Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Hvilket vel også er en af grundene til at SO har udbygget kapaciteten så voldsomt . Her tænker jeg specifik på budrunden i norsk helsevæsen. ?

3 Likes

Amerikanerne er interesserte, softox mottok bevilgning fra USA 30. juni. Viktig å huske på at dette kun er en potensiell finansiering.
https://newsweb.oslobors.no/message/508907

Med tanke på at neste trigger er evt avtale de vinner med sykehusinnkøp i september, så vil jeg tro fall utover sommeren.

2 Likes

-Resultat fra preklinisk SoftOx Infection Remover (Biofilm Eradicator) – Chronic wounds.

• kommersialisering av hånddesinfeksjon enda ikke kommet for salg.
  • oppstart av nye prodlinjen for småflakser.

Er noen kortsiktige triggere.

1 Like

Når kan vi forvente noe news rundt inhalatoren som det forskes på nå i Danmark?

høsten

Kjenner ikke til Apotekvinduet men det kan forventes at de følger ganske jevnt etter. på dagligvare så er det 14.9.2020 varene skal være i hylla hvor det forventes fysisk levering fra leverandør 24.8.2020.

Hva som blir hovedsortiment blir avgjort uke 30 - se tabell under.
Tror ikke det blir noen ørkenvandring frem til høsten:)

4 Likes

Det skjer mye spennende til høsten ja! Jeg mener aksjen er et særdeles godt kjøp på disse nivåer og jeg tviler sterkt på fall “utover sommeren”.

Vi er allerede godt i gang med juli, og jeg har sjelden eller aldri sett at oppgang i aksjemarkedet skjer først når triggere har materialisert seg. Oppgangen kommer i god tid før :smiley:

Edit: Må bare legge til at det er helt tragisk hvor mange uerfarne som har solgt seg ut nå, på det som etter alle solemerker er en sommerbunn. Godt hjulpet av diverse “barmhjertige samaritanere” på denne tråden og ellers…

4 Likes

Hvorfor?

Caset er jo spennende, liten tvil om det.

Men du har en ledelse som i mine øyne ikke vekker tillit. Måten det er blitt kommunisert de siste måneden er svært svak.

Alle ble skuffet av inntektene i Q2, fordi alle satt med inntrykk av at oppskaleringen av kapasiteten var grunnet godt salg. Det viste seg å ikke være tilfellet.

Jeg tror man bør beherske forventningene til Q3 og videre, til man har noe mer håndfast.

I tillegg har man jo en storseier som fint kan lette seg fremover, som også setter et potensielt tak.

1 Like

Det langsiktige bullcaset i Softox har fremdeles base i emien som ble kjørt i desember i fjor, lenge før Corona, hvor eierene i Softox gikk inn med VELDIG mye friske penger.

Det er bakgrunnen for min posisjon i selskapet.

Det kortsiktige bullcaset med at SafeDes/EffektDes/Antivir fremdeles kan bli en storselger står på lav styrke på induksjonsovnen akkurat nå, men kan øke helt ut av det blå.

1 Like

Ledelsens kommunikasjon siste måneder er vann under brua… er ikke det som avgjør denne casen. Det er hva de får til rundt godkjennelser, produksjon og distribusjon i månedene og årene fremover som kan ta dette selskapet fra å være en ukjent mygg til å bli det neste antibac i markedet!

Q3 er således dermed også fullstendig uinteressant.

Tja, du trenger bare gå et par dager tilbake for å få et bevis på at det ikke er vann under broa, ref det latterlige brevet til aksjonærene.

Tja, latterlig at ledelsen har omtanke for sine aksjonærer og prøver å besvare deres uttalte bekymringer? Tanke er da i hvert fall god, om enn uvanlig og kanskje noe naivt…

Har eksempler på mye værre desperate ledere i selskaper mye større enn dette! Hint Nikola…

3 Likes

Ny ansatt

6 Likes

Ja, helt latterlig. Spesielt med webcast dagen før.

Som du sier er en kanskje noe naiv ledelse mitt ankerpunkt. Det vekker ikke tillit og de bør stramme seg opp og vise tendenser til å levere før det blir aktuelt for meg i all fall.

Jeg lar den ligge med det.

2 Likes

De fleste vil være enige i at selskapet fremstår grønne og ferske som børsnotert selskap. Men derfor er jo også Merkur veldig egnet. Enormt potensiale for forbedring, og dette er jo også en treningssak.

Det jeg derimot har letet etter med lys og lykter i svakheter på det vitenskapelige og skin in the game hos grundere, og der finner jeg ingen røde flagg.

Med 5 millioner salg første kvartalet de er i gang kan man fint håpe på 15-20 millioner 2020 sett over ett, det er slett ikke ille

Og chartet er ikke avskrekkende i det hele tatt, enorme kursbevegelser på veldig lite volum tyder på svake hender som blir ristet ut.

Kun noen observasjoner om hvorfor jeg sitter komfortabelt med min posisjon, ikke noen kjøpsanbefaling.

12 Likes

Här gick det fort att få EN1500 GODKJENT :blush:

1 Like

På et laboratorium gjennomgikk produktet blant annet en test der ni personer dyppet hendene sine i E. coli-bakterier, for deretter å sprite hendene. wtf :exploding_head:

1 Like

synd ikke softox klarte å få solgt sine produkter like lett som Det Norske Brenneri da.

fra artikkelen:

Derfor ringte Nelvik 18. mars til Statsministerens kontor.

«Vi skal hjelpe Norge med håndsprit, men da må vi få hjelp til å skaffe etanol», var beskjeden.

De forsto umiddelbart problemet. Kort tid etter kom et klarsignal fra miljøvernministeren.

– Det gjorde at det ble full fart på sakene. Plutselig var vi i gang med å produsere. Vi brettet opp ermene og jobbet fra morgen til kveld, forteller Nelvik.

Etanolen som brukes i håndsprit, er den samme som i brennevin. Forskjellen er at den tilsettes glyserol og isopropanol – for å sikre at man ikke blir tørr på hendene, og at man blir veldig dårlig av å drikke den.

Men, fortjener den høyeste berømmelse når den ikkje tar unna Noroviruset? I think not. Men det er mulig min mening har lite å si i det bilde. Håper noen tar det opp siden, for den er skikkelig lei å plukke opp. :+1: