Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Ja, er det ikke god inngang nå lover jeg å slutte med aksjer.
Det vi ser idag er i det store en aktør som dumper innimellom, uten den aktøren ville man ikke sett noe salgspress, men dette gir selvsagt muligheter for mange til billigere inngang.

1 Like

Tok et bet her. Satt stopp loss på 5
Fare for å bli utløst på kort sikt fordi den kan falle mer før den snur?

1 Like

Har såpass stor post nå for meg å være, at jeg kommer til å trade med deler av den framover. Det har litt med at jeg ønsker å ta gevinster underveis og kontrollere min egen risiko. Kommer nok til å variere med mellom 10k og 30k. Spesielt siden jeg også sitter i to andre spekulative posisjoner, så kommer jeg til å rullere posisjonene litt mellom disse, men holde total innsatsen på dagens nivå. Siste månedene så har jeg satset mer på trauste aksjer i selskaper som har trackrecord for inntjening og utbytte. Det er egentlig bare for å balansere risikoen framover siden markedet er høyt priset bortsett fra i olja som må få et comeback med dagens priser og økning i volum framover…

1 Like

Nå har den falt mer eller mindre sammenhengende siden 10,86 rundt årsskiftet, kan ikke tenke meg at den skal under 5, men nå trodde ikke jeg den skulle under 8 heller, men en dag kommer den, om det blir imorgen eller i august vet ikke jeg.
Lykke til Bingo

2 Likes

Alltid smart å ha noe av portisen “fri” til kjøp/salg underveis.
Så lenge man har mulighet å følge bildet 100% vel å merke.

2 Likes

@Bingo123

Selv har jeg mest tro på at vi er over 6 i løpet av dagen.

2 Likes

Guider de kvartal med overskudd fremover nå?

Min tanke er kanskje primitiv og enkel, men dog:

Solstad har avhendet 10 fartøy hittil i år, vel med et unntak har dem skrevet at salgene gir en ubetydelig effekt på regnskapet.
Det forteller meg at selskapets eiendeler har en rimelig korrekt verdi i bøkene og gjelden kjenner vi.
Ergo, for min del framstår selskapet særs billig, men selvsagt er det markedet som bestemmer og de er pt ikke enig med undertegnede, men det lever jeg godt med.

Nei, det gjør dem ikke, men gav beskjed på q1 at q2 ville bli betydelig bedre enn q1.
Q1 er det svakeste kvartalet gjennom året, i tillegg har Solstad flere fartøy som startet nye kontrakter i q2 og som genererte lite eller innen inntekter gjennom q1.

Ok. Ser de snudde fra minus 2,2 milliarder i Q1 2020 til minus 310 mill i Q1 2021
Hvis det fortsetter sånn er det ikke lenge til pluss😀
Men det var kanskje masse avskrivninger etc i 2020

Ja, ekstreme avskrivinger i 2020.
Tror ikke på overskudd i q2 selv, men en klar bedring fra q2 i 2020.
Om det går som jeg håper vil markedet fortsette å bedre seg nå og da kan man ikke utelukke betydelig bedring fra q3/q4 og da kanskje få oppleve oppskriving som vil kunne gi selvsagt en voldsom effekt på en så stor flåte.

Takk for svar @Rodjer
Blir spennende
Blir litt sånn Guilty pleasure for min del dette her
Stort sett handler mine investeringer om biotek og grønn energi :sweat_smile:

3 Likes

Ja, mener jeg husker deg fra farma :sweat_smile:

Er overbevist om at Solstad er verdt et bet!

Men, ikke glem at Solstad også vil dreie mer og mer mot det grønne, ref. Havvind spesielt.
Røkke med Aker er selskapets desidert største aksjonær og vi vet hva flere av deres selskaper satser på nå.

2 Likes

Bra start ! Kjøpte på 5.82

1 Like

En aktør som kødder fælt idag :grin:

Men, nå er sekken pakket for en fjelltur i det gode været så får man se hvordan det ser ut på børsen igjen i ettermiddag.

2 Likes

Ligger bra med aksjer på salg i forhold til kjøp i dag ja…

Dette er nok et mer illevarslende tegn enn forrige dagen. Volumet er forholdsvis høyt også. Sikkert en bank som vil ut. Kun et fåtall av de ikke institusjonelle virksomhetene selger med profitt nå.

Dof og Eiof faller også over 3%, mens Havila og Siem også er i rødt.
Fortsatt veldig liten omsetning relativt sett ift utestående.

Men, som jeg skrev tidligere idag, en aktør som hovedsaklig jobber idag, det ser man også tidvis på spreaden på salgssiden.
5-6% forskjell fra laveste til høyeste salgspost på de første 5 linjene.

Ser forøvrig nå at Normand Pioneer har forlatt moderlandet med kurs for Vlissingen i Nederland.
Noen som kjenner til hva fartøyet skal ut på?

https://www.vesselfinder.com/?imo=9179751

Ellers leser jeg dette på den offisielle Solstad Offshore fb siden at Titus skal på kontrakt i UK, men den er fortsatt ikke meldt altså:

Normand Titus spotted in Fedafjorden working on completing reactivation scope before departing Norway for her UK contract.

Safe and efficient reactivation performed by the entire crew!

Thank you for sharing Bendik!

#solstadoffshore #wearesolstad

1 Like

Hm kommer Pioneer fea opplag, var det en av båtene i Bøvågen?