Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Helt enig, og det er ikke uten grunn at veldig mange taper penger på børs.

1 Like

Den er fin-18mnd +12mnd opsjon, la oss si opsjonen blir utløst så snakker vi 2.5år med arbeid for båten.i verdi ikke mer enn rundt 60-70+ mill

Edit: Jeg er kanskje litt beskjeden her- rate 150k/dag i 18mnd gir ca 80 mill og jeg tror ikke vi er mye under det for en såpass stor og ny PSV i 18mnd.

3 Likes

Er du sikker på at raten er 150 ?

Nei ikke i det hele tatt det er et anslag- CP anslo for noen mnd siden at langtidsratene for PSV var på 100-150k/dag-jeg ser ingen grunn til at de er gått ned siden det og Falcon er 2013-modell og en av de større psvene med 1000kvm dekksplass.

Såfremt det ikke er meldt ligger den nok et sted mellom 100-150. Tenker i mitt stille sinn 120.

1000m2 er vanlig idag, ligger fra 1000 til 1100. Så må en se på bulk kapasiteten.

Det en må se litt på er om båten har landstrøm som kan kobles på offshore basene, samt batteripakkene, samt historien til skipet. Alle ser på det grønne for tiden, jo mer grønt en har jo bedre.

Har de rammeavtale med oljeselskapet ?

Er mange variabler som spiller inn.

Jeg mener dette er et Clean design-sertifisert skip, og det skal vel være grønt. Vet du hva dette faktisk innebærer?

Tanken bak CLEAN DESIGN er at det innenfor gitte grenser skal legges til rette for å oppnå “null-utslipp” for enkelte forurensningskomponenter. “Null-utslipp” regnes i denne sammenheng å være oppnådd for utslipp som tas hånd om f. eks. ved levering til land.

Du ser det ofte på siden på båten.

Eksempelvis, Først 2 bokstaver som beskriver fabrikant, dernest noen tall, ofte 3 så kommer CD på slutten.

2 Likes

hei Rodjer…hvordan er stemningen? jeg så for meg at vi tippet under 6…spennende å følge med videre. hadde jeg solgt nå så hadde det ikke sett bra ut…men selvfølgelig gjør jeg ikke det:-)))) men begynner å bli noe som verker etter hvert nå :cowboy_hat_face:

Har vært med på slikt som dette mange ganger, kortsiktig støy

…men det ble mye støy. Det er noen ting som er fundamentalt.
A: Det blir fryktelig dyrt å bygge tilsvarende fartøy som solstad har
i dag.
B: Det vil være en treghet pga. kapasitets mangel på byggeverft og leverandør industrien. mye av dette har endret seg etter at man fikk full bygge stop etter 2014.
C: Selv om noen ser et oppkommende marked så vil man ikke låne ut penger like lett som før.
D: Markedet trenger slike skip. Markedet vil ikke forsvinne.
E: Aker med john fredriksen er noen lure rever…
F: Nye markeder skyter fart…vindmøller + store havgående lakseoppdrett.
G: Høy olje pris aktualiserer å bore og bygge ut. Når ting kommer
til stykke…så dreier alt seg om penger. Er det et marked for olje så vil det bli aktivitet.

Hvis A + B + C + D + E + F + G …er hva vi snakker om, så er det bare tid før dette markedet begynner å komme på plass, som nevnt før…håper at det skjer før kassen er tom…

…men høyt volum i dag…2.3 mill…hvem kjøpt og solgte…dette var ikke små aksjonærer. så for meg 800.000 i omsetning i dag… positivt med volumet i dag

2 Likes

E: Aker med john fredriksen er noen lure rever…

Vet ikke hvem som blir mest fornærmet, Røkke eller Fredriksen :rofl:

… nevnte John fredriksen i dag…se hva som skjer i norwegian…
…og tenk deg hva som vil skje…

1 Like

Skjønte det, men Aker er Røkke.
Solstad blir bra for oss som har tid og ikke må realisere tap.
Tror mange undervurderer hva Røkke med Aker selskapene i samarbeid med Solstad kan komme med.
Svært få tenker på annet enn NM, dessverre

2 Likes

Sitter og jobber med noe her, noen som kan si hvor mange aksjer det var i Solstad Offshore før restruktureringen?

1 Like

291 532 299, som er tallet fra 2019-rapporten men som jeg mener ikke ble endret frem til restruktureringen.

1 Like

Takk👍

ser ut til å bli en rød dag…

Tidlig å trekke slik konklusjon @OLADUNK1 :grin:

Fortsatt liten, ubetydelig omsetning

Endelig muligheter for en billig inngang. Har ventet på dette øyeblikket i 6 måneder :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like