Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

nei…ting skjer…garantert ikke noen “offisiell hendelse”.
grunn støting nevnes normalt som grunn berøring… men merkeligt med den brannen samt at det er et militært fartøy som i disse tider har alle man på broen for å se etter fientlige fartøy/raketter…osv…
blir nesten som man tenker på vår fregatt uten for bergen… med kvinner med rattet…men det har ikke iran…ergo forstår ikke dette

Alltid litt i det uvisse hvor man ender ved åpning ved å se på ordreboka før start, men synes det er en voldsom aktivitet med høye poster som ligger i boka sålangt idag?
Foreløpig 28k på kjøp over gårsdagens sluttkurs.

Kan være oss som forårsaker det? Nærmest den mest aktive tråden på Tek nå

All slik aktivitet bidrar for å fange investorers interesse.
Har et motto i så måte, jo mer man “maser” om noe, jo større er sjansen for å fange opp noens interesse og sånn baller det ofte på seg og vi vet at psykologi i børsverden er ekstrem.
En super kontrakt meldt fra Solstad igår, @Metallian utelukker ikke verdi mellom 500mill og 1mrd for det ene fartøyet, det er ganske formidabelt, men er selv av samme oppfattelse.
5% på en slik kontrakt er ikke mye på vårt kursnivå, gjør knapt utslag på mcap. Lov å håpe på en ny reaksjon opp idag og vi vet at det kommer mer…
Med denne plutselige interessen i boka kan man undre seg om det er mer på gang straks

Det er nettopp derfor i hvert fall jeg ikke tørr å selge noe, man vet aldri når NM-meldinger kommer. Blir på langt nær like nervøs med 10-20% i minus på en slik aksje som denne ift. om det hadde dreid seg om et eller annet oppblåst luftslott med en hinsides MCAP.

Interessant ordrebok for øyeblikket, men jeg stoler aldri på denne før rett før 0900.

Enig.
Ellers, må bare si som jeg har sagt noen ganger, stoler ikke på pretrade og ordreboka før start i særlig grad, men uansett retning, idag er det anderledes og høyere aktivitet enn jeg kan huske å ha sett i Solstad på lang tid.

Blir spennende å se om tendensen fra årsskiftet endres- eller videreføres. Avgjørende er det vel også at vi får oppmerksomhet og engasjement fra investorer som ser litt lengre enn en kortvarig NM-trade

1 Like

Største endringer på dagens aksjonærliste:

45. HELHETSKONTROLL AS INN +91,62% 98 300 0,13%
11. MAGNE HYSTAD (f. 1968) +24 000 +3,09% 800 000 1,07%
49. LEIV JARLE VIKSHÅLAND (f. 1963) INN +12,5% 90 000 0,12% 26/05/202170 000 aksjer
15. ØSTDAHL MORTEN (f. 1977) +7 166 +1,24% 585 369 0,78%
  1. NORDNET LIVSFORSIKRING AS -81 732 -19,63% 334 610 0,45%

2 karmøyfolk øker, Hystad og Vikshåland🤔

Jeg har aldri før vært top50, og kult å være helt på toppen av en liste, selv om det bare er for dagens handler. Forøvrig også nyttig med de nye tjenestene

Hystad har økt jevnt og trutt med flere hundre tusen aksjer den siste tiden :grinning:

Ja, så det :smiley:, måtte sjekke opp :wink:

Ja, den er det :slightly_smiling_face:

Jeg er nå der jeg også, men skulle gjerne hatt mer tørt krutt. Hvilke nye tjenester siktes til?

støreste kjøp, største salg samt varslingstjeneste

Hehe, merkelig å se hvordan ordreboka blir manipulert, blir en spennende dag dette.
Tror på høy og spenstig aktivitet.

En eller flere som laster opp idag ja.

he he. Jeg gjør det samme

1 Like

hei “srh”…hvor finner man disse data?

Ja, ble tatt godt imot i starten, 1 mill i omsetning til nå, dette kan vel ikke bare være tradere?

aksjonærlisten - har ikke enda funnet ut hvordan varslingen fungerer, men skal se på det i lunsjen

Tror ikke dette er tradere overhodet.
Dette er nok aktører som allerede er aksjonærer som ønsker seg flere, potensielt selvsagt også nye investorer som også har tenkt på situasjonen til Solstad.
De er flinke til å lokke selgere på banen, når de “lettlurte” er ute får vi muligens en stigning tenker jeg.

Personlig liker jeg bildet som idag hvor man starter litt ned og aktiviteten er god, da får man ristet ut de som ikke vil være med lenger og man kan få en fin stigning.
Liker dårlig store hopp og sprett uten grunn.

1 Like