Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

@rodjer, her har du en liste over medlemmene til Norges Rederiforbund pr. mai 2021. Dette er rederier innen flere bransjer, ikke bare innen supply.

https://rederi.no/om-oss/medlemmer/

1 Like

Tusen takk, skal sjekke etterhvert, nettopp ferdig med dagens trening

2 Likes

Den listen der fant jeg forleden dag, blir for mye manuelt arbeid.
Skulle hatt fatt i en liste kun med de som driver i Solstad sitt segment samt flåte.

1 Like

Begynte på en excel overskrift. Det er ett årsverk om ikke mer.

Jeg kom ikke til overskriften engang :rofl:

1 Like

Enda en PSV/AHTS ut av opplag idag, det er nummer 10 hittil i 2021.
I samme periode ifjor, altså fra 1.1 til og med 10.5 ble det reaktivert 3 stk så det tegner bedre i år.
I 2019 ble det reaktivert 13 psv/ahts i perioden.
Alt ifølge Westshore sine oppdateringer.

[TROMS CAPELLA](javascript:void(0):wink: 06/05/20 10/05/21 369 ABERDEEN

2 Likes

Det var jaggu ikke lett å finne😕.

Ser forresten ut til å bli en tung børsdag imorra også, nasdaq ned 2,30%.

1 Like

Nasdaq gjelder mest for vekst og tek. Ville heller sett på sp500 og dj for å predikere verdibaserte selskaper på osebx. Men om tungvektere som nel, kahoot og lignende går ille med kan den dra med seg hele børsen - som vi så forrige uke.

Nasdaq ikke vært heldig siden Jan. Stakkas AKH, kahoot, QFUEL og lignende i morgen (er aksjonær i to av dem Fml).
Bevegelsene på Nasdaq får meg til å tro rotasjon fra vekst til verdi faktisk er reelt.

1 Like

Trenger ikke bli ille imorgen, OSE endte vel i minus idag og Dow er vel i pluss.
Antar futtene lyser grønt imorgen når OSE åpner.

Vi er nå uansett avhengig av positive nyheter for å komme oss opp litt og slik at det tekniske kan få en sjanse til å se bedre ut.
Tror uansett ikke det er mulig å falle mange øre fra her vi er nå.
“alle” i Solstad aksjen kan da ikke være kortsiktige lykkejegere.

Synes derimot det er flott at oljeprisen ligger stabilt rimelig høyt.

3 Likes

Ja, mye vekst som får juling nå både i Norge og US. Råvarer som er inn nå, men synes oljeaksjer lagger…

1 Like

Det er oljeprisen og usikkerheten i oljeprisen som forårsaker dette mener jeg. India er vel den faktoren som tunger mest nå.

Rigg og drilling lagger, men de tar innpå. Verken behovet for olje eller fornybar forsvinner med det første. SOFF som «dobbel dipper» vil nyte fordeler sv dette…

2 Likes

Fin jobb fra Altera nå🤔

1 Like

Det drar seg til i oljebransjen :grinning:

1 Like

Jeg liker også det om å kjøpe flere rigger;)

Dagens oppdaterte liste viser stort sett bare økning blant de på topp 50, ikke voldsomt på noen måte, men økning.

Topp 50 total +43 616 +0,07% 62 500 975 83,3747%

1 Like

Ja, og dette var dagen da Soff falt over 4%, så de største så vel på dette som en god mulighet til å fylle på litt :slightly_smiling_face:

1 Like

Har dere lest dagsorden til OGF den 25.mai?

Stusser bare litt over at jeg ikke finner noe punkt om kapitalforhøyelse.
Er vant med at det ofte står som en av sakene…

De har vel nok da :wink:

Nei, godt spørsmål, stusser også litt over det…

Ah, nå tok jeg den! De antar de ikke trenger å høyne kapitalen ifm. NM :grin:!

Jepp, du tok an :rofl:

Nå er jeg på litt gyngende grunn, men mener dette med kapitalforhøyelse på behandles årlig på OGF.

1 Like

Trenger vel ikke det nå- med mindre NM situasjonen skulle vise seg å påkreve det. Det ville derfor og i så fall vært strategisk dumt å varsle dette nå- uavhengig av hva de tror og/eller vet. Dette skjer i så fall ved XO-årsmøte. Men, det skjer ikke.