Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Blåtind har vel mistet sin? Det ser man jo overalt og det må jo erstattes med noe, antibac/antivir. Så er nok ett bra marked der på sikt. Men lagrene er jo fortsatt fulle hos forbrukerne. Så ser nok ikke en umiddelbar virkning.

De som vil utsett kroppen sin for alkohol og Blåtind kan nok bruke blåtind også etter nyttår siden de har disse testene:
Skjermbilde på 2020-12-29 18-01-58

Hva brukes egentlig i flybransjen? Er det ikke ulovlig med spritbasert om bord på fly?

1 Like

Jeg har forsøkt å lese meg litt opp nå, på 5 min. that is. Jeg tror det dreier seg om overflatebehandling, eller coating, av medisinsk utstyr. Det siste som er sluppet dreier seg om coating av medisinske masker. Gikk fort i svingene her nå, så arrester meg gjerne.

1 Like

Var slik jeg og tolket det etter 1 min research :rofl: kanskje @smaanissen @Mr.Oncoinvest eller @trebor0709 som kan Zen caset bedre kan kommentere. :pray:

1 Like

Fullmakt GF
Skal man sende inn fullmakten med totalt antall aksjer man har(bruker Pareto og Nordnet) ?
Eller er det Nordnet som har rådigheten over de på Zero kontoen og disse skal ikke føres opp?

Zen forbereder også en inhalasjonsløsning ala Softox sin. Det er denne de nå har gjennomført første toksisitetsundersøkelse på i dyr, og som kom ut med veldig godt resultat. Fase 2 for safety avsluttes i slutten av januar.

Men jeg er ikke kompetent nok til å debattere det medisinske versus Softox sin løsning. Det var derfor jeg spurte åpent på Zen Graphen-tråden om hva som i praksis vil være styrker og svakheter de to metodene i mellom.

Det kan jo være forhold rundt produksjonskostnader for eksempel som vil gjøre Softox sin løsning svært konkurransedyktig på pris versus grafen som jeg antar vil bli en dyrere løsning.

“Delivery mechanisms like a dry powder inhaler or nasal spray would maximize local concentrations directly at the site of infection and avoid having to administer it systemically (orally or parenterally).”

4 Likes

Jeg blir veldig overrasket om ikke den største aktøren innen retail har sakene i orden liksom. De må ha hatt en vanvittig omsetning i år

@rockpus ikke ulovlig per dags dato. Har pitchet inn å bruke alkoholfri med argumenter mot sikkerhet. Det blir behandlet på nåværende tidspunkt.

Utrolig at nesten samtlige som flyr nå reiser med opp til 100ml flytende brennbar håndsprit - helt greit!
Men har du en sjampoflaske eller solkremtube på 120ml er det konfiskering.

5 Likes

Ønsker dere alle en riktig godt nytt år! Takk til alle som har bidratt med mye nyttig informasjon og gode analyser i 2020.

I det større bilde har 2020 vært et bra år for Softox (stigning på over 100 %) - selv om kursen det siste halvåret har falt fra over kr 100 til nå kr 68,50 - og det er veldig bra at selskapet går inn i 2021 med finansiering i orden (emisjon på plass) og 4. januar (ekstraordinær generalforsamling) vil alt være banket igjennom.

Personlig tror jeg 2021 blir et enda mer spennende år (EU markedet, HINAS, siste fase Swis 2, inhalatoren mv) - og ikke minst vil det bli større interesse for selskapet når Sparebank1 tar opp dekning i Q1.

Lykke til med investeringene det neste året!

21 Likes

Når det gjelder Fullmakt GF og ønske om og kjøpe Tegningsretter for de aksjer man hadde 16 Desember. Blir det 2 seperate saker. Har selv tenkt og kjøpe men er usikker på framgangsmåte her?
Benytter Nordnet. Noen som har gode råd?

Velkommen! :slight_smile:

Jeg tror du kan gå på Mine sider --> Selskapshendelser. Det skal da dukke opp der når det er mulig å tegne.

3 Likes

Jeg sjekket men fant ikke inne på myVPS. Printer ut, signerte med kulepenn og sendte inn til [email protected]. På gamlemåten :rofl::rofl:

Har man lov til å gi fullmakt på generalforsamlinger hvis man har aksjene på Nordnet Zero? Har Nordnet funksjonalitet for å håndtere det?

Sjekk på Nordnet sine zero-faq/oss sider.

Tror ikke det er mulig å stemme med zero/kapitalforsikringskonto.

2 Likes

Ja, jeg går inn i det nye året med alle aksjene inntakt. Tror det blir et fantastisk bra år for aksjonærene. Jeg dro på skøytebanen og gikk 10.000 meter i rolig tempo og tenkte underveis på om brødrene Almås har planer om å bygge et stort selskap. Da jeg gikk i mål så var min konklusjon klar. Tror SoftOx blir solgt i løpet av 2 - 3 år, men det kan jo komme beilere før den tid.

2 Likes

Det stemmer, ingen stemmer

Bare en kort kommentar til #softx_ol sånn på tampen av året… Vi karret oss over MA200 og 70.00 med et nødskrik igår. Ikke veldig viktig i det store bildet men fortsatt mye bedre å avslutte der enn medio 60…

Det er fin fart i flere indikatorer og teknisk lite å utsette. Savner som tidligere nevnt en skikkelig etablering over MA200 og p.t. 70 blank. Ser ut som vi endelig er på vei ut av “hengemyra” som ble etablert etter peak’en vi fikk før sommeren.

Det fundamentale har blitt nevnt både her på forumet og i chatten flere ganger. Det bygges sten på sten og jeg liker særs godt deres evne til å bygge revenuestreams som kan være med å finansiere studier (AntiVir+EffectDes), de finner funding hos interessenter (ref. amerikanske forsvaret), de har partnere som skaper blest (ref. universitetet i København) og Almås & co står enn så lenge last og brast med aksjonærene - også i emisjoner. Synes i det hele tatt de har tatt 7-mils steg på flere områder i 2020. SOFTX begynner å bli modne :fist_left:

Trenden er opp og forventer egentlig at dette fortsetter fremover. SOFTX er det verdipapiret jeg sitter både tryggest og tyngst i for tiden og ser egentlig for meg å sitte en stund - kun med små justeringer langs med ifht det til enhver tid gjeldende tekniske og makromessige bilde.

Skal selvsagt (over)-tegne i rep-emien og håper alle som har mulighet gjør det samme. :slight_smile:

Takk for 2020 og sees igjen i 2021 :star_struck: :sunglasses:

15 Likes