Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Softox har jo for faen ikke klart å legge ut en eneste twittermelding i hele denne perioden, er det mulig.

https://twitter.com/softoxsolutions

1 Like

alle er ikke under 40 år…

down wote this

I know. Sten dött på Twitter. Den enda som delat lite på social media är Yana på Linkin

Jeg tror ikke amerikanerne hadde avvist SoftOx sitt produkt, kun på grunn av at produksjonskapasiteten ikke var på plass der og da. Så lenge man kan godtgjøre at produksjonskapasiteten kan bygges opp raskt og effektivt, så ville nok amerikanerne været seriøst interessert.
Men foreløbig har de nok med å få salget opp i Norden.

Da er vi to som sitter stille med beholdningen. Jeg tror det jobbes seriøst og hardt med kvalitetsforbedring i flere ledd. Resultatene kommer, for coronasituasjonen i verden er blitt langt verre enn den var tidligere i år.

3 Likes

Vi er 3 nu.:grin: når man eller hvis man indgår kontrakter på større leverancer, er det væsentlig at kunne levere , det som evt. Bestilles, ellers koster det penge i form af bod. Det virker som om, der er en klar strategi, hvilket gør mig tryg. Nu mangler der at opbygges tillid til aktionærer igen. Den er desværre væk og kan tage lang tid at genvinde. Mange kommer til at tabe penge her, simpelthen fordi de håber på bedre afkast andre steder i hypede norske aktier. Det skræmmer mig lidt, hvor uselvstændige folk kan være, når det handler om aktiehandel - alt for meget fokus på, hvad andre tror og tænker. Det koster dig penge på sigt. Der er mange interesser, når det handler om penge, og folk er naive, hvis de tror man har “venner” med gode tips på diverse forums. De selv samme personer ,som hypede denne aktie, har solgt på toppen og håber på at købe på bunden. Der kommes med kursmål og anbefalinger på køb og salg, og derefter sælges aktierne til naive hobbyinvestorer. Virker som om få store kanoner i den norske finansverden har alt for stor indflydelse på, hvad der siges og sker i diverse selskaber. Faktisk en af grundene til, at flere kolleger har advaret mod norske aktier. Pudsigt hvor gode en del af disse kanoner er til at time ind og udgang i diverse aktier. Jeg undrer mig sommetider over, hvor det norske finanstilsyn er henne. Dog benægter jeg ikke, at der er et tillidsproblem her i SO - det er reelt det, som har ført til et overdrevet kursfald - selvfølge i sammenhæng med fejlagtige salgsestimater, som ikke kan forsvare de kurser pt. , som aktien har ligget på.

2 Likes

Jeg tenker man ikke skal være så dømmende om at folk søker lykken andre steder mtp hva som har skjedd. Det hjelper ikke at casen er god hvis aksjonær ikke har tillit til at styret er gjennomføringsdyktig. Det er vel noe som heter “det er ikke ikke planen/casen som er viktigst, men folkene bak den”. Selv sitter jeg blytungt i denne aksjen, men jeg har forståelse for at andre lar vær etter hva som nylig har skjedd.

Er det bare jeg som ser likheter med et visst barberhøvel-selskap fra 2000-tallet når de leser om dette firmaet?

Jeg dømmer skam ikke og det fremgår også af mit post, at der er et tillidsproblem . Den har vi været omkring. Forstå godt folk jager bedre afkast pt. Jeg anfægter tidshorisonten mange har i markedet, så tror vi er enige langt hen ad vejen😁. At Geir fremstår utroværdig i mine øjne fører lidt til - er der andet som holdes skjult. Stopper her. Jeg kan jo selvsagt sælge, hvis jeg er utilfreds. Det har jeg så valgt ikke at gøre pt.

1 Like

Topp 50 sitter dønn i ro. Kun skvettende småaksjonærer som selger

1 Like

“Skvettende er vel noget dømmende”. Der er vel tale om et valg som man må respektere og så håbe på, at man selv har truffet det rigtige beslutning. Det vil tiden jo vise

1 Like

Greit det var kanskje ikke riktig sagt. Uansett sitter topp 50

Så langt ser det ut som de skvettende småaksjonærene er de smarteste

2 Likes

Du har vel ikke fasiten enda. Tiden vil vise, men jeg har ikke tapt en krone før jeg selger. Mange av disse «skvettne småaksjonærene» har nok solgt med store tap.

1 Like

Nei. De som solgte rett før eventuelt rett etter q-pres gjorde helt klart det riktige. De nervøse som selger nå pga massiv baising gjør mest sannsynlig en generaltabbe…

2 Likes

Et av de dummeste utsagnene jeg hører

5 Likes

Noen som kan påta seg ansvaret med en liten triggerliste? Orker ikke å samle sammen nå…

Vel, de som solgte i går og hele veien ned fra 100 gjorde i all fall noe lurt.

Å kalle de for “truseskvettere” blir useriøst, forutseende og dyktige er vel mer beskrivende.

1 Like

Hvis man tar feil. Jeg tror ikke jeg tar feil. Nok om dette uansett…

Jeg solgte for seint, tabba meg totalt ut… men har investert i andre og tjent innnesten alt det tapte… Alle gjør feil og softox er min største foreløpig… Mulig jeg kjøper inn igjen… men ikke like tungt