Solstad ferdig restrukturert, Maximus holdt utenfor med vilje tenker jeg, uvisst av hvilken årsak, men det som er 100% sikkert er at Maximus på det tidspunktet var kontraktsløs.
Så var det slik at de virkelig fryktet at NM ville velte selskapet hadde dem selvsagt innlemmet fartøyet i restr.planen.
Dof og Siem jobber fryktelig for nå å få til en løsning, det går sannsynligvis mot en storstilt utvanning av nåværende aksjonærer etter mine tolkninger.
Men, det jeg er like sikker på er at de på en eller annen måte vil komme i mål.
Med det som baktepper, fortsatt noen som tror at man ikke kommer i mål med Normand Maximus?
Om jeg hadde promille av tvil ble den fjernet med følgende tekst i årsrapporten som er lagt til fra tidligere rapporter:
" “ The Company believes
there are good prospects that the discussions will
lead to an agreement ”
Det kan vel ikke sies mye tydeligere uten å bekrefte en løsning er min tanke.
Så kan det selvsagt tenkes at løsningen vil koste, men det vil det uansett hva dem lander på.
Et annet moment som jeg har ment styrker dette er at på Solstad selv på sin hjemmeside står Mexico oppført som stasjoneringssted etter endt kontrakt.
Det føles heller ikke negativt at nåværende kontrakt har blitt forlenget med over 1 mnd. Blir spennende å se om den forlenges ytterligere eller om det nå meldes om ny kontrakt i løpet av de neste par ukene.