Stay in cash från norske bulls
Hel greit det. Det jeg reagerte på var at du skrev dette
Du refererer til guidingen (årsrapporten), men overskudd i 2020 er ikke omtalt i det hele tatt. Derfor synes jeg det er søkt av deg å skrive slik.
Spesielt med hensyn til at du også selv er klar over det.
Men jeg lar det ligge der. God helg
Edit : Redigert sitering til hel setning, etter ønske fra @anon80503862 , uten at det påvirker poenget
Slettet
Var selv innlagt på Haukeland for to uker siden, og der skvetter det desinfeksjonsmiddel hver gang en helsearbeider kommer inn eller går ut av rommet. Og den trafikken er høy, spesielt på dagtid.
Hvor mange dispensere med desinfeksjonsmiddel finnes det på norske sykehus? Får SoftOx et fortsette innen denne etaten så skjønner jeg de sliter med å produsere nok til samtidig å holde Apotek1 utsalgene med tilstrekkelig med varer.
Det blir utrolig spennende å høre hva ledelsen har å meddele oss på Q1 presentasjonen. Vil heller ikke bli synderlig overrasket dersom det kommer en positiv profitwarning før presentasjon av Q2 tallene.
Meg bekjent har institusjonene eget innkjøpsansvar. Dvs en database med tilgjengelige produkter. Jeg vil tro Safedes befinner seg i denne databasen, men sannsynligvis ikke med dispenser-poser, enda. Spørsmål om tid.
(Kvalifisert synsing fra min side)
En annen syns: barnehager og skoler MÅ velge alkoholfri haånddesinfeksjon fremfor alkoholholdig. Sier seg selv.
Mvh
Bull
Er nok bare et spørsmål om tid før de fleste skoler har dette. Liker at milas.no har antivir på forsiden av hjemmesiden med teksten: «Stor introduksjonskampanje til barnehager og skoler». Antivir bør være på mange skoler fra august, med tanke på alle de såre hendene. Blåtind er vel mye brukt i skole og det er bare å få byttet ut.
At det tillates alkoholholdig hånddesinfeksjon i Bhg og skole med alle farene det innebærer, er for meg uforståelig når det finnes et så overlegent og risikofritt produkt på markedet.
Som sagt, spørsmål om tid før domination.
Krever bare øl ørlite lobbyvirksomhet
Pris er avgjørende her. Hvis SoftOx priser seg ut av budsjettet til staten så hjelper det ikke om det er oeverlegent.
Nei det er eg helt sikker på at det ikkje gjør. Helse, Miljø og Sikkerhet triumfer alltid. Det gjelder kun å få kunnskapen ut til folket og produksjonskapasiteten opp.
Det eneste softox må være billigere enn, er om noen andre kommer opp med noe like bra eller bedre. Da først vil det bli konkurranse.
Resten beror på hva softox er i stand til å gjennomføre med sine svært få ansatte. Og sin milde kunnskap om hva aksjonærer forventer av børsmeldinger. Det er rom for forbedringer.
Alkoholholdig hånddesinfeksjon er ikkje forsvarlig, så enkelt er det.
Vi har hatt antibac i mangfoldige tiår. At du mener det ikke er forsvarlig overhodet får være din mening, men jeg har ingen tro på at staten kjøper SoftOxs sin løsning koste hva det koste vil.
Forbruksmønsteret til samfunnet har jo endret seg helt. De negative sidene ved alkoholbaserte hånddesinfeksjon har kommet ganske tydelig frem gjennom ulike artikler. For blant annet helsesektoren som bruker dette daglig vil jo en alternativ løsning som ikke forårsaker ulike skader være en stor fordel.
Jeg synes heller det er rart om staten ikke anser SafeDes som et aktuelt produkt. Mtp på fordelene
Små barn i barnehager og barneskoler har overhodet ikke blitt påtvunget bruk av antibac i mangfoldige tiår. Alt som skal til er statisk elektrisitet og vipps er skandalen et faktum med en stk forbrent barnehånd. For ikke å snakke om realitetene; hudeksem blant de små almass som hadde vært forhindret i 100 av 100 tilfeller ved bruk av antiVir. Bare de rette blir gjort nok oppmerksom på hvor ufattelig mye mer skånsom Softox sin løsning er kontra alternativet så vil dette garantert tvinge seg frem over litt tid. Prisforskjellen er neppe drastisk stor.
Eit av dei viktigaste aspekta med AntiVir kontra alkoholbaserte desinfeksjonsmidler er at AntiVir/SafeDes også dreper Norovirus. Dette er den mest vanlige årsaken til mage/tarminfeksjon i Norge (og sikkert store delar av vesten). AntiVir drep Norovirus, alkohol gjer det ikkje.
Hadde alle barnehagar og skular brukt AnitVir i staden for alkoholhaldige desinfeksjonsmidler ville samfunnet spart enorme summar på færre sjukedagar blandt småbarnsforeldre. Offshorenæringa er vel også ein opplagt storforbrukar av denne typen desinfeksjon.
Her fikk vi litt hjelp av Dagbladet
Tydeligvis en viss risiko å ha håndsprit i huset. Brannfarlig, småbarn kan få tak i det og skade seg og sågar voksne kan tydeligvis påføre seg brannskader gjennom uheldig omgang med brennbar væske.
Men hvorfor kjøpe spritbasert desinfeksjonsmidler når det finnes trygge og mer effektive alternativer? Mulig det vil ta noen måneder før allmuen skjønner hvilket glimrende alternativ SoftOx kan tilby. Men når for ruterne først får øynene opp for SafeDes så tenker jeg man aldri går tilbake til tilværelsen som potensiell fakir!
Jeg gleder meg helt utrolig til Q1 presentasjonen, samt å få presentert highlights fra Q2. De har ikke vært få og de er virkelig betydningsfulle. SoftOx vil bli en sann gullgruve for oss aksjonærer!
Kinaputt
Herlig! Har forøvrig ikke vært i tvil om at selskapet allerede tjener grovt med penger. Og mer vil det bli. At noen kunne tolke guidingen som at positiv cashflow først skulle komme mot slutten av 2021 er mer enn hva jeg skjønner. Det stod da vitterlig before end og 2021. Positiv cashflow i 2020 er faktisk before END of 2021.
Noen bør ta seg noen leksjoner i basis engelsk!
Det er på tide at distributørene begynner å reklamere for hvorfor allmuen bør gå over til denne typen. Ikke en gang i apotekene ser det ut til at noen har peiling på de enorme fordelene. Vi må få noen fete avisartikler osv!
Tips han karen som skreiv artikkelen i Dagbladet da…?