Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Tror de er i mål med avtale angående NM om kort tid. Så får vi håpe vi får betalt den dagen

2 Likes

Ja, merkelig nok, men kontrakter som idag er særdeles viktige fundamentaltmessig.

Blir spennende og følge SIOFF idag mht. om aksjepsykologien virkelig trår til ifm rsplit.
Skal de ned, skal vi opp eller mener markedet med fullt alvor at verdien er så forskjellig?

Alle kontrakter gir peng i kassa. Markedet reagerer kun meldinger rundt NM kan det se ut som, men det har vi visst lenge

Derfor kan vi oppleve den berømte ketchup effekten når dem melder kontrakt til NM.

Synes det faktisk er positivt at spot-kontrakten til NM ikke er forlenget, blir skuffet om den blir forlenget enda en gang nå… Antar det at siden denne ikke ble forlenget denne uka så er kanskje langtidskontrakt rett rundt hjørnet?

Jeg ser 12 kr iallefall fordelt på 2 dagers oppgang

Overhodet ikke uenig og det er nettopp derfor jeg ikke skjønner at ikke flere tar plass uansett, ingenting er sikkert før det er sikkert, men på disse nivåene hadde jeg gamblet samme søren på at NM ordner seg.
Den potensielle oppsiden er særdeles stor dersom dette fikses nå snart.

Det kan skje kommende mandag… at den forlenges

3 år med inntekter på den ene siden, og fraværende ressursbehov ift. markeds- og kontraktsarbeid mv. på den andre siden. Dette er det vi på vårt kontor kaller kjerneordre, altså de oppdragene som i lengden gir oss sikkerhet ift. betaling av lønn- og regninger- going consern.

2 Likes

Stemmer, opplagt, dagens kontrakt er fundamentalt viktig og særdeles kjærkommen.

1 Like

bilde

3 Likes

Liker ikke Solskjær spesielt, men får bruke hans velkjente ord “I could not care less” :grin:

Eneste som betyr noe er at Solstad hanker kontrakter og at vi alle her blir sittende igjen som vinnere på våre investeringer.

Og det med så mange likes på denne tråden sier nok mer om antall innlegg enn antall likes.
Men, kjekt at noe av det man skriver kan nyttes til noe, nå mangler NM og kursutviklingen, den dagen kommer og da skal vi jaggu feire.

Men, det betyr jo at andre “cares” hva du bidrar med

Har du tro så har du ro!

Ja, og det setter jeg pris på.
Men, det med likes er ikke viktig, sjekk Pho tråden her på Tek så ser du hva jeg mener :sweat_smile:

Hadde holdt i massevis med tommel opp :grinning: når man er tilfreds med noe man leser og finner interessant.

haha, godt sagt og så sant så sant.
Er ufattelig opptatt av at andre ikke må gi seg selv om kursen lagger dersom man har troen på et selskap. Og det sier jeg fordi jeg smertelig har fått erfare mer enn en gang å gi opp for tidlig.
Stå på, hold ut, har man gjort godt forarbeid vil man lykkes med den strategien på sikt.

Kursen i Soff stiger, omsetningen tar seg opp, noen begynner å skjønne omfanget av dagens kontrakt.

2 Likes

Ja, og ift. dette;

La oss leke med tanken på at en NM-løsning bidrar til at en større hop investorer får øynene opp for mulighetene i SOFF, og aksjen på denne bakgrunn stiger til la oss si ca. 75% av dagens EK tilsvarende 40 kr. pr. aksje.

Selger dere?

Jeg tror SOFF kommer. Det kan komme i dag, om en uke, en måned eller enda lenger, men tror risikoen for nedside er svært lav, og potensiell oppside som svært sannsynlig. Da spiller det ikke så stor rolle om den går litt sidelengs en periode

1 Like

Hvis jeg trenger pengene - ellers er jeg langsiktig her. Mye mer langsiktig enn jeg er i f.eks. MPCC som jeg tjener svært godt på