Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Vel, jeg tror på en market cap på over milliarden uten problemer. Jeg er rimelig sikker på at følgende to ting vil skje relativt tett på godkjennelsen:

1. EU-godkjenning åpner et enormt marked, og hvis 75k er representativt for Norge og Sverige, så ser jeg for meg minimum tilsvarende volum for det europeiske markedet
  2. Så snart en godkjenning er klar, tror jeg en eller flere distribusjonsavtaler blir signert. Ser man på tidslinja fra første gang de rapporterte at de snakket med Kiilto, sett opp mot tidslinja hvor de snakker om forhandlinger med europeiske spillere, så vil jeg tro det meste er ferdig i det arbeidet. Dette vil da være, hvis de klarer målsetningen sin, europeiske spillere med sterke brands og posisjon i sine lokale markeder, som gir rask innpass og revenue.
5 Likes

Uten å virke negativ her, men har ikke EU-godkjennelsen tatt lang tid nå? Har du noen formening om når man kan forvente denne klar? Jeg håper de guider q2 nå i løpet av juni.

EU godkjenning kommer antagelig mot slutten av august.

2 Likes

Historien om en kapitulasjon.

Chartet skrek jo mer eller mindre at straks man kom under volumprofilen på ca 83 var det bare å rømme skuta, men så blir man for sta. Mellom 70 og 80 er aksjen knapt nok omsatt på vei opp, og da er alt rigget for en hard reaksjon nedover, og det ble det.

Skoleeksempel til læring dette.

6 Likes

Men du har vel ikke kapitulert? Eller sitter jeg snart igjen alene i Soft? :slight_smile:

hehe nei når man ikke solgte på 84 gir det ingen mening å selge her om man ikke har mistet troen på selskapet.

Hvis man det tror så skal man jo bare selge alt man kan

1 Like

Enig, har et snitt på 98, og et betydelig beløp inne i aksjen. Sitter uansett frem til det foreligger info fra selskapet.

Hadde vert helt fantastisk med kurs 60. Da vet eg hvor skattepenger og feriepenger havner :wink:

1 Like

Hadde tenkt å doble beholdningen i dag, men ble litt for gjerrig. Får se an morgendagen.

1 Like

Haha eg og, lå å vasket på 72.5 etter første duppen :sweat_smile:

1 Like

Ser ikke noen grunn for å kjøpe her før den flater ut noe… Ofte overreaksjon ned når en aksje kapitulerer slik denne har gjort nå(?)

Jupp, ekstrem volatilitet til oppsiden gir ofte ekstrem volatilitet til nedsiden.

Skal man være med på leken må man tåle steken.

Edit:
Skjønt, de smarteste barna er vel de som skygger unna mens det er steking i og for seg. :frowning:

1 Like

Flater kanskje litt ut noen dager før årsrapport?

Har man suttit i Funcom forever är detta nada :grin: Fast nu har jag 63% av kontot i Soft. Trotts fet minus så rycker det i köp nerven.

2 Likes

Glem guiding eller salgstall. Jeg mener å ha lest et sted de siste dagene at man kan man forvente eller i det minste håpe på beviselige/håndfaste tegn på suksess nå i løpet av juni. De av dere som tror og håper på det kommer til å bli svært skuffet. Denne jamringen om mangel på tall eller at SoftOx er på Merkur blir bare ris til egen bak gjennom at småsparere selger seg ut fordi de ikke får svar. Og på så vis bare drar kursen med seg nedover. Jeg er superbull på caset. I første omgang på grunn av sårbehandling som kommer helt uavhengig av korona. Det som egentlig er SoftOx forretningsidé. Korona og SafeDes har som noen her allerede har nevnt bare en bonus. Og til de som klager over nyhetstørke. Hva med alle distribusjonsavtalene? Det er jo gull. Likevel går kursen ned fordi småsparere virker å hisse hverandre opp gjennom skråsikre formuleringer om snarlig oppgang. Jeg er superbull, men jeg tviler på en snarlig oppgang før september. Først da kan vi forvente salgstall og videre guiding. Ikke før. Det eneste som kan sende kursen oppover nå i sommer er den lenge ventede EU godkjenningen, men jeg vet av erfaring at slike ting tar tid, mens folk her på forumet synes å mene at de aller helst skulle skjedd i går. EU godkjenningen kan komme imorgen, men også først om flere måneder. Det må vi bare innfinne oss med om vi fundamentalt tror på caset. Frustrerende, men sånn er det. Please, prøv og finn roen!!!Hvis ikke er jeg redd det kursraset vil til nå har sett, bare blir blåbær mot det som vil komme. Jævlig unødvendig, men også en kjempemulighet for de som ønsker en billigst mulig inngang.

11 Likes

Enig med deg i de vurderingene. TTT og TTOLTEDT (Ting Tar Ofte Lengre Tid Enn Du Tror)
Her kan vi verste fall får en sommer med nyhetstørke og ingen store kursdrivere.

Men dersom man har satt seg inn i caset og har tro på de meldingene som ledelesen har kommet med, så vet vi at etterspørselen etter SoftOx sine SafeDes produkter er såpass stor at de har sette seg nødt til å øke produksjonskapasiteten flere ganger allerede og vil fra midten av juni produsere 75k flrsker pr dag.

Selskapet har også distribusjonsavtaler med store, seriøse distribusjonsselskaper. Og dersom ledelsen ikke står og lyger sin aksjonærer rett opp i trynet, så vet vi at selskapet har særdeles gode marginer på det de selger.

Det er med spenning og forventning jeg ser frem til tallene for Q2 20. Og noe salg er ikke aktuelt for meg. men den enkelte får nå gjøre som de ønsker.

2 Likes

Jeg vet ikke hvordan det er i Norge, men det de amerikanske bedriftene guider som regel tidlig for å forhindre svære kursfall. Det hjelper jo ikke sitte på masse aksjer hvis kursen er ned 50 %. Den skal tross alt opp igjen dit også og det tar som regel lang tid.

Jeg er ganske sikker på at de vil levere gode tall. Det viktigste for de er vel at de har klart å distribuert alt de har klart å produsere. Så med mindre det sitter noen topaksjonærer som ønsker å håve inn enda flere billige aksjer, så kan jeg ikke se hvem som skal være tjent med at kursen raser 30-40-50 %. At nykommerne kan få billig kurs regel rett driter jeg i. Det gagner ikke meg på noe som helst måte. Bedriften vil jo være tjent med stor hype og samtidig klare å leve opp til forventningene. Hva skjer om aksjen dropper 50 % og så leverer gode q2 tall? Da går den kanskje 30 % opp, og så fortsetter trenden slik den gjorde før q2? Lavt volum, småaksjonærer selger. Jeg frykter jo en evig runddans.

1 Like

Lurer på om ikke noe av det som også kan tynge litt her er at denne meldingen som Kristian Almås gikk ut med i slutten av april om at han skulle avvente salg til etter at Q2 var avsluttet nå nærmer seg.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=501339

2 Likes

Vel no var eg en av di dumme barna, da føler eg meg litt forpliktet som representant.

Hva om eg diversifiserer kjøpene mine heller enn å diversifisere aksjene.

-Fast kurs med bastante påstander om hvordan hver dag er lik :man_shrugging:
Vs
-Når alle dager viser seg å være forskjellige :exploding_head:

Oj, svarte til feil, det var til @Mulig :sweat_smile:

Tänker att om han ska sälja något så blir det inte rakt över börs utan med en stor val som tar ett knippe. Inte för att det är säkert att han säljer något

1 Like