Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Tror Pioneer kom fra oppdrag i Brasil eller deromkring og til Norge for noen uker siden.
En her som mente den ble klargjort for jobb i Russland ifølge rykte, men tydelig at den skal ut på noe nå hvertfall.

Det siste jeg kan finne om Pioneer på Vesselfinder:

" As previous announced AHTS, Normand Pioneer has replaced Far Sagaris at its previous charter contract with QGEP, that is firm up to Q1 2021."

Uansett, poenget er, at man ser ut til å få flere fartøy ut av bøyene og inn på kontrakter og er det noe vi trenger så er det mer volum.

@Metallian, ser forøvrig de omtaler Pioneer som en AHTS, men det er da vitterlig en CSV og derfor hadde det vært konge å fått den inn på en kjekk kontrakt nå.

Pioneer er ingen ahts, en csv sompasser fint til kabellegging bla😳 ja vil være meget positivt, jg håper på ledninger for offshorewind, der pengestrømmen gåog gode nyheter om Titus, kommer nok melding snarlig.

1 Like

Enig med du i det, satser også på Havvind kontrakt på den.
Og den er nok en av flere LPS snakket om ift åpen kontraktsstruktur og at de er klare til å gripe mulighetene som kommer nå. :grinning:

Syntes det er føkka over alt. Det er jo sektor rotasjon annenhver dag.

Ja, som jeg har sagt, OSE er ikke lenger et sted hvor man investerer, men et sted hvor man gambler fra dag til dag, helt lost eller føkka om du vil hele greia

1 Like

Tror det nesten er sånnover alt. Er vel dette med infilasjon som gjør markedet anspent. Videre gjøres ikke situasjon lettere gjennom at investorer står i spagat mellom esg og ikke esg. At det skrives side opp og side ned om at vi er på randen til krakk bidrar vel ikke til å avløse situasjonen.

Det skyldes nok flere elementer som du er inne på.
I tillegg har pandemien ført med seg ekstremt mange nye lykkejegere til børsen. Har inntrykk av at man tror man tjener fett med penger over natten og således tror jeg mange endrer porteføljen sin uhyggelig raskt, mange av dem vil finne ut at man treffer sjelden med slik taktikk.

@Metallian,

Pioneer reiste fra Rio De Janeiro den 19 mai via Las Palmas og til Avaldsnes, hvor den har lagt til kai fra 16.juni til idag, opplagt den skal på ny kontrakt, undres bare hvorfor det ikke er meldt enda.

Tenker havvind siden den reiser til Nederland, men vanskelig å si, kanskje den skal dokkes :rofl:

Har forøvrig stilt spørsmål til Solstad på Facebook om Titus for det synes jeg er litt rart at dem ikke har meldt men velger å offentliggjøre via FB.

@hgsd300

Siste PSV tildeling i spotten på norsk side, kurant rate det.

24/06/21 [COOPER VIKING](javascript:void(0):wink: Lundin Supply duties, D/D 14 25/06/21 NOK 130000

1 Like

Det er nok redsel for at NM-avklaring/bedring av resultater fortsatt kommer til å ta noe tid, og at aksjekursen på denne bakgrunn kommer til å fortsette pågående negative trend at noen nå velger likvider fremfor SOFF-aksjer.

Får håpe for deres del at tapet ikke er for stort- og at reinvestering blir gunstig. Jeg for min del blir sittende. Omsetningen peker vel heller ikke akkurat i retning av noen aksjeflukt så det synes vel som om langt de fleste tenker at det er mest hensiktsmessig å utvise tålmodighet.

Det er forøvrig veldig spennende med Pioneer- og ikke minst kilden-e som “callet” arbeid både for NM og denne.

En får prioritere Ripasso fremfor Amarone i ferien så får man kanskje råd til ytterligere noe rimelige aksjer før skuta hever ankeret.

3 Likes

Jeg gjorde det samme for noen dager siden- ikke fått svar

Passet fint å spørre på fb siden, der kan de ikke unngå å se det

Hei "aksjewonka og Rodjer.
som Rodjer har nevnt så er det bare å se på posten som er til salg…under hver verdi så er det en person…det er ikke noe volum før man er godt over 6 tallet…så her er det noen som kaster kortene og som ikke kan være med videre…synn…og dyrt for vedkommende.
videre så er det generelt lite volum…veldig avventende tid på børsen…rentene er det ikke… kanskje er det varmt i været og folk flest har dratt på hytta eller med båten ut for å fiske…
…oh noen har litt hangover etter santans feiringen

Når vi er inne på renter. Vet du eller noen andre i hvilken grad Solstad sine lån er med flytende eller fast rente?

Er noen som laster ut i dag ja. Lurer på om det skjer noe blant topp 50?

Uff begredelig utvikling, er det Swebank som lemper ut :thinking:?

Fra 4q20:

Long term debt is divided by 33% NOK and 67% USD. At the end of the quarter, fixed interest agreement loans were entered into for
around 7% of interest bearing debt.
Current portion of long term debt includes MNOK 2,534 reclassification of lease obligation for Normand Maximus.

Skal sjekke dette nærmere…

2 Likes

Hadde vel lempet ut ca 90k aksjer siden 15/6 såvidt jeg kan se.

Og de er vel eneste som har solgt fra topp 20 til i går

1 Like

Ja, av de på topp 50, så er det vel bare bankene som selger med gevinst? igår ga ikke melding om kontrakt en pump og dump engang😕 blir vel bare å fylle på litt nedover👍