Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Har ikke flere sparegriser å knuse før utpå høsten.
Men, da tenker jeg vi er på andre nivå enn nå :grinning:

Nå kan denne også slettes fra Spotten i Brasil, herlig!

[BOS TURMALINA](javascript:void(0):wink: 14416 165 465 I PPT - RIO DE JA

Bare vi hadde fått avklaring om NM nå så hadde det blitt litt momentum🙂

Det kommer Andyboi, det kommer nok snart :grinning:

1 Like

…ja mine griser ligger gått under noen fot med jord…all in…

1 Like

Flott kontrakt, fort 300-400mill++ med opsjoner

1 Like

Herlig.

Skal ikke spekulere for meget, men synes den reagerer fint på dagens melding så langt.
Det er dog en kjennsgjerning at større meldinger kan være like om hjørnet…

Hvem i alle dager tør sitte utenfor dersom dette blir positivt?
Vel, man har ingen garanti, men uansett, du og du for en mulig potensiell oppside som ligger her.

Atle P fra XI er bull SOFF, mens jallakongen fortsatt har sine tvil, som mange andre, vdr. NM:

image

Han Erlend Henriksen må utfordres på følgende:

Dersom det er slik han tror, hvorfor innlemmet dem da ikke Maximus i restruktureringen? Det hadde de alle muligheter til og på det tidspunktet var NM kontraktsløs!

Lykkes ikke Solstad nå vil jeg mene de har feilvurdert situasjonen i fjor høst for da hadde de den muligheten om dem ville.
Ingen tro på at det ikke hadde lykkes om dem virkelig ville.

1 Like

Både fordeler og ulemper er viktig å få frem i lyset for å gi et best mulig bilde til å ta beslutninger - så lenge disse baseres på fakta.

Spekulasjoner er også interessante, men da må disse formuleres som nettopp spekulasjoner. At ikke flere brukere på FA forumet bannes for klanderverdig forvaltning av informasjon er rart.
Blir helt matt av å lese om de forbanna NM ratene og hvor dårlige de er, fremmet av en nobody der.

2 Likes

Admin på HO har aldri fungert, finnes null kontroll og vilje til kontroll.
Etter mange rapporteringer på en skribent har man dog lykkes en sjelden gang og fått slettet noen innlegg, men der er det tilnærmet null kontroll dessverre.

Ser Dow futures nå er minus 0,25%, minus 0,55% for 30 min siden.

Det som irriterer meg mest er voksne folk som presenter skjønnliteratur til tusenvis av lyttere, pakket inn i et papir som får det til å fremstå som solid facts. Vel og merke med disclaimer.

De er heldigvis i fåtall og grunnet deres ofte hopping mellom flere aksjer så er dem relativt greie å gjennomskue.

Sikter du til Aksjesladder?

Husk at restryktureringen tok nesten 2år, NM situasjonen dukket opp helt på overtid av ekstraomgangene.

Klar over det @Metallian , men mener og tror likevel at dersom de seriøst mente at NM kunne velte selskapet overende i 2021 ville dem brukt 1-3 måneder ekstra.

Men, bare mine høyst subjektive tanker og jeg har tatt feil mang en gang.

Jeg har 8,33 i snitt, aksjen må nok stige litt før jeg går i pluss

Jeg hadde ikke AksjeSladder i tankene konkret, men mener flere podcast så vel som Twitter, YouTube aktører bør være aktsom på sin evne til påvirkning - påtross av at dem er på innsiden av juridiske linjer. Det er derimot er forskjell på juridisk - og etisk- forsvarlig. Dette er derimot en diskusjon som faller utenfor soff tråden. Videre er det opp til den enkelte å bestemme hva man tror på.

1 Like

Snitt på 6,5 eller 8,33 vil, slik jeg tolker marked, muligheter og SOFF, spille liten rolle dersom du bare har troen og litt tålmodighet.

3 Likes

Aksjesladder er ærlige ift. hva de er- og hva de gjør. Jeg gleder meg alltid til lang morgentur på lørdagene med aksjesladder på ørene. Må si jeg har sans- og respekt for de gutta, men glemmer aldri at det nok ikke er mine økonomiske interesser som er deres 1. prioritet.

Det er alltid interessant å høre hva som blir tatt opp- og hva som ikke blir tatt opp i podcasten. Dette ikke minst ift. uttalelser og synspunkter fra xi-chaten.

Jeg tenker nok at en viss Henriksen fort vil kunne bli å finne på listene- uten at dette først er markedsført på noe som helst vis. Dette er jo en aksje som fort kan komme til å krysse av alle bokser for han (slik jeg har lært å kjenne han gjennom programmet), men trolig ikke før han ser starten på oppgangen eller signaler som tilsier at dette vil komme.

2 Likes

Litt mer utfyllende info om dagens kontrakt.

3 Likes