Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Jeg fikk først etter å ha gitt beskjed, sikkert noe bugs :grinning:

Litt rart vi er i rødt idag. Cash inn, utgifter ut🤔

Herlig. Litt fler billige aksjer på meg, selv om det nå snart blir suppe til middag.

Ble 250til på meg og😂 er jo hobbyinvestor så har bare noen få tusen, men øker jevnt på disse nivåene.

Jallakongen sa at han heller ville kjøpe på over 7 når NM var avklart, jeg tenker motsatt.

Ig jg tør ikke tenke på hva det betyr for kursen om ddt kommer melding om spinoff innen renewable med et av Aker selskapene😳

4 Likes

Enig. Men han er vel først og fremst jallatrader der vi forsøker oss som investorer?

1 Like

Helt enig i strategien din og helt klart sammenfallende med min.

1 Like

Mer aktivitet i spoten idag :slightly_smiling_face: Ikke all verdens rater for AHTSene, men hadde nesten trodd på værre rater så slapt som det har vært i spoten den siste tida. Får håpe ratene bygger seg opp til SOFF-AHTSene blir ledige :wink:

Sorry, men SOFF er en dritt aksje. Bør begynne å snu snart ellers så tror jeg det blir stygt

Haha, ja, skummelt at den til stadighet skal teste 6 kr, så får håpe det snart kommer en kontrakt igjen :crossed_fingers:

Null volum nærmest rundt 6 kr også. Virker som alle venter på 4 tallet for ny inngang. Det er bare min synsing. Gjerne si jeg tar feil

Da vet jeg en som hadde solgt hus, bil, båt, hytte og kjerring for å havne blant topp 10 :sweat_smile:

Men synes mange oljeaksjer nå har et negativt moment til tross for høy oljepris. De er mye mer sensitive for nedgang i oljeprisen enn oppgang i oljeprisen, bare se på utviklingen i f.eks. PGS og Borr som historisk sett har vært fine tradingaksjer i takt med olja.

Jeg er helt enig at aksjen er en drittaksje om dagen- og man ikke har tålmodighet og trygghet ift. Egne vurderinger om fundamentale forhold og markedsutsikter. I annet fall tror jeg det er en Bull-aksje

Er enig med deg at SOFF begynner å bli kjedelig. Nedadgående tendens siden desember. På den andre siden var ikke min investerings horisont kortsiktig - en faktor som gjør at jeg aksepterer noe stillstand i aksjepris utviklingen. Jeg har også trua når det gjelder SOFF i fremtiden.

Helt enig med deg her. Har fortsatt ikke fått hjernen min rundt hvorfor det er sånn. Kjenner til at mange fond ol. Har vekter ned olje til fordel for fornybar, men investorene følger jo pengene og dem tjener oljeselskapene nok av.
Når det gjelder oljeprisen så er den uhyrlig sensitiv, særlig i negativ retning. Tenker mange investorer vekter ned når kilder som står Russland nært uttaler at dem ønsker å øke produksjon.

1 Like

her er det en som har våknet… ja blir det flere som skal ut så går solstad dypt… helt klart… og de fleste vet hva de venter på…dvs penger…som ikke kommer…og en aksje som har lite volum ergo lite likvid og som fortsetter turen ned selv med positive nyheter som vi fikk nylig rundt NM… man kan bli skeptisk…videre så taper man penger fremdeles. troen på at ting skal snu mister vi hver dag hvis man følger aksje markedet… det fundamentale må på plass… høyere priser…fære båter i markedet…og derav et rederi som tjener penger. vi er ikke der enda… vil vi noen gang komme der?
ha ha… jeg tror at vi skal der og at kursen kan gjerne gå til 4 eller lavere i mellom tiden…selger man nå så er man solgt…

Uhyggelig kjedelig selvsagt når en aksje faller i flere uker og måneder for deretter å ligge stort sett i stabilt sideleie.
Samtidig er det mange aksjer som har gjort det for deretter å slå tilbake helt hinsides, eksempler på det er Biotech Pharmason(AZT nå), NEL Hydrogen, Photocure etc.
Spørsmålet er, har man tro eller har man ikke tro på selskapet. Har man tro kan det være en ide å ikke bruke 8 timer foran skjermen daglig for å sjekke øretrilling, har man ikke tro kan det være lurt å selge å bkomme seg videre.

For egen del har jeg hvertfall tro på at vi vil kunne få se betydelig høyere kurser framover, min erfaring tilsier hvertfal at når det først snur kan det gå nådeløst fort, fortere enn hva man trodde var mulig, sånn er det på børs.

I all hovedsak er det kun Swedbank og mindre aksjonærer utenfor topp 50 som selger, det ser man tydelig av volumet og på aksjonærlistene.
Volumet kommer den dagen de rette meldingene kommer.

Idag ble det solgt nok et fartøy uten at det får innvirkning på q2 tallene.
Det kan ikke bety annet enn at verdiene som Solstad har på sine fartøy i bøkene stemmer rimelig godt overens med virkeligheten.
Bedre tider gir som kjent oppskriving av verdier.

Kan bare si at jeg likte også dårlig når Nel jukket i intervallet 2,50-4 kroner for så å falle ned til 1,60.
Likte også dårlig at Pho gikk fra 63,50 til 35, alltid kjedelig å ligge i minus, men går ikke selskapet konkurs skal det uhyggelig mye til for at en aksje ikke slår tilbake, men det kan ta noe tid av og til ofte mer tid enn man liker.
Solstad kommer tilbake, det føler jeg en trygghet på.

Men, man må følge sin egen magefølelse, jeg er fortsatt sikker i min sak når det gjelder NM, i tillegg håper og tror jeg på noe spennende ift Solstad og Aker.

Er fullt klar over at jeg mente det samme på kurs 9, 8 og 7 også, men sånn er det, dette er aksjeverden, en manipulativ og grusom verden, men i lengden seirer ofte rettferdigheten og rasjonaliteten.

Og det med drittaksje, jo, en måte å si det på. Men, sier det ikke endel om aksjonærene også, egentlig? Uten salg ville ikke kursen falt! Og jeg skal våge påstanden at over 90% av de som selger utenom de som var med på restruktureringen selger på tap.

3 Likes

Hvis du selger dine aksjer i Soff idag, selger du med gevinst eller med tap?

  • Gevinst
  • Tap

0 stemmegivere

At volumet er lavt er heller et tegn av styrke på investor siden, sammenlignet med det motsatte.