Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Jeg tror at når det først begynner å gå her, så vil det gå oppover lenge. Det vil da være dumt å selge med det samme den begynner ferden - om man klarer å holde pølsefingrene unna salgsknappen ved høydeskrekk

3 Likes

@Andyboi

Glemte å si det at jeg er helt enig med deg i at jeg håper heller ikke at kontrakten på NM forlenges en gang til på spot siden, nå vil vi ha en lengre og mer varig situasjon.

2 Likes

I Photocure så kontaktet jeg CEO og fikk til en fb session for alle som måtte ønske, gjennomført det to ganger.

Tenkte på sommeren å ta kontakt med LPS i håp om at han også tar oppfordringen og ser det hensiktsmessig med en slik selskaps presentasjon.
Vi må få opp interessen for selskapet i takt med bedring i markedet, en kjekk kombo er tanken.

4 Likes

Helt enig!

Min private aksjeportefølje er for meg et pensjons- og arvefond, og hvor 90% skal være long/ultralong, mens 10% er ment for underholdningstrading (Ikke veldig vellykket så langt)

For egen del er planen for SOFF-aksjene at disse skal være del av porteføljen helt til det gryende markedet igjen gir marginer og mCAP vitner om dette. Dette selvfølgelig med mindre det skjer ting i energisektoren og/eller andre forhold som tilsier at rederiet ikke lenger sitter på det samme potensialet. Det kan nok derimot hende at jeg kommer til å ta ut inngangsbilletten på et et eller annet tidspunkt for å kunne gjøre et tilsvarende bet i morgendagens SOFF.

SOFF- delen av firmaporteføljen vil nok derimot i større grad vurderes løpende ift. avkastning og andre muligheter i markedet, selv om intensjonen også her er å sitte long.

NM er en stor og viktig båt- og antakeligvis en viktig psykologisk trigger, men SOFFs potensial er på ingen måte identifisert- eller begrenset av denne båten. Potensialet, og da kanskje spesielt som følge av CSV-flåten er slik jeg ser det enormt i fremtidens marked og da vil nok NM bare utgjøre en liten- men likevel viktig del av inntektene.

4 Likes

Jeg prøver å tenke diversifisering og gevinstsikring i det lange bildet. Målet mitt er alltid å finne de uslipte edelstenene, og dette har jeg lyktes godt med til nå. Eneste unntaket er her i SOFF, og den tror jeg også kommer. Å se dette som pensjonssparing tror jeg er fornuftig, men husk å diversifisere :wink:

Jeg prøver, men det er litt vanskelig når man finner noe-n som skiller seg ut som utrolig spennende muligheter. Jeg setter riktignok av noen tusenlapper til i-fond pr. måned :wink:

1 Like

Snuoperasjon på gang i SOFF?

Mulig noen snart begynner å se alvoret og potensialet.

1 Like

Eller er det bare noen av oss her inne som har fått lønn? :woozy_face:

haha, vet ikke, men tenker igjen på han Henriksen i aksjesladder som “selger, men har trua” hadde kanskje lønt seg å vente litt hvertfall…

Han slår meg ikke som den tålmodige typen…

Men slik jeg, på bakgrunn av mange timer med aksjesladder på ørene, forstår han kommer han til å kjøpe først og fortelle etterpå.

Det er nok riktig, men han er ute av listene for noen dager siden så det var nok en veldig kort entre og om han kom ut i pluss snakker vi ikke mange kronene hvertfall.
Ser ikke bort fra at han har kjøpt seg inn med 100k aksjer til idag.

Han trodde nok at den skulle gå mer enn den gjorde på forliket, og når det ikke skjedde så gikk han nok fort ut igjen

Fra Solstad Offshore sin egen Facebook gruppe.

Solstad Offshore

23 min ·

Did you hear that we recently signed an agreement with DeepOcean AS to work together on our common goals to reduce CO2 emissions? In this cooperation we will explore and initiate new steps to reduce emissions further by utilizing new technology that will be available over the next few years. The agreement is signed in connection with a new contract for the CSV Normand Ocean (link below).

As part of Solstad and DeepOcean`s common goals to reduce CO2 emissions the Normand Ocean will be upgraded with a large battery system and shore power connection🔋. This upgrade will allow the vessel to operate with same efficiency as before but with less emissions.

Solstad has already completed eight battery hybrids conversion projects on its PSV’s. Normand Ocean will be the first construction vessel in the Solstad fleet with the battery hybrid system installed. In addition to Normand Ocean, several other battery hybrid conversion projects are under evaluation.

In Solstad we have a defined plan towards zero emissions by 2050 and we are on track, with 20% reduction in CO2 emissions achieved since 2008 (adjusted for activity level).

#zeroemissions #2050 #sustainability #batterytechnology #newtechnology

1 Like

Antar vi får en bekreftelse på om nedsalgsperioden for denne gang er over om kursen klarer å holde seg på dette nivået. Det har jo vært frustrerende å se at kursen går ned hver gang det meldes kontrakt tidligere

Absolutt, vi får se, mener at det ser anderledes ut idag enn vi har sett tidligere?

Dette er nok også den største kontrakten som er blitt meldt på en stund.
En NM kontrakt for samme tidsperiode blir nok til høyere pris selvsagt, men vet ikke om alle skjønner omfanget av dagens melding, det er mye mye penger.