Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Ergo…kom dere ut av fondene til handelsbanken med flere fond… blå lysene flasher

1 Like

De fondene sitter ikke jeg i😁

Blir faktisk flau av å lese dette, Handelsbanken

Far Splendour ute av bøkene- og inn i noen aksjer

https://newsweb.oslobors.no/message/535168

Hei, og god børs-stengt morgen. Noen fotballinteresserte her?

Jeg har opprettet ligaen «SOFF-aksjonærer» på Tv2 EM manager, og dere er er hjertelig velkommen til å delta til prestisjefylt konkurranse og sitrende spenning- utover det SOFF aksjen alene gir av muligheter.

Krav: Du må eie minst en SOFF-aksje (men anbefaler langt flere)

Premier: Uavklart, men skal kontakte LPS med forespørsel om muligheter

Innloggingskode: GVJESDVX

Link: TV 2 FANTASY

5 Likes

Ingen har sagt at det vil være lett, men at sektoren er på vei opp fra bånn kan vi vel være enige om :slightly_smiling_face:?

Etter Q1, har jeg måtte forskjøvet mine egne forventninger noe, men resultatet tror jeg vil bedre seg sakte men sikkert, kvartal for kvartal.
Med en slanket flåte og en så og si normalisert oljeetterspørsel ila 2022, så tror jeg dette kan være året hvor vi endelig kan se et kvartal med grønn bunnlinje.

1 Like

Takk,
Har meldt meg på og satt opp vinnerlaget :joy: :joy:
Alt tilgjengelig brukt opp på spillere akkurat som midler i aksjer/fond

Garantert blir det forlengelse i mexico for NM. Det lå litt i ordene til LPS

1 Like

Er også 99,9% sikker på ny kontrakt, men jeg tror det kan gå mot en ny oppdragsgiver, håper på det.

1 Like

Litt søndagslektyre, masteroppgave fra 2014 før fusjon med Farstad og Deep Sea Supply:

1 Like

…historie time?..so faraway from reality today…men kjekt med lektyre alikevel
solstad vurderes ut fra :
a) fremtidig potensiale
b) nå verdi.
c) mulighet til å overleve til a) oppstår…dvs at kassen ikke
er tom.
håper at vi kan få et 3.kvartals som gir lys på veien til a) slik at aksjonere ikke mister håpet. …b) nå verdi…viser store tap…
c)…vi vet at de har fått til en ordning med bankene om å starte å nedbetale lånene i 2024…dvs. det skal være mulig å holde skuta minst til 2024. personligt så tror jeg at mye skal være gjort når 2024 kommer. jeg komme ihvertfall å være med til 2023 og sikkert 2024 og kanskje videre. Dataene vi sitter på i dag er dårlige, så det er på trua på framtiden vi investerer

Ja, absolutt fjernt, virkeligheten var en helt annen da denne oppgaven ble skrevet, rett før oljekrakket i 2014. Interessant å sammenligne verdsettelsen i denne oppgaven som var basert på en svært god tid for supply-sektoren mot dagens marked. Om man tror på supply-sektoren på lang sikt så er det nå man skal investere, bunnfiske. Virkeligheten og verdsettelsen kan være en helt annen om 10 år.

Ikke kan…den vil være anderledes. Nå er alt på bunn…men hva som vil skje på veien…det vet vi ikke enda. Men ser ikke noen utvanning evt emisjon enda…det skjer ikke før evt. i 2024. Men jeg har tro på at ting ser anderledes ut on 2 års tid.

For egen del må jeg bare si at dersom EK og cash er oppbrukt i 2023/2024 har hvertfall jeg satset på feil selskap.
Dersom de ikke med de betingelser de har nå, med et marked innen olje&gass i sterk bedring framover samt med enorm satsing innen offshore havvind ikke klarer å tjene penger, tildels gode penger spesielt i 2022 og 2023, ja da er det mye galt fatt.
Det er nettopp nå framover dem må bevise at de er et levedyktig selskap, klarer de det ikke nå klarer de det ikke fra 2024 hvertfall.
8-10 kontrakssigneringer ala Normand Ocean framover i sommer og utover høsten samt NM kontrakt så vil selskapet være “back on track” til å kunne tjene gode penger.
Det ligger uhyggelig mengde penger i de csv’ene gitt at etterspørselen blir stor nok, spreng gode rater vil jeg anta, bare å håpe at Solstad kaprer noen av de beste og det har jeg faktisk tro på at dem er i stand til med deres kompetanse.

Samtidig må vi huske på at selskapet har nedskrevet eiendelene over en lav sko de seneste årene i et råttent marked.
Når markedet nå snur vil man kunne se en oppskrivingsbølge og det vil kunne gjøre en voldsom forskjell.
Om jeg ikke husker feil skrev ikke Siem ned en krone i q1.

1 Like

… og det er derfor det er “gull” at SOFF har den desidert laveste regnskapsførte snittverdien pr. skip til tross for god og balansert flåte.

Dette gir en viktig ekstra trygghet ift. risiko for emi knyttet til EK, men som OLADUNK1 er inne på må vi også sikre nødvendige inntekter til betjening av gjeld fom 2024 men bransjen- og markedet skal være veldig annerledes da- hvilket både rederier og kreditorer tilsynelatende forventer jf. gjennomførte restruktureringsprosesser.

Du- og vi har ikke satset på feil selskap!

Hei «Srh»…når 2024…så skriver vi ikke lenger ned båt verdiene…vi skriver dem selvfølgelig opp. Pågrunn av at det ikke har hvert bygget båter og at det tar tid å fornye…og kanskje sitter giek på pengene og vil ikke låne ut penger med det første…
Dvs at verdiene gjennopstår og ratene går til himmels;-)))) foresten var i et svakt øyeblikk akurat nå;-))) kosser med på terrasen og må snart få mer i glasset. Fantastisk vær. Skulle gjerne dratt på sjøen men her blir jeg;-)))))

Jepp- og jepp.

Fjelltur på meg idag - snart noe godt i glasset på terrassen her også men ikke all verden til vær

Høres flott ut. Men flott juni og det skal holde seg

– Det er nok bare å erkjenne at vi i Norge har vært i komfortsonen basert på løpende høye olje- og gassinntekter. At dette hverken kan eller vil kunne fortsette, har skapt noen erkjennelser og aktivert kapitalen. Da begynner det å skje ting innen havvind også i Norge, sier Røren

Han mener vi kommer til å oppleve en industriell vekst av voldsom styrke relatert til havvind i Norge allerede de kommende årene.

2 Likes

Spørsmålet er bare hvor langt frem i tid dette ligger…