Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

ca 80% av økningen i aksjen har skjedd i presalg, så er mye vanskeligere å komme inn på veien :slight_smile:

lykke til videre

Spørsmålet er om min inngang på 93 kr fortsatt er god? :see_no_evil: Føler den begynner bli urovekkende høy

Jeg gikk inn på 113 og har snitta ned til 101. Fortsatt ikke nervøs

1 Like

Er ikke rare volumet som utløses her:

Var på 84 på bruddet ned fra 86 man burde solgt, gir ikke så veldig mening i min portefølje å selge her.

I forhold til selskapets faktiske status er din inngang med stor sannsynlighet meget god. Men i forhold til dagens kurs er den selvsagt dårlig. Det er dette som er ditt dilemma nå! Har du først blitt med på ferden ned hit, ville jeg nok ikke vurdert å selge.

Jeg har ikke tenkt å selge, men er veldig i stuss på om jeg skal tørre å snitte mer ned. Jeg har ca 32 % av kapitalen min i Softox og jeg synes det begynner å bli litt i høyeste laget. Risikominimeringen blir mindre og mindre jo hardere jeg går inn.

Det blir trangt i døra når alle som har solgt og hentet mer kapital andre steder for å kjøpe større posisjon i softox senere. Ikke realiser tap om du ikke er 100% sikker på at andre instrument gir avkastning. Denne skal opp igjen. RSI på rundt 20? #oversolgt

Vel, jeg har 100% av min kapital i Softox. Men så har jeg dog en inngang på 38…

Hvor mange aksjer har du?

Vet ikke hvem du spør, men jeg har 6500 og har planer om fler.

Er det noen Q&A på årsrapport fremleggelse?

Du som har greie på TA: hvor leser du neste støttenivå ut fra dette?

Det er nok ikke før på 70 man ser noen særlig definert støtte i chartet egentlig. Kan være den bouncer på ren oversolgthet før det muligens.

2 Likes

Selg den ned til 70 så blir denne pinen overstått. Ufattelig at noen gir bort SoftOx aksjer på dette nivået.

4 Likes

Veldig fristende å kjøpe seg inn snart, men eg er alltid redd når en aksje faller dag etter dag, ønsker jo å komme inn nærmest bunnen :smiley:

Skjønner det godt, men personlig tror jeg det fort kan gå opp igjen nå. Jeg har kjøpt hele veien ned fra 113. Kjøpte også mer i dag. Når de kommer med tall er jeg overbevist om at de som er inne, uansett når de gikk inn, sitter bra.

4 Likes

Men hva er prisinga på softox nå? Ikke aksjen da jeg ikke kjenner til antall aksjer, men verdien av selskapet.

Har de testa produktet nok og fått det godkjent for salg?

574 mill på kurs 74

Ser på dette som en god mulighet, så har kjøpt litt i hele dag. Det er ikke voldsomme volum de må selge for å forsvare en sånn kurs etter mine estimater, men man må tørre å stole på egne vurderinger. Skummelt for mange nye som ligger kraftig i minus, så akkurat hvor det snur er vanskelig å spå. Det eneste jeg føler meg trygg på er at kursen vil ligge mye høyere enn det her når EU-godkjenning er på plass og vi klokker inn salgstall for Q3 mot slutten av året.

3 Likes

Definer mye høyere. Er foreløpig på -20 % og det er begynner å bli ubehagelig mtp trenden de siste dagene.