Skal dette bli tatt seriøst, er det vel de som skal selge produktene som må sørge for at produktenes fordeler blir allment kjent?
Mener du at det blir oppfattet useriøst om en journalist som skriver en sak om farene ved desinfeksjonsmiddel med alkohol blir tipsa om et desinfeksjonsmiddel uten alkohol?
Klarte ikke å motstå fristelsen, selv om det neppe blir noe matnyttig ut av det. Tenkte det var greit å gi journalisten mest mulig kjøtt på beinet så skrev følgende på mail:
"Hei,
En ypperlig follow-up sak ville vært å skrevet en artikkel om det lille børseventyret Softox, som tilfeldigvis hadde et ikke-alkoholholdig desinfeksjonsmiddel godkjent og klart for markedet kun uker etter at Corona slo til for fullt. Har distribusjonsavtaler med Kiilto (helsesektoren), Milas (distributør innen skoler/barnehager) og Bonaventura Scandza (dagligvarehandel, faghandel, kiosk/bensin).
Produktet besitter løsningen på alle de problemer som kan forårsakes av alkoholholdig desinfeksjonsmidler (eksem/uttørket hud, forgiftning, brannfare, øyeskade). Ufarlig å svelge, ufarlig med øyekontakt, tørker ikke ut huden og fungerer på alt som finnes av virus og bakterier, endog norovirus som alkohol ikke biter på. I tillegg til å være norskprodusert, som gjør tilgang mindre prekært i tilfeller hvor etterspørselen internasjonalt er ekstremt (ref Corona). Av en eller annen uforståelig grunn har media helt misset denne solskinnshistorien, foruten et lite innslag på TV2 Nyhetskanalen.
Mvh"
Dette er sånn en ekte Tekinvestor ter seg!
Ta saken i egne hender og fiks biffen! ( for ordens skyld jeg eier ikke noe softox atm).
Nei, det var ikke slik jeg mente det. Jeg tror bare at pressen tar det mer seriøst i mot om det kommer fra distributører i stedet for fra aksjonærer.
Jeg har vært innom Apotek1 på City Syd fire ganger siden jeg ble klar over SoftOx for å etterspørre Antibac Safedes. De hadde akkurat fått inn en kasse første gangen jeg var der, virket som om jeg fikk den første. Jomfruflasken
De neste tre gangene har de vært tomme. Den siste gangen prøvde damen i kassen og bestille mer, men det er tomt på hovedlageret. De har rett og slett ikke klart å få tak i mer!
Sist jeg sjekket (Mai), var det ikke mulig å bestille Safedes gjennom St. Olavs Hospital sine kanaler. Om det er pga for lav produksjon eller dårlig markedsføring, veit jeg ikke.
Lansering av Antibac Safedes skjer etter sigende ikke før august/september. Det apotekene fikk for en tid siden var kun en prøveproduksjon.
Jeg skjønner dog ikke hvorfor lanseringen drøyer så lenge da produksjonen av råvaren er godt i gang og andre distributører nå selger produktet gjennom sine kanaler…?
Lanseringen er av svært liten betydning dersom de selger rubbel og bit av produksjonskapasiteten. Tviler på at så er tilfelle og sett i det lyset er det absolutt noe merkelig. Skulle tro at det var i alle sin interesse å smi mens jernet er varmt.
Herlig. Godt skrevet!
Ja, det spørs om han tar tak i det.
Men å ikke benytte seg av muligheten til å tipse skribenten bak artikkelen «Advarer mot giftfelle» blir for dumt. Jeg tipper overskriften fanger mange lesere.
Bra jobba👍Velformulert og informativt🤑
Kan det være at det de allerede produserer blir pumpet ut? Både innenlands, resten av norden og baltikum?
De vil nok sikre seg ved at produksjonsvolumet overstiger salgsvolum med en viss margin. Dette for å ta høyde for svingninger i salg og etterspørsel.
oppsummert: ?
- Ikke brannfarlig, kan transporteres på fly…
- Bidrar ikke til antibiotikaresistens
- Dreper Norovirus.
- Vennlig mot hud / insiden av lunger om alt klaffer
- Er litt dyrere, premium produkt,
like billig i produksjon om ikke billigere.
I tillegg til de udokumenterte egenskapene
- Helbereder fotsopp
- Renseveske for sår
Jepp enig. Her begikk du antagelig en feil. Ellers et bra inisiativ.
Skulle ikke nevnt børs. Skulle ikke nevt selskapsnavnet. Bare produket. Resten finner de ut av selv. Om de ønsker. Spm er om de ønsker det etter en henvendelse.
Antagelse.
Fra en journalist sitt ståsted:
Uten den setningen og selkapsnavnet er du en konstruktiv person som prøver å hjelpe journalisten. Og kom med informasjon den ikke viste om og kan sjekke opp.
Med den setningen er du en profitør og lobbyist som prøver å påvirke journalistens integritet for egen vinning.
Som mer eller mindre i sånne situasjoner antagelig sikrer at ingen den journalisten snakker til i den redaksjonen kommer til å skrive noe positivt om Softox/Safedes på en stund. Og evnt heller leter etter snusk.
Om man er mer varsom med hvilke detaljer man deler. I.e ikke fremstår som aksjonær men forbruker. Så er det større muligheter.
«Budskapet er uvesentlig. Det er hvem som uttrykker noe som er viktig.» …
for de som har dobbelt så mye moral som noen andre.
Enig med deg i ankepunktene. Er nok personavhengig hvorvidt man backer unna i aversjon mot å bite på agnet til en “lobbyist” som mest kun meler sin egen kake, men ser i etterpåklokskapens lys at den nok kunne vært formulert på en litt mer taktisk måte.
Og spess til DB
Hadde det vært E24 eller DN blir det jo noe annet. Men utenfor finanspressen er det nok sikrest «å heller være» forbruker.
Morsomt å følge softox om dagen
90% av handelen er 1-10 aksjer som selges fra bot til bot… YAY