Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Det har vært en lang og god diskusjon på xtrainvestor i kveld. Hovedpoenget fra den er: selskapet la opp til at en investering her var penger på gaten. Dette gjennom gjentatte børsmeldinger merket med «corona» og webcast hvor forespørsel fra Spania var kommet. Dette kombinert med uttalelse fra selskapet om at 5k flasker for dag = 1,2 mill per uke (prospekt fra emisjon i desember) gjorde at de mange meldingene om ekspansjon i produksjon for å møte etterspørsel ble tolket dithen at selskapet solgte store kvanta med dertilhørende inntekter. Disse inntektene skulle så betale for videre studier på sårsalver og innhalering (også merket med corona). Det viser seg nå at inntektene ikke er der, og med det heller ikke penger til å finansiere dyre studier i fremtiden (med mindre inntektene økes betraktelig). I korte trekk har selskapet selv hausset bedriften opp til å være ekstremt lønnsom på kort tid. Fasit viste noe helt annet, og heller et stikk motsatt bilde. Geir Almås sa vel også at han ikke kunne love at det ikke ble flere emisjoner i webcasten, noe som er stikk i strid med det han sa i mars/april.

7 Likes

Klart det svir. Blitt halvert på de første jeg kjøpte. Anekdote, men av og til lønner tolmodighet seg. For noen år siden kjøpte jeg mine første ODL aksjer på ca 10 kroner, aksjen falt og falt og jeg snittet og snittet, de laveste kjøpt på 5-tallet. Tror den var nedom 4-tallet før det bråsnudde og da gikk det fort oppover. Stoppet ikke før 40 kroner. Så det snur fort i aksjeverden.

4 Likes

Jeg har tid til å vente. Håper noen av de andre aksjene viser seg å være litt villigere på plussiden. Da er det lettere å sitte med noen røde. Gikk fort opp fra 74 til over 90 sist, så at det kan gå fort har jeg allerede erfart.

Forøvrig er Enterprise Value i Softox nå under 400 millioner kroner. Er jo priset som en pølsebod. Skal ikke rare salget til for å forsvare en sånn prising.

3 Likes

Men det skal mer til enn 5 mill i kvartalet.

Ja, klart, men har du hørt om et selskap som har peak salg første kvartal produktet er i salg?

5 Likes

Nei, men det forklarer jo igjen fallet. Softox prises som en pølsebod fordi det per dags dato er en pølsebod. Ikke Disneyland som de selv fremstilte det som.

2 Likes

Aksjer skal ikke prises på historisk salg.

Nå får de få noe tid til å rulle dette ut, så får vi se.

1 Like

Er fullstendig klar over det. Fikk du inntrykk av at de kom til å selge markant mer den nærmeste tiden?

Barnehagesektoren BØR kunne bli en gullgruve relativt sett fra høsten av. Skolene også. Helsesektoren er mer i det blå, men umulig er det ikke.

2 Likes

Men nå har jo Helse Sør/Øst bestilt en batch. Mulig de foretar seg noe testing av produktet før de avgjør hva som er best? Ser ikke annen grunn

2 Likes

I den rekkefølgen, eller motsatt også? :wink:

Kjøpte aksjer her i mars en gang var det vel. Angret voldsomt på at jeg ikke kjøpte mye mer når jeg så utviklingen av både kurs og selskap. Nå har jeg fått sjansen til det. Triplet beholdningen tirsdag og doblet derfra igjen i går. Morro!

Fallet er nå mest sannsynlig unnagjort så om en ikke lempa ut med en gang bør en definitivt sitte videre nå, min mening :slight_smile:

4 Likes

Veso begynner salget av antivir nå i Juli.

4 Likes

Verre med oss som har snitt på 90 + :upside_down_face: :upside_down_face:

du får kjøpe mer nå, så halverer du snittet ditt :stuck_out_tongue:

Haha, men da må jeg ha noe for jævlig med kapital også. Har faktisk ikke mulighet. Helt avhengig av at én av de to andre rekyler noe voldsomt nå i nærmeste fremtid.

Det er selvfølgelig kjipt å sitte med det. Men med mindre du har noen andre doblingskanditater du har mere tro på enn denne ville jeg sittet. Jeg kjøper fordi jeg er overbevist om at denne vil gå over 100 igjen i løpet av høsten.

Litt typisk mønster her for mange som kjøper seg inn i hypen og selger seg ut på bunn av kalddusjen/sell on news… ikke bli en av de som mater de kortsiktige traderne med gevinst.

2 Likes

For å si det enkelt: Jeg nekter å selge på nåværende tap. Så sittende blir jeg, trolig lenge. Er bare synd man er tvungt låst fremfor å sitte fordi man virkelig ønsker og er keen. Jeg har supertro på produktene deres, men jeg tror ledelsen rett og slett er for dårlig. De føles for inkompetente i forhold til nivået de ønsker å drive på. Det er det som skremmer meg mest.

2 Likes

Er du nødt til å vinne tilbake de tapte pengene i denne aksjen? Vil jo være mange aksjer som vil gi bedre avkastning enn denne i tiden fremover!

1 Like