Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Forsøkt en triggerliste, kom gjerne med rettelser/tillegg:

• Tidlig høst 2020: Infection remover (Biofilm Eradicator (BE)) - Resultater preklinisk in vivo
  • Høsten 2020: Lansering Kiilto (Antibac/Dax)
  • Høsten 2020: Lansering Antivir via Bonaventura Scandza
  • Høsten 2020: Ferdigstilling produksjonsanlegg Bryn (fleksibilitet i flaskestørrelse)
  • H2 2020: EU-godkjenning
  • H2 2020: Resultater dyrestudier inhalasjon
  • H2 2020: Avklaring nasjonal anskaffelse for egen produktgruppe med alkoholfri desinfeksjon i Norge - direkte/gjennom Kiilto/gjennom annen partner
  • H2 2020: Detaljer go-to-market strategy SWIS + infection remover - USA og Europa
  • H2 2020/H1 2021: Distribusjonspartnere EU
  • 2021: Forberedelser/oppstart kliniske studier for Biofilm Eradicator (kroniske sår) i USA
  • 2021: Submission for approval SWIS
  • 2021/2022: Lansering dyrehelseprodukter VESO (avhengig av kliniske studier (Covid))
  • 2021/2022: Partnerskap dyrehelse EU/USA (avhengig av kliniske studier (Covid))
  • 2021/2022: Approval SWIS

Flytende triggere:

• Anskaffelser Sverige/Danmark
  • Direkteavtaler andre store kunder
17 Likes

Manglet kanskje mer info om de 2m usd de muligens får fra US.

Utrolig lett å dra på baissetur i aksjer som har korrigert så sterkt, faktum er at aksjen fremdeles er opp over 100% fra emisjonen før nyttår, og har guidet revenue i Q2 som nesten tilsvarer OPEX i Q1.

5 Likes

Jepp. Jeg tenkte at det ligger i den ene 2021-triggeren: “2021: Forberedelser/oppstart kliniske studier for Biofilm Eradicator (kroniske sår) i USA”

Her nevner de spesifikt at de har fått veldig gode tilbakemeldinger fra FDA og en hittil ukjent notified body i USA. Det kan fort komme noen detaljer om det utover høsten så vidt jeg tolka, men jeg klarer ikke helt å plassere det på tidslinja riktig enda. Får ta det som en positiv overraskelse hvis det kommer noe mer der før den tid.

1 Like

Og hvor er baissingen i mitt innlegg?

2 Likes

Ahh flott. 2m usd er veldig mye for SoftOx. >Ikke sikkert denne DD av finansieringsplanen tar så lang tid.

Når er denne ett godt kjøp igjen? 40 kr var før godkjenning av Legemiddelverket og produksjonsstart. Men det er klart 5 milli kvartslet er ikke verdt så masse. Men hva skal mcap være på for at det er ok inngang? Kurs?

Det er sant, vil anta det går noe fortere siden de forventer at de begynner i mennesker innenfor de neste 12 månedene. Det sagt, jeg tror det også her avhenger av noen dyreforsøk i Italia, så for oss garva biotek-investorer, så vet vi at sånne ting sjeldent tar kortere tid enn vi tror. Den lista der er litt levende, så får justere den ved neste guiding, det var flere av tingene de gleder seg til å informere om på neste kvartalspresentasjon sa de.

2 Likes

Synes inngangen er god her jeg.

Første gang jeg har observert SafeDes irl i dag😅 Tok meg et par gode sprut, luktet litt klor første 5min, ikke merkbart etter det.
Tørket fint inn uten å virke klissete at all👌

8 Likes

Hvem kjøper 500 ml til 279kr?

3 Likes

Geir Almås :wink::joy:

Er vel et produkt som ikke er ment for mann i gata på samme måten.
Om de kan selge dem til 279,- til sykehus er det egentlig ganske dust å etablere et lavere prispunkt nå bare for å få en kortsiktig positiv effekt under covid.

Hvorfor skal sykehus kjøpe? “Hånddesinfeksjonsmiddel uten alkohol anbefales ikke innen helsetjenesten” - fra Nasjonal veileder for håndhygiene.

1 Like

Som sagt tidligere: Jeg har fryktet og frykter fortsatt at de priser seg ut av markedet. Spiller ingen rolle hvor overlegent produktet er når det er snakk om offentlig kroner som skal forvaltes.

1 Like

Fordi dette er et nytt og bedre produkt. Slike anbefalinger er ikke skrevet i sten… får de først en fot innenfor her så blir dette stort stort!

1 Like

Tror sykehushygienikere er som leger flest, tall og studier trumfer alt. I hvilken stein er det risset inn at softox er bedre enn andre ting på markedet?

Godkjenningene de har ? :wink:

3 Likes

Kan du være litt mer spesifikk? Er det et bestemt produkt du tenker på eller at godkjenningene til softox generelt skulle være bedre enn andre produkter?

Mye av utstyret i helsevesenet som ikke tåler sprit, noe som innebærer at det er behov for alternative renholdsrutiner enn standard alkoholbasert desinfeksjon.