Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

så…rodjer…du mener at jeg fikk rett til slutt:-))))
…men ingen vet hva som skjer…men det med verkstedsopphold ok klasse opp båten…er jo et tema. uansett ser det ut til at NM ikke har fått en god nok pris og valget er da å fortsette på de ratene som er i mexico…men som du håper på så kommer nok en langtids kontrakt når ratene er rette…vi må ikke selge inn på en dårlig langtids kontrakt…bedre å være avventene…pga at som skjer nå…ratene skal opp…det vet vi alle…klokte å ikke setle en langtids kontrakt nå

Vi kan vel trygt si at den ikke har vært i arbeid de seneste dagene- da hadde vi vel fått oppdatering tidligere.

Hva tilsier at den da nå skulle være i jobb når den fortsatt ligger til anker på samme sted- og uten at den er lokalisert til annen innretning som peker i retning av arbeid.

Jeg tenker at dette peker i retning av vedlikehold/klassifisering, og som for meg betyr to ting:

Bankene og SOFF er fortsatt i konstruktiv dialog, og på slikt grunnlag at vedlikeholdsarbeid/ prematur klassifisering fremstår som formålstjenlig. Det er mulig jeg er i overkant positiv innstilt her nå men jeg tolker dette som om det ligger en positiv løsning fremfor oss.

Jeg tenker samtidig @OLADUNK1 at du enda ikke kan konkludere med at du fikk rett. Det kan nok hende at den neste jobben finner sted i Mexico, men nå tror jeg altså at NM rigges for fremtidige arbeider- og da ikke for strøjobber i gulfen.

Enig, kan ikke erindre å ha opplevd at man har inngått langtidskontrakt samme dag som oppdraget starter opp :slightly_smiling_face:.

Edit: Man kan fortsatt inngå langtidskontrakt, men at den ikke har oppstart før i august, for eksempel.

Er du tilsvarende enig i at slik situasjonen nå står så peker dette i retning av vedlikeholdsarbeid/klassifisering, og at dette er positive signaler mht. prosessen med bankene?

ok. uansett spennende. håper rodjer får rett

Ja, det er jeg :+1: er vel uansett greit å få unnagjort en slik klassifisering før langtidskontrakt :wink:

Noen som vet hvor mye en slik klassifisering koster for et så stort skip som NM?

vedlikehold betyr en ting…og det er at man er mellom 2 jobber…dvs… fartøyet vedlikeholdes og fôrbreddes for neste jobb

Enig i det- men hvorfor ikke være positivt innstilt på en ellers grå dag. Bankene har i hvert fall ikke enda sagt at nå er nok-nok. Det tenker jeg er positivt- ikke nødvendigvis mht. garantien som jeg nok tror vi skal kunne håndtere om nødvendig- men ift. langtidskontrakt som gjør at alle parter kommer bedre ut av det en med garantien.

3 Likes

Hørte fra kilde med kjennskap til Maximus at de skal på kontrakt med ukjent oppdragsgiver, 20+14 dager. Deretter er det tilbake til Protexa.

3 Likes

Da vil vi vel i så fall snarlig se at de hever ankeret!?

Nå spørs det hva oppdraget går ut på, men de skal nok uansett bytte ut klienter ettersom det er ny oppdragsgiver. Så nå er det spennende, hvorfor er ikke dette meldt ? Kan hende Protexa / Pemex ( Protexa er vel underleverandør av Pemex ) leier båten ut videre til noen andre som trenger den, før de selv har bruk for den. Det er ikke unormalt.

Noen som vet hvorvidt båten i det hele tatt er gått av kontrakt ?

Det er ikke rart kursen går ned i Soff når folk holder på sånn:

Nei, vi har vel egentlig ikke annet enn de tidligere oppdaterte “tilgjengelighetstidspunktene” og det faktum at NM, basert på info fra marinetraffic, tilsynelatende har vært i arbeid frem til den nå ankret opp utenfor Carmen.

Haha, et skole eksempel på hva jeg har skrevet her dusinvis av ganger @Andyboi :joy: :joy:

For noen er det viktigste ikke å tjene penger, men handle og helst tape.

Svakt i spotten for ahtsene for tiden, men Soff fartøyene haler til seg, lett å like.
Litt fram i tid, men det har vist seg smart å ta imot disse oppdragene.

NEW [FAR SAPPHIRE](javascript:void(0):wink: Aker BP Heading control, Alvheim FPSO, 5 days firm + D/D 21 13/07/21 RNR

2 Likes

Båten er nok fremdeles på timecharter, dvs. det er bare fremleie av båten som foregår nå etter alle solemerker.

Var min feil og nevne dette med klassing da jeg tok det opp som tema. Har kun fulgt aksjen i en ukes tid og trodde det forelå info at den var off hire. Så da skal den nok
ikke på verksted før i oktober :grinning: Eller deromkring, lurer litt på om en kan få dispensasjon til utsettelse grunnet Corona ?

Så da tjener den penger :grinning::grinning:

1 Like

Ja, den klassing finten din kunne du med fordel latt være :joy: :joy:

OSE fra minus 1,4% til pluss nå.

1 Like

Noen som har funnet noe som helst av bekreftelse på at Titus er ute av opplag?

Nei, synes akkurat det framstår litt rart at ikke noe er meldt…

og om ikke som børsmelding så i hvert fall på egen nettside som “positiv” nyhet. Samlemelding på gang?