På vegne av dem som sitter håper jeg det er riktig.
Solgte alt i dag. Har vært med siden mars, men dum som jeg er har jeg ikke tatt noen gevinst før i dag. Den burde vært mye høyere. Det virker som en bra produkt, men litt mer usikker på selve ledelsen i firmaet. Kjipt å selge, men klarer ikke se noen grunn til at det ikke skal synke mer ila sommeren.
Har jeg sagt det? Sjefs
Trvx mars 2018 emi
Haha, nice
Vi diskuterte soft i siste sladder , så kan ha verdi å høre på den.
Jeg tror i hovedsak det er 2 ting som drar ned kursen idag.
-
Inntektene virker å være langt lavere enn det som er spådd på mange forum. Når man har regnet på produksjon og utsalgspris.
-
Imorgen går den selvpålagte lockupen up på broren som eier 15% av selskapet. Spørsmålet er hvor mye av aksjene hans som regner ut på markedet.
Jeg skal ikke kommentere om det er overreaksjon eller ikke for jeg eier ikke selskapet, men jeg følger det og kommer sansynligvis til å benytte en dipp til et lite kjøp.
Tar jeg på meg de lange brillene virker det som mye går den veien selskapet guider, men kortsiktig følger ikke inntektene med.
Lenge siden jeg har vært så skuffet som i dag. Det må jeg si.
Da var min tid i Softox over i denne omgang.
En må huske på det at det er lite som har forandret seg. Jeg skjønner at folk er skuffet over dagens oppdatering og tall som ble lagt frem. Men jeg personlig har troen på at de vil levere på sikt. Vi har jo heller ikke informasjon om størrelsen på avtalen med Helse Sør-Øst. Husk også at det blir nevnt at levering ble satt i gang 5mnd før planlagt. Alt i alt en helt grei kvartalsrapport!
Sør-Østavtalen er lavt volum. Det ble svart på.
Det er grunnet rammeavtaler. Så de vil få det volumet fra høsten.
Det jeg er mest skuffet over er hvordan ledelsen formidler ting, for så snakke seg så kraftig ned som de gjør. Det er litt som ala Mr CEO aka 80% i bgbio. Han visste han ble feilsitert, men lot være med å si noe på 3 uker.
Softox sier de økte produksjon fordi etterspørsel var så sinnsyk. Og så sliter de med å distribuere. Ja, jeg vet de har fått på plass masse avtaler og sånt i det siste, men still. Skuffelsen er der. Ikke hver dag jeg går -25% på en aksje på noen timer.
Triplet beholdningen i dag, perfekt mulighet. Kanskje litt for utolmodig, men vi får se. Bare fryder meg egentlig at kortsiktighet ikke har lønnt seg her.
Makan til talsperson skal en lete lenger etter.
Med en gang han kom til ordet sank aksjen ned.
Når det er sagt, synes jeg det er meget bra at Helse-Sørøst og helsesektoren får prøvd ut produktet
Det er flere (inkludert fornuftige folk regisrerer jeg) som tror at SoftOx sin plattform er en enkel blanding av hypoklorsyre, eddiksyre og vann, at hvem som helst kan lage det, og at f.eks. svenske Bacticguard, som er en enkel blanding av hypoklorsyre, klorin, salt og vann er et like godt alternativ som hånddesinfeksjon.
Disse personene bør lese denne!
https://patentscope.wipo.int/search/en/detail.jsf?docId=WO2017203364&tab=PCTDESCRIPTION
Jeg solgte alt på 85 kl 0901. Så jeg skal ikke kommentere for masse. Men jeg syntes de har ført oss bak lyset.
Hvorfor har de det? Mye av årsaken til fallet er vel forventningene til aksjonærene som har vært helt urealistiske.
Aldeles ikke. Aksjonærene regnet med lave estimater med lave salgstall og da kommer man ikke til 5 mill. Da kommer man fra 20 og oppover.
Mange glemmer dette:
- Distribusjonsavtalene ble inngått sent mai og start juni.
- Kiiltoclean har enda ikke lansert produktet. Det vil de gjøre til høsten sammen med passende dispensere etc.
- Helsearbeidere er hovedmålgruppen til softox.
- Revenue guiding for 2025 er 121m usd bare for hånd desinfeksjon. For 2020 er det 1m usd(allerede klart det)
De kommer til å få flere å flere avtaler fremover og området blir bare større. Må ikke glemme at de kastet seg rundt å fikk ut dette 6 mnd før egentlig planlagt.
SoftOx hånd desinfeksjon er bare begynnelsen.
Almås sa vel i dag at det var mulig det ikke ble noen videre avtale med kiilto?
Han sa vel det ikke var sikkert hvem de skulle selge til sykehus gjennom. De beste er jo om de selger direkte.
Enig. Bedre marginer for softox og bedre innkjøpspris for sykehusene hvis det nasjonale sykehusinnkjøpet gjør en direkteavtale. Merkevaren er sekundær for sluttbrukerne da de ikke kan velge selv, her er det effektivitet og brukervennlighet som teller framfor antibac brandet i seg selv.