Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

2027-2028? Men , mye bra kommer til å skje før det.

Heldigvis er det stort havvind marked igang i andre deler av verden😀

Også et marked med økende aktivitet- Normand Clipper i bakgrunnen som utfører jobben

2 Likes

Samt vedlikeholdsetterslep innenfor olje- og nyinstallasjoner.

1 Like

Største endringer på dagens aksjonærliste, ASP reduserte sin beholdning til 300k blank

Salg:

24. ATLE SANDVIK PEDERSEN (f. 1966) -45 438 -13,15% 300 000 0,4%
11. HYSTAD MAGNE (f. 1968) -5 000 -0,63% 795 000 1,06%

Kjøp:

  1. MP PENSJON PK - KONTO #2 INN +67,03% 129 822

Fra den nye funksjonen i Tekinvestor, de postene jeg har markert i gult er vel typisk tradere som benyttet anledningen på onsdag til å selge, tydeligvis mye som skjer utenfor topp 50:

1 Like

Om de følger samme mønster som de siste drøye 2 mnd så får vi svar på NM idag og eller i løpet av uken hvorvidt oppholdet for eksisterende oppdragsgiver forlenges ytterligere.
Kan ikke huske at de har drøyd oppdateringen lenger enn en 5-7 dager før datoen satt går ut, så blir spennende.
Oppdatering for disse fartøyene gjøres i all hovedsak en gang pr uke og da primært mandager.

Spot availability Subsea and Renewable Energy

Last updated: 31.05.2021
Send email to Subsea and Renewable

Vessel Type Client Availability Port
Normand Australis CSV Open Singapore
Normand Maximus CSV 15.06.2021 Mexico
Normand Jarstein CSV 15.08.2021 – 01.09.2021 Norway
Normand Frontier CSV Q3-2021 APAC

Skal ikke spekulerer for meget kanskje, men de har nettopp oppdatert og fjernet Normand Jarstein, ingen endring for Normand Maximus, tør ikke si det høyt, men det kan kanskje tyde på en snarlig avklaring…

Spot availability Subsea and Renewable Energy

Last updated: 07.06.2021
Send email to Subsea and Renewable

Vessel Type Client Availability Port
Normand Australis CSV Open Singapore
Normand Maximus CSV 15.06.2021 Mexico
Normand Frontier CSV Q3-2021 APAC
1 Like

Det vil ikke være første gangen du treffer med spekulasjonene dine :wink:

Treffer av og til, bommer dessverre også av og til :shushing_face:
Med det sagt tror jeg vi nå er svært nær en avklaring, ingen tro på at de ønsker en uavklart NM situasjon når ferien starter.

Skal lite til å få opp trykket i spotten på ahts nå, får håpe det kommer noen oppdrag snarlig nå så ser det plutselig mye lysere ut.

1 Like

Jeg kunne tenkt meg noen billige aksjer til før NM-bomben går av, og spekulerer da i at pågående oppdrag utløper- ingen ny kontrakt blir tegnet - SOFF må løse ut båten - emi blir nødvendig. :wink:

Er det ikke dette markedet forventer og på denne bakgrunn har priset selskapet iht. da??

Haha, helt opplagt at det er hva markedet forventer seg.

Og det er nok det mest sannsynlige siden LPS hardnakket hevdet at det ikke fantes interesse i markedet for Maximus.
De var jo heller ikke i dialog med noen potensielle oppdragsgivere, ei heller med nåværende så det ser utrolig mørkt ut, egentlig bare svarte natta.
Tror vi må påregne en sinnsyk emisjon.

PS. For eventuelt nye lesere her på tråden, mitt innlegg er ironi fra start til mål!

Da er vi enige
:rofl:

Blir nok utvanning med 99% og Spettet som cornerstone :scream: :wink:

PS: også bare ironi fra min side også!

Men, selvsagt, ingenting kan utelukkes, jeg sitter ikke som flue på veggen av LPS, men alle, absolutt alle signaler tyder hvertfall på kontrakt!
Og jeg vil absolutt mene at dem søker å finne en kontraktsløsning som også samtidig tilfredsstiller bankene.

Nedgang uten omsetning idag også, det kreves NOK 50k for å kjøre den greit i pluss, det sier endel om at selgerne ikke akkurat er ekstremt aktive.

Aksjen er nå billigere enn den var da kontrakten for Normand Ocean ble meldt :joy: :joy:
Det var jo bare et lite milliard bidrag til backlog så det er heller ikke noe å bry seg med.

Det ligger alt for mye i denne saken (Les: Aksjepsykologi/ usikkerhet/Risiko) til at LPS hadde turt å varsle “kontrollert prosess”, “positiv dialog” og “optimisme ift. løsning” dersom han ikke har MEGET stor tiltro til at dette kommer til å løse seg på en god måte. Det å vise god styrings- og gjennomføringsevne og som et resultat av dette skape aksjekursutvikling er nå utrolig viktig for LPS og SOFF

Men tiltroen skal jo først akkumuleres i fakta, og så vil jo ikke minst nyansene i disse fakta være sentrale og ha stor betydning.

De t er for meg ikke et spørsmål ift. “om” men “når og hvor god”?

2 Likes

Synes du beskriver situasjonen på en forbilledlig måte.
Og mens vi venter er mcap 3X høyere på Sioff :joy:

Ja, det er helt tydelig at kalkulator ikke lenger er allemannseie og/eller et naturlig arbeidsverktøy ifm. verdivurdering av selskaper. Dette tydeligvis også helt uavhengig om det er LCAP/HCAP eller grønne/ sorte oljeaksjer.

@Metallian

Ingen Solstad fartøy å se i spotten i Brasil lenger?
Normand Turmalina fikk nye kontrakt, men mener å huske at det var en psv “SEA” et eller annet som har vært der inntil nå

Følger ikke med i Brasil🙈