Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

47kr!!

Bra call DH 48kr :slight_smile:

1 Like

Closet akkurat så høyt som jeg ønsket

3 Likes

Raka vägen till 57 nu då. :wink:
Intressant kort PM. Verkar lägga ett väldigt tryck på att få ut desinfektionsmedlet.

1 Like
4 Likes

For nye aksjonærer kan det være verdt å få med seg denne fea januar i år

SoftOx får patentbeskyttelse i USA
SoftOx får patentbeskyttelse i USA

Soft har i dag fått godkjent to sentrale patenter i det amerikanske markedet.

«Dette er et viktig steg på veien inn i det Amerikanske markedet for Selskapet» sier CEO Geir Almås. «Samtidig demonstrerer dette også vår innovasjonshøyde, at vår løsning/ formulering nå får den nødvendig patentbeskyttelse i et av verdens største markeder» iflg Almås

Det ene patentet beskytter SoftOx sin unike stabile formulering samt dets anvendelse som sårskyll og antimikrobielt middel for fjerning av biofilm, mens det andre gir beskyttelse av formuleringen og anvendelse av SoftOx til desinfeksjon av hender og hud.

2 Likes

Nærmest uendelige salgsmuligheter:

“Hei Dere.
Siden Noro-viruset for noen år siden herjet landet har det vært obligatorisk spriting av hender før mat/kaffe pauser, samt treningsrom /pauserom (rec-rom) på alle offshore installasjoner i Norge.
Dette har blitt en fast rutine, brukt mot omgangsyke, forkjølelse, influensa og lignende.
Kan bekrefte at dette tørrer ut huden, og temaet om alternativt produkt har blitt behørlig diskutert.
Ser at SOFTOX kan tilby et ikke spritbasert produkt, som også tar alle virus.
Er ikke i tvil hva som blir førstevalget for vår del, når dette produktet uten sprit, som tar alle virus kommer på markedet.
Ønsker det velkommen.
Mvh Offshore arbeider.”

2 Likes

Softox kommer til å gå som ei kule. Blir ikke overrasket om verdien skal opp mot 5 milliarder, det tilsvarer 650kr+

Side 25 sier litt om forventet omsetning. Dette blir sikkert oppjustert nå. Bare patentene deres er verdt mange hundre mill. Det er i sårbehandling de største pengene ligger. For dyr kommer de produktene i år

Å merk dere siste pkt: Revenue from acute and chronic wounds products not included in this scenario

1 Like

Hvordan ser regnestykket ditt ut for at det skal skje?

1 Like

Begrunnelse for det? Hva forsvarer en mcap på 5 milliarder?

Alle matbutikker jeg har vært på de siste dagene har gått tom for antibac å ha i døren, nå bare henviser de til å vaske hendene ved panteautomaten, som gjerne er midt inne i butikken.

Har ikke sett antibac til salgs på to uker?

image


https://www.information.dk/moti/2020/03/staar-noedpasing-smaa-coronakrisen-foeler-faktisk-helt-tryg-ved

Håndspritfabrikken: Frygten er, at der ikke kommer råvarer
Bo Eriksen, administrerende direktør i KiiltoClean i Assens, som producerer håndsprit

»Jeg er direktør på en fabrik, som blandt andet producerer desinfektionsmiddel, og allerede da corona begyndte at røre på sig ude i Kina, kunne vi mærke en øget efterspørgsel på håndsprit. Da de første sygdomstilfælde ramte Danmark, Norge og Sverige, eksploderer det. Det væltede ind med ordrer, og vi kunne slet ikke nå at printe dem i samme takt med, at de tikkede ind. Telefonerne ringede konstant, og jeg måtte ud og ansætte en ekstra telefonist til at tage imod alle henvendelserne.«

Vi laver håndsprit 24 timer i døgnet og arbejder i skiftehold, så vi også kan producere i weekenden. Og alligevel kan vi slet ikke følge med, fortæller Bo Eriksen.

Sigrid Nygaard
»Nogle var eksisterende kunder, som ville indkøbe meget større mængder. Andre var restauratører, fra udlandet eller privatpersoner, som ville høre, om de ikke kunne køre op til fabrikkens bagdør og få udleveret et par dunke håndsprit.
Vi har også haft én i røret, som trynede mine ansatte i kundeservice og råbte, at han ville betale en million for en karton håndsprit. Og så er der dem, der har tilbudt at købe vores varer til overpris for at sælge dem på det sorte marked, men dem har vi selvfølgelig afvist.«

»Normalt får jeg to lastbiler om ugen med 30.000 liter ætanol, som er en råvare, der bruges til håndsprit. Nu får jeg syv lastbiler om ugen og ordrer, som langt overstiger, hvad vi har kapacitet til at producere. Vi laver håndsprit 24 timer i døgnet og arbejder i skiftehold, så vi også kan producere i weekenden. Og alligevel kan vi slet ikke følge med.«

»Derfor leverer vi p.t. udelukkende til sundhedssektoren og har sagt nej til alle andre kunder. Det gør vi af moralske grunde. Det er sundhedssektoren, som har mest brug for det, og det er de ansatte der, som lige nu hver dag kæmper en brav kamp. Og selv om råvarepriserne er fordoblet og nogle steder tredoblet, har vi stadig ikke sat prisen op. Det kan blive nødvendigt, men det håber jeg virkelig ikke.«

»I de her dage laver jeg krisehåndtering fra morgen til aften. Jeg møder ind meget tidligt og går hjem meget sent. Jeg taler med kunder, myndigheder, leverandører, utrygge medarbejdere og leder med lys og lygte efter virksomheder, som kan forsyne os med råvarer, hvis de nuværende slipper op.«

4 Likes

Ifølge en av de større distributørene av antibac er det fortsatt god tilgang, men all leveranse er forbehold helseinstitusjoner og slikt.

Som egentlig gir god mening.

Det må jo enten bety at det produseres nok til alle men logistikken hindrer distribusjon til andre enn institusjonene eller at det kun produseres nok til en del av markedet og at man etisk prioriterer de viktigste.

Produseres ikke nok til alle, så man prioriterer liv og helse

Det er min magefølelse og

Får en kjøpt SoftOx på ASK?

Nei. Har prøvd (SBanken).

Jag har Iallafall innehav via Zero

SoftOx er notert på Merkur. Aksjer som er notert der kan ikke handles på ASK-konto.
Med andre kontoer går det helt fint

Ny Funcom detta men med rally :wink: