt ny posisjon i denne i dag!

solgte selv idag tidlig for å putte pengene i “vanlige aksjer”, men kjøpter softox igjen (forhåpentligvis lavere) når vi har fått en generell markedsrekyl.

Tror du bør gjøre deg ferdig med dine omprioriteringer i løpet av denne dagen. Rekylen er nok ganske så kortvarig på OB og SoftOx går sakte opp igjen etter et fall på over 30% fra dagens topp.
Det gjelder å være posisjonert i god tid før nyheten om markedsføring av ferdig produkt kommer om få uker! Fortsatt går denne aksjen under radaren for de fleste, ikke minst fra utlandet…

2 Likes

Ja det samme så vi plt til å begynne med. Det tok lang tid før markedet fatta at de hadde fått en produksjonsordre. Da gikk den til 7 til 20 ganske kjappt for så å svinge 20-30%. S skøyt det fart. Og når meldinga kommer at salget er igang med 5000 flasker om dagen da ser vi samme utvikling. Bare sitte rolig å vente på godmeldingen.

Broren min mente at ok, når Corona legger seg så vil behovet for slike ting falle. Men man kan tenke seg fokuset på hygiene fremover… når de også tar alt av virus er det genialt. Er det noen som vet om det finnes tilsvarende produkter som har forsprang. Regner jo med de har en solid patent ordning…

1 Like

Hva tror dere vi kan sitte igjen med pr flaske? 50 kr? 25 kr?

Det vil i såfall gi ett overskudd på 90 eller 45 millioner kroner årlig.

Og det er bare starten på de 5000 flaskene de produserer daglig.

Kan jo bare tenke deg hvilken investeringsvilje som vil finnes blant cruiserederiene etter dette. Gjenreise tilliten fortest mulig vil være et spørsmål om å overleve eller ikke og da vil muligheten til å minske faren for norovirusutbrudd være som en gave fra oven.

2 Likes

En ting jeg liker med selskapet er at de sier upfront at de ønsker å gjøre største studiet med partner, og at de har skaffet seg distribusjonsavtaler for de første produktene. Personer i lederteamet med god erfaring fra salgs og go to market.

Noen har opprettet facebookgruppe:

1 Like

Det har man antagelig ingen garanti for i første omgang, men markedet har jo over natten blitt mangedoblet både på grunn av at alle eksisterende kundegrupper har økt sin bruk og nye kunder ønsker å ha slike produkter

Og forbruket av desinfisering kommer jo uansett hva som skjer til å være through the roof i et år fremover.

1 Like

Veldig få aksjonærer. I startfasen av enormt marked. Her er vi med fra starten Folkens. Bare være litt tolmodige nå så har vi en kanon melding om salg om ett par tre uker. Jeg regner med at de jobber på.spreng i både antibac og softox for å få.det ut så kjappt som mulig…

1 Like

Første gang eg las om selskapet tenkte eg at dette enten var for store visjoner eller genialt.

Eg fekk ikkje nok info fra selskapet sine eigne nettsider. Lurte ei stund på om dette berre var lureri.
Etter søk på softox, sjukehus i Danmark, kliniske studier osv fekk eg etter kvart god ro på at dette var genialt.

Hånddesiinfeksjon:
Håndvask fungerer godt men tar for lang tid
Sprit går fort men tørker huden og tar ikkje alle virus
Softox sin løysing går fort, tørker ikkje og tar virus.

Kronisk sår
Enten peroral eller iv antibiotika med generelle biverknader
Eller softox med kun lokal virkning og uten resistens. Obs behov for større studier.

Produktet er med andre ord bra.

Salg
Godt team. Avtale med viktig leverandør av håndsprit. Desse er villig til å kanabilisere på eige produkt for å selge softox sitt. Alt er sjølvsagt avhengig av pris. Verkar som team som sikrar sal. Antar dei har gjort gode overslag på dette.

Eg lurte lenge på å gå all inn i desember, men turte ikkje da. Trur eg vil gå 30% inn med nye investeringer kommande måneder. Kjøpe på bunner som vil dukke opp .

Bra produkt for alle med sårinfeksjoner. Gigantisk marked. Mulighet for god forteneste.

2 Likes

Et fantastisk fremtidsrettet produkt som bare vil bli mer og mer aktuelt etter hvert som fokuset på antibiotikaresistens bare øker verdensbasis.

1 Like

" (Alcohol-based sanitizer is pricey to ship because officials consider it a hazardous material.)"

2 Likes

Godt å se at folk hamstrer opp for å tjene penger på andres panikk.