Den selvpålagte lockupen er ute nå. Så da må vi bare følge med.
De annonserte det når han trakk seg fra alle verv.
Ja jeg vet det Kanskje et salg fra bror til bror
Tviler på at Geir har 70-80 millioner liggende…
Han kan da umulig dumpe alle disse aksjene ut i markedet uten kjøper?
Vi vet han har 15% og vi vet at lockupen er ute nå. Så hva som skjer videre vet ingen.
Kanskje beholder han dem, kanskje selger han til Kiilto. Han selger dem garantert ikke over børs.
Hæ? Hvor har du det fra?
Pust rolig her nå dere. Produktet er det som man har investert i. Sier seg selv at man ikke får pumpa ut noe nytt så raskt. Dette året og kommende tid, vil ha et enormt fokus mot hygiene… og folk blir mer og mer lei av håndvask. Tro meg… «slurv» og hånddes kommer til å bli daglidags fremover.
Det vil bli nærmest ryggmarginstinkt for mennesker å bruke hånddes overalt. Da kommer softox til å spre seg rundt som ild i tørt gress, spesielt når allmeneheten forstår at det finnes et bedre alternativ som ikke tørker ut hendene.
La stå. Pakk ned. Drit i minusen. Den er ikke realisert før du velger å selge (først da er det minus og en mager vurdering om det er på bakgrunn av Q1 og deres forventninger, imho investormessig).
Fick en dårlig feeling av casten igår.
Rapporter ligger långt fram i tid 30/9- Halvårsrapport och 31/12-Q3. Så som det lät i casten är det nästan inget att förvänta förrän til hösten. Nästa uppadtering lät det nästan som att det blir på nästa rapport. Om det inte kommer något plötsligt nytt. EU kan ju plötsligt komma men lät inte speciellt förväntansfull i den närmaste tiden.
Jag sålde mig ut igår för att jag inte orkar bli med ner i avgunden.
@Evilfreud hvordan er reglene om han selger. Må han melde innen 3 dager altså fredag eller før børs åpner Mandag ?
Han er jo ikke insider lengre så han må melde når han passerer 10% og 5 %
Edit Er ikke sikker på om det må meldes samme dag eller innen 3 dager
Den dagen han selger Seg under 10% eller 3 dager etter? Er usikker på Merkur regler
Vad jag fatta igår från XI så behöver inte det meldes om man inte är Insider på Merkur. Han är väl inte insider längre ? Någon får gärna bekräfta detta. Samma sak pågår ju i Life av Bench som säljer ner drastiskt och är kanske strax under 10%.
Fra XI:
Det er ikke flaggeplikt på Merkur Market, det betyr at man kan kjøpe seg opp i et selskap uten å måte si ifra hvis man krysser flaggegrensene. For Oslo Børs og Oslo Axess må man flagge når man krysser en eierandel på 5 %, 10 %, 15 %, 20 %, 25 %, 1/3, 50 %, 2/3 eller 90 %.
Ser j… mørkt ut det her ja… storaksjonær skal ut… tjener ikke penger… stille sommeruker foran oss… Merkur… nært forestående børskrakk… stay away!
PS: Bare idioter som meg som kjøper med begge henda
Ja, her skal vi ned til bokført verdi! 11 kroner!
Softox har et daglig volum som vil gjøre det umulig for Almås å selge aksjene åpent over børs uten å presse kursen så langt ned at det vil fremstå som tidenes idioti å selge. Om han da ikke er i en alvorlig økonomisk skvis. Om man sitter inne i aksjen nå er det uansett for å få med seg triggerene til høsten. At det vil bli et par magre måneder er opplagt.
Forstår godt frustrasjonen her. Men nå er vi altså nede på et nivå som vi var på i slutten av mars. Mye har skjedd, og utsiktene er lovende. Så nå er det ny posisjonering for meg ihvertfall.
Kommer vel ett innside salg fra i går meldt for sent på fredag:cold_face: jeg solgte på 85 kr. At dere ikke skjønte det når tallene kom må dere ta ansvar for selv. Det var jo milevis unna forventningene… men nok fra meg.eu godkjenning til høsten kan vel heve aksjen 5-6%
Er det mulig å ha en så tilsynelatende lite kommersielt drevet person til å holde brorparten av showet.
Blir fortvilet over hvor dårlig presentasjonen ble retorisk gjennomført.
Klarer man ikke virke genuint entusiastisk så burde man holde seg langt unna slike presentasjoner, uansett hvor entusiastisk man innerst inne er.
Noen er gode på å forske - andre til å selge osv…
Med litt entusiasme, salgsfremmende metodikk og positivitet ifht. selskapet - i stedet for å jatte gjentatte ganger på svada omkring hvordan rookie aksjonærer skal beregne salgstall osv, så ville nok nedgangen vært mykere i dag.
Det burde i mine øyne være helt unødvendig å gi en «reality check» til aksjonærer ifht. ryktene om at produksjonskapasitet = salgstall.
Dette lærer man på et forum eller på første året på BI, ikke i en kvartalsrapport fra et børsnotert selskap. Dette ville vært veldig synlig på kommende resultater og en selvfølgelighet.
Med en slik fadese så håper jeg de selv innser dette i dag, og retter seg til fremtidige gjennomganger.
Her er det tross alt snakk om å prøve å gjøre «storfe til Kobe biff» i form av sitt produkt, da de har et premium produkt, og tross alt ikke selger «sand i Sahara»…
Innholdet var bra, men gjennomføringen var til stryk.
At nissefar dæven ikke klarte å fremme dette på en mere positiv måte irriterer meg grassalt.
Føltes ut som at sjelen min som aksjonær ble sugd ut av meg under selve presentasjone, man kunne nesten høre at kursen skulle ned…
Har stor tro på selskapet og det er sørgelig at de snakker seg selv ned på denne måten.
Her trengs det et salgskurs og ikke minst engelskkurs…!