Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solenergi

Nei helt galt er det ikke :slight_smile:
Har 13,2% selv, men så har jeg første inngang i aksjen i Juni i år, så jeg er vel litt mer utålmodig på solid oppgang :slight_smile:

Uansett betryggende at avtalesignaturene kommer tett, og ihht forecast fra ledelsen.

5 Likes

Scatec rt 40 :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

3 Likes

Scatec presenterer idag på Pareto Power and Renewable konferanse.
Presentasjon i link

http://hugin.info/162249/R/2072189/778734.pdf

1 Like

Men ikke F… om aksjen reprises…

Resultatvekst for Scatec Solar
2 timer siden · Johann Sundberg
Solenergiprodusenten ScatecSolar presenterer fredag morgen regnskapstall for fjerde kvartal som viser kraftig vekst.
Ifølge en børsmelding økte inntektene med nesten 100 millioner kroner sammenlignet med fjerde kvartal i 2015 til 363 millioner.
Det innebærer at brutto driftsresultat (EBITDA) havnet på 294 millioner kroner, sammenlignet med 215 millioner i fjerde kvartal i 2015.
For hele 2016 havnet brutto driftsresultat på 833 millioner kroner, hvilket var 135 millioner kroner bedre enn i 2015.

2 Likes

40 kroner er en veldig viktig motstand her, kanskje derfor den står og butter. Men ser spennende ut, og jeg vil tippe at 40 kroner vil tas ut etter hvert, selv om det er naturlig med en liten pause her.

Har tenkt tanken selv, uten å gjøre en TA. Da den har snudd rett under 40 flere ganger.

Fundamentalt så leverer jo Scatec svært bra, og med kontinuerlig forbedring av både tall og strategi (min mening).
Har vært tålmodig her ganske lenge, og skulle gjerne sett avkastning på pengene snart.

2 Likes
1 Like

Hvorfor solgte de anlegget i USA?

Var forventet å gi for lav avkastning ifht alternative investeringer og interne avkastningskrav.

1 Like

http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=419045

Rolf Marthin Normann blir ny CEO i AEGA.

Merk at selskapet hans, Solex AS, tok 3 millioner aksjer til 3 kr i en rettet emisjon nylig (+ 2millioner tegningsretter til 1 kr stk.).

Tegningsrettene har blant annet følgende betingelser:

Her kommer det til å skje ting framover.

Jeg var faktisk også med på den emisjonen men er jo sykt lite volum i aksjen så tok ikke så mye som jeg normalt ville gjort.

1 Like

Tar seg nok opp når de får kjøpt litt flere solparker. Kan bli en fin utbyttemaskin etter hvert.

Men @nofun du var vel med i emisjonen før jul og ikke denne? Var vel kun Solex AS som deltok.

1 Like

Det stemmer :slight_smile:

Jeg har endelig kjøpt litt Scatec, men bare i aksje NM porteføljen

1 Like

Følger selv med på denne, innside salg:
http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=419825

Noen som vet mer om innsidesalget?

[quote]Buzz Aldrin AS, a company controlled by Executive Vice
President Roar Haugland, has today sold 150,000 shares in Scatec Solar ASA, at
an average price per share of NOK 37.50,-.[/quote]

Litt positiv teknisk utvikling i Scatec synes jeg. Etablert brudd over 40 vil være veldig positivt.

Har denne i aksjenm så prøver å følge med litt.

Ja, den er i tillegg i bunnen av en pen stigende trendkanal. Var tenkt å gå inn her, men likte dårlig salget som ble meldt i dag.

1 Like

Ble vel strengt tatt meldt på Fredag?