Jeps. Og til forbrukermarkedet er KiiltoClean branding og distribusjon, mens Bonaventura Scandza kun er distribusjon. Jeg vil tro at man må dele mindre med sistnevnte.
Med inntekter som skuffet og utgifter som steg mer enn forventet, vil det vel ikke være overraskende om det kom en emisjon, som presser kursen ytterligere. Dette er vel en av de aksjene som har blitt hauset mest på Oslo Børs, og hauseaksjer har en tendens til å skuffe. Risikoen er vel at den skal enda lenger ned i morgen. Jeg trodde på denne aksjen, og hadde nok ikke sett for meg at den skulle skuffe så mye som den gjorde. Rent umiddelbart virker det ikke som om det vil komme overraskelser på den positive siden i den nærmeste fremtid, og den kan bety enda lengre nedtur.
Haha, mest hauset på Oslo Børs? Hørt om biotek feks??
Flere og flere får øynene opp for denne upolerte perlen. Det er mange som er interessert i å kjøpe seg inn eller øke. Dette vil danne et gulv omtrent her vi er nå etter min mening. Men selvsagt smallcap og Merkur så store svingninger burde ikke overraske.
Her er det mye du ikke har forstått. Det var hverken inntekter som skuffet, eller utgifter som steg. Det markedet var skuffet over, var at man man ikke tjener penger allerede inneværende kvartal, men derimot ser ut til å gå 2-3 mill i minus. Selskapet har 54 mill på bok, så man vil altså fortsatt ha femti mill igjen, så emisjon er utelukket.
Nei, polygon.
At selskapet ikke har generert mer inntekter basert på tidligere uttalelser kombinert med at andre studier er utsatt pga covid er årsaken til dagens fall. Videre kan det se ut til at EU-godkjennelse på hånddesinfeksjonen er ytterligere utsatt, og at avtalen med kiilto ikke er like god som først antatt.
Dette kombinert med at neste trigger fort kan bli Q2 presentasjon 30. September (som vi fikk vite nok om i dag!!), gjør at mange forlater skuta. Har man masse penger og anledning til å sitte lenge, så ja, da er softox et godt alternativ. Inntrykket er dog at mange av aksjonærene er heller mindre bemidlet, og at de er mer kortsiktige enn de liker å gi uttrykk for.
Selv er jeg på børs for å tjene penger, og slik jeg ser det vil jeg neppe tjene penger på soft de neste par månedene derfor er jeg per dags dato ute, og har vært det noen uker.
Jeg føler meg dog like lurt som mange av dem som sitter/satt inne i dag. Det selskapet leverte var en gigantisk skuffelse mtp det bildet de har malt tidligere. Kan være andre ikke føler det slik, men det gjør i allefall jeg.
Sander kommenterte åpenbart inntekter og utgifter i Q1, som ble rapportert i dag, og det var det jeg svarte på. Du snakker åpenbart om guidingen for inntekter i Q2. At prisingen av selskapet i dag på 577 mill tydelig er preget av at du og andre så for dere flere titalls millioner i overskudd i Q2, og virker å tilhøre gruppen som er “mer kortsiktige enn de liker å gi uttrykk for” vil være glemt av markedet i det litt mer langsiktige perspektivet - uansett hva du føler i dag.
Det eneste studiet som var utsatt, var vel dyrehelse-studiet, og det er vel ikke sånne som har sittet og ganget flasker så interesserte i uansett?
Q1 i dag var en formalitet da selskapet ikke hadde solgt en eneste enhet i Q1, det eneste interessante var guidingen for Q2. Og ja, du har helt rett. Jeg med mange hadde forventet inntekter langt over det de viste til. Hvorfor? Uttalelse 1) 5k produserte flasker = 1.2 mill i inntekter. Og børsmeldte uttalelse 2) selskapet har utvidet til 45k flasker per dag og vil øke med ytterligere 30k for å møte etterspørsel.
Implisitt kan den siste forstås som at produktet selger godt. Det fikk vi tall på i dag at det ikke gjorde. Jeg har ikke sagt at jeg forventet flere titalls millioner i overskudd. Utvidelser av stab og produksjon koster penger. De kunne for min del vært 100 mill i minus, så lenge de viste til markant økte inntekter parallelt. Jeg sa videre i min post at på kort sikt har jeg ingen tro på at selskapet vil gi meg avkastning, på lengre sikt (1-5 år) er saken en annen. På kort sikt har jeg vært ute, og avventet dagens guiding for om jeg skulle ta en ny posisjon. Jeg har aldri hevdet at jeg skal sitte long i denne, og min kommentar angående antakelser om at mange andre hadde en kort horisont står jeg ved. Dette var ment som en forklaring på hvorfor kursen falt brutalt i dag, og hvorfor jeg ikke tror den vil stige nevneverdig med det første. Skulle jeg ta feil, så får det stå for min regning.
Her kan dere se at avtalen med helseforetakene går ut 31 august.
Tallene for neste kvartal kunne vært interessante om de sa noe om hvordan fremtiden for selskapet ser ut, men det gjør de ikke. For et utviklings- eller vekstselskap (og SoftOx er begge deler) er tallene neste kvartal i seg selv totalt uinteressante. Det er hvordan tallene ser ut om to eller fem eller ti år som betyr noe, og hvor mye du som aksjonær må se for deg å bli utvannet på veien dit. I SoftOx sitt tilfelle er dette ‘sannsynligvis veldig mye’ og ‘sannsynligvis ikke i det hele tatt’. Og det siste er nesten helt unikt for et selskap av denne typen.
For meg var det mye viktigere å høre at ting går fremover på de andre områdene enn hånd-desinfeksjonsdelen, at de er inne i systemet til Helse Sør-Øst, og den ganske spektakulære jokeren som det amerikanske forsvaret(?) er, enn om de selger flasker for fem eller ti millioner nå helt i den spede begynnelsen.
Anbefaler alle å høre webinaret flere ganger.
For dere kortsiktige anbefaler jeg å høre side 15 og 16 om igjen.
Noe av det største problemet jeg ser med slike selskaper er måten de formidler ting på i børsmeldingene deres. Hadde dette vært gjort mer skikkelig så hadde det ikke smelt så jævlig i går. Trolig ville kursen aldri vært så høy. Og det er dette som bekymrer meg mest med Softox som org. Ikke produktene deres i seg selv, men måten de kommuniserer ting ut til aksjonærene. Og det betyr nesten mer enn produktene de selger.
Det er jeg helt enig i. Men jeg tror også det er ekstremt oppdragende for ledelsen å nettopp se kursutslagene etter det de kommuniserer eller ikke kommuniserer. Jeg tror og håper de blir bedre.
Det bør det virkelig. Er jævlig fortvilende å se -25% avkastning fordi ledelsen ikke klarer å være presis i formidlingen sin. Nå er jeg låst trolig i lang tid med store midler. Og det irriterer meg faktisk. Noe så jævlig og. At de må forbedre seg, slik du sier, er helt essensielt for at de skal lykkes. Synes ikke den presentasjonen i går holdt mål i det hele tatt, spesielt hvis man tenker på hva de har formidlet siden de begynte å buffe produksjonslinjen sin. Det er hårreisende.
Jeg er ikke ekspert, men mine tanker:
Ingen tvil at de sliter med børsen, meldinger og kommunikasjon… Men er det så rart? de er relativt nye, de er på MERKUR og er en liten mygg. De burde få orden, men forstår at de sliter litt med å håndtere børsen.
Har folk glemt dette?
Eneste antibac som gir full effect på alle bakterier OG virus
Antibac som IKKE tørker ut hendene?
Det er jo nettop dette produktet Helsesektoren, Skoler,Barnehager i hele Norge og verden leter etter
Dette i seg selv burde flagge noen lys
Mange investorer som ikke vet dette en gang
blir noen dager med overselging mens småaksjonærene forlater skuta
Nå skal jo sansynligvis den største aksjonæren forlate skuta også…
.
Det vet vi ikke. Kan bli positivt også. Kommer ann på hvem som kjøper.
Hvor har du det fra?
Om det stemmer håper jeg han holder seg til Norsk