Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Vant til å se den her nede nå
Det var her jeg gjorde kula opp til 10.80
Den kula har jeg ikke tjent noe på nå. :slight_smile:

@Metallian

Tydelig at gutta i Solstad nå gambler på høyt trykk de kommende dagene og ukene…, er dog på britisk side.

NEW [ATLANTIC MERLIN](javascript:void(0):wink: Chrysaor R/M PBLJ , D/D 21 03/05/21 RNR
NEW [MAERSK LANCER](javascript:void(0):wink: Chrysaor R/M PBLJ , D/D 21 05/05/21 RNR
NEW [MAERSK LIFTER](javascript:void(0):wink: Chrysaor R/M PBLJ (+WROV), D/D 21 03/05/21 RNR
NEW [HAVILA VENUS](javascript:void(0):wink: Diamond Drilling Mooring work, Prelay and R/M Ocean Endeavor (+WROV) , D/D 21 + D/D 7 02/05/21 RNR

Forøvrig en heftig pris på dette PSV oppdraget!

29/04/21 [EDDA FERD](javascript:void(0):wink: Equinor Energy AS Supply duties , D/D 14 03/05/21 NOK 230000

Hverken du eller jeg er fornøyd med 10,80, men selvsagt bedre enn 6,60.

Da er vi i blått, forventer at 50k posten nå snart flyttes.

Er nok ikke all verdens betaling på den uk jobben, soff gambler nok på bedre betalte jobber på norsk side.

Ja det var dryg psv pris​:thinking::smiley:

Sikret meg noen k til her på slutten i ettermiddag. Kan ikke skjønne noe annet enn att denne vil sige oppover sammen med oljeprisen og gode rater på diverse oppdrag.

1 Like

kjøpte 2k på 6,55. Bare hyggelig

En ludo som bare MÅTTE selge sine 2,770 aksjer på tilbud til slutt

Jeg skjønner ikke hvorfor de gidder en gang. Presset prisen opp litt sånn at vi ikke endte nede på 6,52
Hvis dere gidder så kan dere gå sammen om en pizza til meg :wink:
Pizzabakeren Kragerø

Dette har vi jo sett i en periode nå, virker nesten planlagt. er nok flere som gir opp og bare selger i frustrasjon. Jeg er nokså sikker på att denne kommer, gi oss en løsning på NM så åpner veien oppover seg for oss.
Go helg, Halling

1 Like

Riktig god helg, dette blir nok bra til slutt ja.

1 Like

På gjenyn. Ingen er tjent med å la det gå feil vei. God helg

1 Like

Må også huske på at Knut Klepsvik økte beholdningen med 200 000 aksjer😊

Og tror han har litt bedre peiling på ståa i bransjen enn HB og norske og tyske småsparere(for nye lesere):

Nesten meldepliktig handel🙂

2 Likes

Du hadde rett, elendige rater, ganske sikkert et sjakktrekk å avvente noen dager til

1 Like

Tror du kan føye til norske småsparere også der, Nordnetterne er jo også i en egen divisjon i Soff😁
De har redusert fra 437k til nå 118k siste 2-3 mnd.

Ja, selvfølgelig, de norske er de verste😜endret nå👍

Neste uke blir spennende👍

1 Like

Mye cash som skal inn i dette markedet her…

2 Likes

Ingen tvil om at det skal satses innen Havvind segmentet.

Og fartøyene…

https://wilsonoffshore.com/spec-sheets-for-the-vessels/

1 Like

Solstad ferdig restrukturert, Maximus holdt utenfor med vilje tenker jeg, uvisst av hvilken årsak, men det som er 100% sikkert er at Maximus på det tidspunktet var kontraktsløs.
Så var det slik at de virkelig fryktet at NM ville velte selskapet hadde dem selvsagt innlemmet fartøyet i restr.planen.

Dof og Siem jobber fryktelig for nå å få til en løsning, det går sannsynligvis mot en storstilt utvanning av nåværende aksjonærer etter mine tolkninger.
Men, det jeg er like sikker på er at de på en eller annen måte vil komme i mål.

Med det som baktepper, fortsatt noen som tror at man ikke kommer i mål med Normand Maximus?
Om jeg hadde promille av tvil ble den fjernet med følgende tekst i årsrapporten som er lagt til fra tidligere rapporter:

" “ The Company believes
there are good prospects that the discussions will
lead to an agreement

Det kan vel ikke sies mye tydeligere uten å bekrefte en løsning er min tanke.
Så kan det selvsagt tenkes at løsningen vil koste, men det vil det uansett hva dem lander på.

Et annet moment som jeg har ment styrker dette er at på Solstad selv på sin hjemmeside står Mexico oppført som stasjoneringssted etter endt kontrakt.
Det føles heller ikke negativt at nåværende kontrakt har blitt forlenget med over 1 mnd. Blir spennende å se om den forlenges ytterligere eller om det nå meldes om ny kontrakt i løpet av de neste par ukene.

2 Likes

Ja, man kommer ikke med slike uttalelser i regnskapsrapporter med mindre det er stor sannsynlighet for at en løsning vil gå i orden.

Stadig flere supply-aktører som satser på havvind, Kisen her som skal etablere en Joint Venture rettet mot havvind:

Denne kaka er stor jeg mener at de som er tidligst ute her vil ta den største biten. Tror det også vil bli svært tungt for mindre aktører med eldre flåte å etablere seg i dette markedet uten hjelp fra andre aktører og staten, dermed tror jeg vi vil se mye konsolidering i tiden fremover.

Er forresten veldig spent på å se resultatet av restruktureringen for Sioff og DOF. Godt at SOFF er ferdig med dette for denne gang. En fusjon av disse hadde jo skapt et monster?

1 Like