Jeg skal mene lite om omsetningen for q2, jeg traff veldig bra for q1, men det skyldtes ikke min dyktighet, Saipem forliket fikset det.
Men, det er på det rene at igår da presentasjonen ble gjennomført var allerede q2 unnagjort med 2/3 del.
De ser opplagt allerede nå konturene av hvordan q2 ender og jeg mener bestemt på et tidspunkt i presentasjonen at Solstad gir utrykk for et langt bedre kvartal enn q1, grunnet flere og større fartøy på kontrakt.
Så, enig i at volum og rater må opp for å nå solide positive tall fra q3 og utover.
Når det gjelder kortsiktig kursutvikling mener jeg fortsatt at det er flere solide kurstriggere som kan utløses. Som nevnt x antall ganger, ny kontrakt for Maximus og avtale med bankene, hvertfall ikke mindre aktuelt etter presentasjonen igår samtidig som tiden løper ift bankene.
Nye kontrakter for alle typer fartøy, men spesielt CSV kan man ha klare forhåpninger til.
Og en x-faktor i dette med Aker samtalene, hva dette er og hva de kommer med.
Caset er etter mine begrep betydelig derisket og således sitter hvertfall jeg komfortabelt.
Med en mcap på et stykke under 500 mill er det ikke vanskelig å sitte behagelig her med de potensielt positive utsiktene som ligger foran oss.
At noen går lei den siste tids kjipe kursutvikling er ikke å undre seg over, men 20% byksene kommer alltid plutselig
Ellers må jeg bare si at hovedårsaken til at jeg tror Solstad gjenopptok live presentasjoene nå er rett og slett fordi dette var vendepunktet.