Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

PSV- kontrakt. Litt opp og så ned igjen
God NM-Kontrakt og finansieringsløsning: mCAP= 0,3-0,5 EK

1 Like

Noen som har oppdaterte aksjonærlister her? Tenkte i forhold til Swedbank

Redusert med 1000 aksjer siden 10/6.

Fra 1/6-9/6 reduserte dem med drøyt 350k

Merkelig i spotmarkedet for ahtsene.
Totalt på norsk og britisk side er det idag 24 stk.
Av disse er kun 6 på oppdrag, av disse er 4 fra Solstad, må vel kunne karakteriseres som “WELL DONE” når man i tillegg vet at snittratene for disse 4 er 250k/dag!

Ikke halleluja rater, men de tjener penger hver dag i motsetning til konkurrentene. :grinning:

3 Likes

På min Westshore får jeg opp kun 2 SOFF båter i AH spotten ?

…men betydelig nedgang på børsen i japan…sjeldent at den faller 3,5% . Ergo det blir spennende på børsen i dag…

Far Sigma AHTS Acona IKM / MOL N 22.06 Bergen
Far Sapphire AHTS Acona IKM / MOL N 22.06 Bergen
Normand Drott AHTS Serica UK 25.06 Bergen
Normand Prosper AHTS Serica UK 25.06 Bergen

Disse fire er alle å finne på Westshore

På dagens liste ser man at Swedbank igjen reduserte(listen gjelder vel fra ons/tor i forrige uke)

  1. SWEDBANK AB - KONTO #5 -91 884 -4,72% 1 852 922 2,47%
5 Likes

Kom tilfeldigvis over utbytte historikken i Solstad. Litt tidlig å snakke om det nå, men dog greit å se at det er et selskap som tidvis har levert :grinning:

10.05.2006 2,00
09.05.2007 4,00
07.05.2008 4,00
19.05.2009 2,00
10.05.2010 2,50
24.05.2011 2,00
10.05.2012 1,50
15.05.2013 2,50
20.05.2014 5,00
19.05.2015 3,50

ja da er vi under 6…nå 5.9

Normand Maximus er tydelig på oppdrag fortsatt.
Solstad har oppdatert siden idag.

Normand Maximus CSV 06.07.2021 Mexico

1 Like

Ja, det er ingen tvil om at denne organisasjonen kan levere i et fungerende marked. Det er veldig greit med en reminder på dette ettersom markedet ser ut til å ha oversett og/eller glemt dette faktum.

1 Like

Godt-sjekket for en tine siden så de har nettopp oppdatert da.

Lå i kortene når den ble liggende utenfor Carmen, hadde vært gøy å vite raten her🤔 men jg syns dette er greit, båten i jobb mens de jobber videre med langsiktig løsning.

2 Likes

Ligger fortsatt NM på samme stedet? Kan det være at de driver vedlikehold og at det er derfor de ikke er tilgjengelig før 6/7?
Må de til kai for å drive vedlikehold kanskje?

Og nå er futtene “over there” i grønt, panikksalgene avtar kanskje på OSE også snart :rofl:

Ligger nå inntil: tugs and special craft

Vedlikehold- eller klassifisering. Er ikke dette begge alternativene i så fall verdt å spekulere i som gode nyheter?

1 Like

Den ligger på samme stedet, men dersom de ikke var i jobb og drev med vedlikehold ville jeg tro dem la til eksempelvis “inhouse” i teksten, det gjøres med de andre om det foretas rep/vedlikehold.

Så man kan nok med høy grad av sikkerhet anta at fartøyet er på jobb.

@Solan, se svar fra @srh i tillegg, er litt usikker, antar han ser på marine traffic opplysninger og de har ikke jeg.

1 Like

Det er godt å høre.
Må alle nyheter fra selskapet komme som børsmeldinger? Hadde vært fint med små nyheter som f.eks vedlikehold osv kunne vært publisert på hjemmesiden.

Personlig synes jeg Solstad er flink til å melde nyheter og de er et selskap som melder relativt hyppig.
I tillegg er de flinke til å oppdatere markedet gjennom sin egen spot side slik at vi får følge med.
De har også en egen Facebook side som Solstad selv administrerer og der deles endel som ikke er “stort nok” til å melde ved en børsmelding.