De sitter ekstremt tungt lastet fra før etter den store emisjonen i desember, før corona
I know, men det gir markedet et signal.
Synes vel i grunnen ikke dette skrivet adresserer de tingene markedet har reagert på, på en særlig klar og offensiv måte (igjen).
Stusser over det han skriver om at de kunne ha solgt (mye) mer dersom de hadde kuttet prisen. Hadde dette vært å selge litersflasker for lav literspris fordi de ikke hadde kapasitet til mindre flasker, eller er det faktisk de mindre flaskene som i utgangspunktet selges til forbrukere han da tenker på?
Att han överhuvudtaget skall behöva sända den typ av skrift är ju galet.
Enig, men om han hadde tenkt at markedet endelig verdsetter dem riktig hadde han ikke gjort det.
Fortsatt klønete, men bull i det minste
Følg opp med insidekjøp fra ledelsen nå så ser vi 75+ igjen
Er ikke denne teksten passe merkelig? En CEO skal vel ikke skrive en to A4 siders sutretekst om at aksjeprisen har falt
Uten brevmal eller signatur? Eller er dette klippet fra annen kilde og omgjort til en pdf?
Hvorfor?. Der bliver efterlyst bedre kommunikation. Det er da en begyndelse. Synes deres strategi bliver væsentligt bedre forklaret. Så kan man selv bestemme, om man vil starte flere konspirationsteorier. Ingen tvivl, at mange føler sig ført bag lyset. Nu har han forklaret sig, så kan man være med i båden eller ej. Dermed ikke sagt, at tilliden er genetableret. Det har de indtil Q2 til at bevise.
Bare trist at en CEO skal ut å redde kursen fra å falle
Det er det merkeligste jeg har sett på lenge faktisk. Newsweb melding som kun sier at det ligger en beskjed fra CEO på hjemmesidene også har de publisert dette dokumentet.
Muligt, men antager ikke, at alternativet er bedre. Det har vi set de sidste par dage.
Han skriver at ting tar tid mtp produksjon/salg, og det er det mange aksjonærer i softox som ikke har skjønt. Det synes jeg var bra. Blant annet har børsmeldingen om økt produksjon skapt mye forvirring. Der stod det økt produksjon fra 5000 flasker til opptil 45 000. Altså opptil. Der har mange trodd at nå produseres det 45 000 flakser hver dag og blir solgt 45 000 flasker hver dag. Selskapet skrev også i meldingen: «I tillegg arbeider selskapet med ytterligere en parallell linje for å svare på økt etterspørsel.» Denne setning med økt etterspørsel kunne de vel spart seg for, fordi det ser jo ut som salget skal overgå 45 000. Kommunikasjonen til ledelsen må bli bedre. Jeg har fortsatt troen, pga produktene de kommer med ser jo ut til å slå alle konkurrenter, uten at jeg har kompetanse til å vurdere det
“For å øke salget ytterligere, vil SoftOx delta i HINAS-anbudet i høst”
Hvordan vil deltagelse i et anbud øke salget? Åhhh, skal bare vinne det først
“vi ønsker ikke å konkurrere om pris på lett tilgjengelig alkoholdesinfeksjonsmidler, men fokuserer heller på effektiviteten til produktet vårt”
I et marked som svømmes over av desinfeksjonsmidler, så ville jeg ikke nødvendigvis følt meg helt komfortabel med den strategien.
Hehe, ja dette må jeg innrømme var litt, tja, uvanlig. Minner litt om gode gamle Hugo sine meldinger… men også litt sjarmerende da at de faktisk prøver å gjøre noe med den tydelige misnøyen blant mange nye (og tilsynelatende minst like uerfarne) aksjonærer.
Selskapet er som alle vet og som de selv understreker i en modningsprosess. Det formelle vil garantert bli mer profesjonelt og “kynisk” utført etter hvert.
Det som kommuniseres er jo udiskutabelt positivt. Selskapet har en fabelaktig aktuell business idé, posisjon og et enormt potensiale. Som får de som tror på at de klarer å realisere dette bli med videre!
Ja, egentlig enig i det du sier her. På disse forumene kan vi fort bli litt harde mot ledelsen i selskaper og glemme at de er folk.
Vel også noget de har erkendt jævnfør deres stillingsopslag. Jeg synes ikke firmaet får den credit i forhold til det, de har opnået i de 3 mdr vedr. etableringen af grundlaget for en sund forretning på sigt. Tror ikke folk er klar over, hvad det kræver at etablere et netværk fra bunden. Her taler jeg af erfaring. Tænker også vi kommer til at se en mere aggressiv markedsføring i nærmeste fremtid.
Den kraftige kursnedgangen kom tydeligvis overraskende på ledelsen.
Spesielt ille må dette være for broren til Geir, Kristian Almås, som påla seg selv et salgsforbud til over Q2. Hadde han planer om å selge deler av sin beholdning, så har han tapt stort på sin gest til øvrige aksjonærer!
Opsjonene som ledelsen ga seg selv med utløsningskurs på gjennomsnittet av vårens kurser, er også blitt mindre verdt.
Vi kan vel være enig i at kursen steg fortere enn det det aktuelle salget viste seg å gi grunnlag for. Nå ser vi at det blir først til neste år at det store potensial blir mer reelt. Dermed er dagens kurs relativt riktig.
Når aksjen har hatt et kurshopp fra 20 til 112kr på et par mnd i et selskap uten nevneverdig inntjening på en åpenbar Covid hype, så bør det ikke ovverraske noen at man får en korreksjon. Kursen går nok opp igjen tipper jeg men litt saktere ville nok vært sunt
Straffeloven § 382. *Villedende og uriktig selskapsinformasjon:
"Med bot eller fengsel inntil 2 år straffes den som i oppfordring til å delta i stiftelse eller utvidelse av aksjeselskap, allmennaksjeselskap eller annet selskap med økonomisk formål, eller i oppfordring til å overta lån til slikt selskap, gir villedende eller uriktig opplysning av betydning for bedømmelsen v selskapet.
På samme måte som etter første ledd straffes tillitsmann eller funksjonær i selskap som nevnt, såfremt han offentliggjør villedende eller uriktig opplysning av betydning for bedømmelsen av selskapet, eller gir slik opplysning til en selskapsdeltaker eller selskapets fordringshaver, noen av dets organer eller til en offentlig myndighet. Likestilt med tillitsmann og funksjonær etter første punktum, er andre som på grunn av oppdrag for selskapet har kjennskap til dets forhold."