Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

hehe, tanken har slått meg, men turde ikke nevne det her.

Veldig ofte brukt i Solstad.

For uten tvil må Titus meldes i en eller annen form, kanskje sammen med Pioneer.

Men her gjelder vel strengt tatt noen frister, som vel i så fall påkrever kreativ planlegging av signeringstidspunkter!?

Edit: Er det noen som kjenner de faktiske reglene ift. dette- og som kan sammenfatte en kortversjon?

Kjenner ikke reglene godt nok, men Solstad har hatt for vane såvidt meg bekjent å melde alle kontrakter.
Nel for eksempel, melder ikke til markedet små ordrer på noen få mill kroner.
Men, så er jo de for en “tungvekter” å regne :rofl: :rofl:

I følge min Vesselfinder ligger Normand Titus midt mellom Norge og GB.

Har to. sende epost til SOFF med anmodning om bekreftelse/avkreftelse mht. hvorvidt Titus er reaktivert.

3 Likes

ja, og med nærhet til Normand Ocean om jeg ikke husker feil fra i går

Jeg skjønner ikke helt reglene rundt børsmelding ved kontrakter :sweat_smile:.
Scana, en av mine andre langsiktige poster kan fint melde om kontrakter rundt 10 mill, men de kan også komme med en samlemelding for kontrakter på rundt 30 mill kroner. Men Scana har foreløpig bare 300-350 mill i årlig omsetning.

Og Endur som har ambisjoner om 2 mrd i omsetning i år, meldte jo i mars om at det var sannsynlig at de kom til å få en kontrakt på rundt 23,5 mill :joy:

Så er veldig nysgjerrig selv på regelverket rundt børsmelding av kontrakter :slightly_smiling_face:

Soff er for øvrig ryddige når det kommer til børsmeldinger, melder når det er noe å melde, og melder større og lengre langtidskontrakter, kan ikke huske at de har meldt kontrakter som bare varer noen få måneder :slightly_smiling_face:?

Jeg tror om jeg ikke tar mye feil at “mindre” kontrakter er det ikke krav om å melde.
Tror det har litt å gjøre med om hva selskapet vurderer som kursdrivende info.
Vet jeg jobbet med en sak opp mot Photocure også, noe “alle” mente burde vært meldt, men som selskapet mente ikke var meldepliktig.

Har nok litt mer tro på at det nærmer seg en samlemelding. Noe som har med NM å gjøre kommer nok som egen melding uansett. I tillegg til Titus og Pioneer venter jeg også at det snart skjer noe med CSV Normand Australis som er registrert som “open” på Solstad siden.

Ligger selv på kjøp på 5,90 tallet så før den meldingen kommer får jeg kanskje napp.

2 Likes

Ja en får se hvor mye de skal ut med videre. Hjelper ikke akkurat på kursen kortsiktig det.

Mht. til alle kontraktene vi har inngått den senere tiden og den stadig fallende aksjekursen kan en ikke med rimelighet påstå at kontraktsinngåelser- store eller små ikke er kursdrivende.

Spøk til alvor. Iht. vår forretningsadvokat, som ikke er ekspert på dette, så er reglene om melding av innsideinformasjon vage og med mulighet for subjektiv dynamisk forståelse. Viktigste forhold her er at innsidere ikke handler på slik kunnskap.

Vi kan således ikke forvente- eller kreve å få børsmeldinger for avtaler/ hendelser som strengt tatt er del av normalen for going concern.

SOFF er samtidig i en spesiell situasjon (P/b) og hvor normale hendelser/ avtaler eller korrelasjon av slike likevel kan forventes å være kursdrivende på slik måte at det likevel må meldes.

Avslutningsvis, SOFF virker således å ha praktisert et relativt transparent forhold til aksjonærer og marked, og så får vi håpe at de fortsetter med det.

Dette betyr, slik jeg forstår dette, at LPS har lovlig mulighet til å være strategisk kreativ med sine børsmeldinger.

2 Likes

Kan være mannskapsbytte og påfyll NM driver med.

Btw, nede i 22 ahts i spotten nå og Siem Pearl har fått kontrakt for sommeren. Bra mtp ratebe for de i spotten.

La inn en liten irdre rett under 6 nå men virker som støtten på 6 er ganske sterk, dipper under så opp

Var kjøpet av 1 aksje i sluttauksjonen idag en @Rodjer spesial :wink: ?

@srh I disse inflasjonstider så kom jeg på et annet forhold som påvirker resultatet, nemlig valutaendringer, fra Q1-resultatet til Soff:

image

Vet ikke hvor mye av Soff sine eiendeler og gjeld som står i USD, men verdt å følge med på hva USD/NOK er pr 30.06. mtp. Q2-resultatet.

Olja fyker i været gitt :smiley:

1 Like

Haha, nei faktisk ikke, fikk ikke med meg auksjonen idag😀

Nei, ikke jeg heller, men all honnør til den som kjøpte den ene aksjen idag :slightly_smiling_face:

Virker som om Soff ikke liker seg under 6 lenger, og magefølelsen min sier at vi får en grønn dag imorgen også :slightly_smiling_face: :crossed_fingers:

Har sagt det en stund, men vi nærmer oss dag for dag turnaround kursmessig.
Sitter enda og ler av det ludoekspempelet du viste til tidligere idag.
Det er mange slike, flere enn noengang med så mange nye på børsen det siste året.
Selger på tap, ikke bare en gang, men mange ganger, slikt blir det penger av​:rofl::rofl:

Enda en PSV er reaktivert idag ifølge Westshore.

[HIGHLAND GUARDIAN](javascript:void(0):wink: 01/08/20 21/06/21 324 ABERDEEN

Utrolig kjekt å registrere at det nærmest bare er Normand Pioneer av Solstad fartøyene som ligger i havnene på sør-vest landet. Flere Skandi, Olympic og Siem fartøy.

Betyr ikke en dritt ser det ut for, men oljeprisen greit over usd 74 igjen.

1 Like

…hva med pgs i dag? hva tror du? merkeligt hvordan det beveger seg… samtidigt er det valg…og det ender vel med at de lover å stope seismic og letebåring…verden er gal…
men olje prisen tipper snart 75Us$

hei rodjer…så hva tror du nå? lite handel…tippet 6 kr…forresten fikk du noe på 5.9? samt NM i arbeid til 6/7 i mexico…dvs…alt er på vent og uavklart…

Setter pris på innleggene dine, @OLADUNK1 :slightly_smiling_face:, men kan du ta PGS-innlegg i denne tråden: Petroleum Geo-Services (PGS)