Opplagt @Metallian, er helt enig i det du skriver.
Men, med det vi vet pr idag, er det mest sannsynlig med en ny langtidskontrakt for NM eller ikke?
Dersom svaret er ja, er det ikke da rart at man ikke spekulerer i og gambler på et slikt utfall, er nedsiden større enn den potensielle oppsiden?
I veldig mange andre selskap stiger aksjekursen på forventninger om noe, enten bedring i resultater eller spekulasjon om større kontrakter og eller gjennombrudd.
Jeg hevder ikke nødvendigvis at kursen skulle vært 30 nå, men selskapet som har en årlig omsetning på mellom 5-6 milliarder kroner og som ser ut til å være over kneika og ser mot lysere og bedre inntjeningstider er altså priset nå til drøyt 450 mill.
At man fryktet for NM på andre siden av 2021 kan jeg skjønne til en viss grad, men å frykte det idag etter å ha lest 2020 rapporten og hørt LPS på q1, det føler jeg er bomskudd.
Men, så er jeg positiv, fikk rett med Saipem forliket, bommet med 4%, og føler meg veldig trygg på siste del av NM sagaen.
Siste del har jeg vært trygg på hele tiden og bommer jeg skal jeg være den første til å erkjenne at “der tok jeg feil”