Fikk ikke med meg presenttasjonen live, men bassert på hva som skrives bør jeg nok det før jeg vurderer å legge inn ordre. Finnes det opptak?
Softox har én trigger ila sommeren, og det er hvorvidt Kristian Almås kommer til å selge eller ei. Neste trigger er halvtårsrapport 30.9.20. Denne vet vi i hovedsak hva vil inneholde. EU-godkjenning kommer kanskje utpå høsten.
Hva har trendbildet i softox vært i perioder med ingen eller dårlige nyheter, spør jeg retorisk?
Nå spør jeg oppriktig; uansett hvor stor tro en har på selskapet på lang sikt - hvorfor skal en som aksjonær sitte gjennom en lang nedgang ila sommeren for så å kanskje innhente det tapte utpå høsten? De som aktivt har forvaltet sine penger - foretatt TA og sell on News er helt klart dem som har tjent mest på denne aksjen.
Det vil være en gigantisk trigger for softox om man begynner å se produktene deres i markedet.
Det at jeg fremdeles ikke har sett så mye som en flaske selv om jeg har letet mye var grunnen til at jeg solgte en god del, og det har jeg kommentert mange ganger her på forumet
Jeg er usikker, meldeplikt på merkur er vel 3 dager. Men han er jo ikke innsider lengre. Så jeg tror ikke han må melde noe.
Jeg skal prøve å få skaffet oppdatert aksjonærliste til ukens sladder. Der skal vi diskutere soft for å si det sånn.
Finns endel att snacka om kan jag tro.
Skulle ikke radium lage podcast i dag hvor de skulle snakke om softox? Eller husker jeg feil?
Kanskje de kan komme med noe oppløftende?
haha - “saved by the bell” forhåpentligvis
Og hvorfor i all verden skal presentasjoner til norske aksjonærer holdes på engelsk? De få utlendingene som evt. skulle være interessert kunne lese en engelsk skriftlig versjon.
Maken til negativitet da. Det tar tid å bygge. De er ute i god tid til å bygge opp store forskyningslinjer til covid-19 bekjempelse, med et unikt produkt som passer godt inn i helsevesenet/skoler/bhager - i motsetning til apotek1 og liknende. Og det er ikke her SoftOx skal tjene pengene sine - det er på antibakteriell sårbehandling. Jeg sitter med andelen min, og venter … kortsiktige tror jeg har brent seg her (igjen)
Da der nu blevet givet amerikansk støtte, kunne det vel tænkes at, der var engelsksprogede investorer som synes caset kunne være interessant at høre om. Handler vel også lidt om ambitionsniveauet - selv om norsk er fantastisk, foretrækker jeg personligt engelsk grundet de sproglige nuancer. Efter I går, havde jeg nok foretrukket den norske version, men Geirs engelskkundskaber, har vi været omkring, kan jeg læse mig til
Jo, men i såfall på godt engelsk. Jeg har forstått at det var det ikke her. Tror ikke selskaper som presenterer seg på ubehjelpelig engelsk øker interessen utenlands. Da heller norsk muntlig og engelsk skriftlig.
Enig, det gjorde ondt at høre på
Nå er det vel ikke akkurat engelsken eller presentasjonsteknikken på en kvartalspresentasjon som avgjør prisingen av selskapet på litt sikt da… har sett presentasjoner av Statoil til og med som er så ræva gjennomført at en bare måtte gremtes. Spilte selvfølgelig nada rolle.
Mye har broren igjen å selge da?
1,4 mill aksjer. I ulike selskap.
Helt enig. Det gik som det gik, men det virkede uforberedt, selvom der egentligt var ganske med fint indhold, men det druknede i min personlige følelse af en mand, som virkede anderledes presset og nervøs end sidste præsentation. At salget ikke går, som det skal, kan man forholde sig til, hvis kortene lægges på bordet, men jeg synes han virkede undvigende på spørgsmål og killto/antibac havde han ikke lyst til at snakke om, var min personlige fornemmelse. Da begynder jeg at blive mistænksom, muligvis uberettiget. Specielt med de fodfejl som tidligere er lavet in mente, Når det er sagt, så synes jeg det er en ret voldsom reaktion nedad, men det illustrerer nok meget godt den naivitet og de urealistiske forventninger mange har haft til firmaet. Folk kan tilgive meget, hvis der spilles med åbne kort, men når troværdigheden lider et knæk, så er der faktisk kun reelle tal, som kan give kursen et nævneværdigt løft. Virkede som om Geir prøvede at mane til besindighed og tålmodighed, men synes det var lige til den gode side. Altid nem at være bagklog. Nu må vi se fremad. Sket er sket
Falt fra 95-55 kr
-40kr på litt mindre gode salgstall. Gi det litt tid å se fremover er vel nøkkelen her.
Har alle gitt opp caset?
Synes ikke presentasjonen og rapporten var dårlig snarere tvertimot. Litt tålmodighet derimot virker det som er mangelvare i denne aksjen.
Jeg sitter og har økt på både 50,60,70 og 80-tallet.
Har ikke gitt opp selskapet på langt nær, men ble plutselig litt for binært på kort sikt til at jeg kunne sitte med kun Softox og PCIB. Solgte meg ut mens det fortsatt var litt fortjeneste å hente. Ser frem til å komme inn igjen til triggerene kommer på løpende bånd til høsten.
Jeg er også fortsatt inne. Blir nok sittende. Har troa, men skal innrømme at papirtapet svir.