Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Mener å huske at saxo bank hadde en post i Soff for en stund siden. Er det slik enda?

  1. SAXO BANK A/S 85 958 0,11%
1 Like

Nå må det vel bli tildelt noen oppdrag snart:

Date Charterer Scope of Work Commencement
NEW Wintershall Dea R/M Deepsea Aberdeen, D/D 14 09/05/21 - 12/05/21

Totalt 11 requirements i spoten

2 Likes

Ja, det vil nok komme et rush og stramme seg til i dagene fram mot og inn i helgen.
Enda en as we speak:

NEW Semco Maritime
All duties, 14 days + D/D 7
16/05/21

Har hvertfall aldri noensinne på et halvt år sett så mange oppdrag til fordeling på Westshore.
Men, vi trenger det alt og mer til, alle våre ahts i spotten ligger til kai noen dager til uten oppdrag dersom ikke noe snart skjer.
Så kan man på en annen side si at de har tjent gode penger på flere oppdrag iår, men pengene ligger i jobb hele tiden :grinning:

2 Likes

Nei, etterspørsel øker :wink:

1 Like

Håper snart vi bryter opp og over 6,50, kjøpte 300 på 6,45 idag bare for å gi et daglig støttekjøp og er i pluss på dem :rofl:

Bare mine daglige støttekjøp den siste tiden nærmer seg vel 5-8k aksjer, derfor jeg håper og tror andre aktive også bidrar innimellom.
Tror faktisk ikke lenger at det bare er NM saken og nye tyngre ahts/Csv kontrakter som kan booste kursen, får mer og mer tro på at også q1 kan vise seg fra en betydelig bedre side enn mange tror.

2 Likes

@Metallian

Du som har fulgt dette over mange år, kan du huske å ha sett en såpass spekket spot på westshore?

1 Like

Merkelig avventende med fixtures nå, mitt tips- det kommer noe ekstraordinært før det er gått en uke🤔

Lang liggetid på noen båter nå, bøirkje rare snittet når de er til kai😳

3 Likes

Da har jeg tatt plass igjen. Spennende om det smeller kl. 12 med oppdatering om kondemneringsordningen.

3 Likes

Da er 3 oppdrag tildelt i spoten :slightly_smiling_face:

Date ▼ Vessel Charterer Scope of Work Comm. Rate
NEW [WORLD PERIDOT](javascript:void(0):wink: Enquest Supply duties, C/R + opt 05/05/21 GBP 5000
NEW [HAVILA JUPITER](javascript:void(0):wink: Wintershall Dea R/M Deepsea Aberdeen, D/D 14 09/05/21 RNR
NEW [KL SANDEFJORD](javascript:void(0):wink: Wintershall Dea R/M Deepsea Aberdeen, D/D 14 09/05/21 RNR
1 Like

Noen som har kontroll på hva dem vedtar i stortinget, link etc.?

Ikke fått sjekket dette ut selv idag

1 Like

Far Sapphire tok det ene fra Wintershall.

NEW [FAR SAPPHIRE](javascript:void(0):wink: Wintershall Dea R/M Deepsea Aberdeen, D/D 14 09/05/21 RNR

Tror ratene er lave nå, men det kan bygge seg kjapt oppover nå.

2 Likes

Her, er jaggu ikke sikker?:

2 Likes

Sunnmørsposten skriver at det kommer 150 millioner kroner på toppen av eksisterende vrakpantordning. Tenker det er første steg. Her vil kommer mer. Positivt at denne kommer allerede i dag. Håper på vraking av gamle offshorebåter - smp.no/nyheter – Nyheter fra Ålesund, Sunnmøre og Nordvestlandet.

2 Likes

Lei kursutvikling. En post på 56k til 6kr. Godt det ikke er sååå mange selgere.

Rsimessig oversolgt. Er nok HB som absolutt vil ut, koste hva det koste vil, som tynger ett hvert positiv momentum.

Kraftig oversolgt (RSI rundt 30). Bør være god støtte i intervallet 6,00-6,30 fra handel i desember.

1 Like

Ja, hadde trodd vi skulle få en NM-avklaring innen denne tid, nå er det bare å ha kjøpsfingeren klar til vi evt. havner rundt 6

Jaja, jeg får i det minste endel fler aksjer til 6 enn 6,5

1 Like

Tyskerne rømmer fra Nel, skal vel inn i noen verdiaksjer da :slightly_smiling_face:

Håper de fortsetter med det, noe stivt priset akkurat den aksjen :slight_smile:

1 Like