Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Enig i det du skriver, men ordreboken forteller ikke den fulle og hele sannheten når det gjelder volum. Terskelen for å benytte iceberg er marge 100k NOK. Det kan med andre ord skjule seg voldsomme volum i ordreboken - uten at dette fremgår.

Lite trolig kanskje at noen av dem ville kjøpt, men synes det er litt rart om hverken Danske Bank, Handelsbanken eller Swedbank har kontaktet eksempelvis Aker ifbm deres nedsalg.

Bankene kunne ha solgt aksjene sine til Røkke og/eller Freddy gjennom et større blokksalg, så hadde vi sluppet den fordømte seigpininga😕

Ja, det er bare tull den måten bankene selger på

Ser først nå at den landet på 5,65 til slutt idag ja, da er vi 15 øre over kursen da Saipem forliket ble kjent

Hvor mange er det som kjøpte den dagen som har solgt med tap nå? :thinking:

Sikkert mange mange, veldig få som fikk kjøpt under 6,30-6,50 den dagen

Spesielt å se på aksjonærlisten idag selv om den ikke forteller noe om gårsdagen men om tirsdags handelen og der er det en aktør som reduserte med 65 aksjer ellers økte alle de andre som foretok seg noe.
Nordea inn på topp 50.

  1. NORDEA BANK ABP INN 95 536 0,13%
1 Like

Blir spennende å se på mandag. Dersom noen både kjøper og selger blir det synlig på listene? Siden det vel er summen av aksjer og endringer som kommer fram der skulle jeg tro?

Man vil nok kunne se om det er en aktør som har dumpet og selv kjøpt mer enn vedkommende dumpet.
Enten er det akkurat det som foregikk ellers er det en som rett og slett solgte unna, vanskelig å si.
Men, siden det er så liten omsetning i denne aksjen kan den eller de som har over gjennomsnittet kapital lett manipulere og styre handelen slik det passer dem best.

Man kan jo selv tenke hvordan man ville gjort det om man hadde 10mill+ i ledig kapital samt 2-500k i Solstad og et ønske om å øke beholdningen.

Akkurat nå er jeg imidlertid mest opptatt av hva kontrakt Normand Titus skal på i UK samt ikke minst hva CSV Normand Pioneer skal til Vlissingen å gjøre, burde jo ligge en melding eller to i luften her innen nær tid.
Vlissingen er vel greit utgangspunkt mtp Havvind.

Ja, det er nettopp det jeg og har sett at volum i handel har vært lavt på selgersiden. Så begynner å lure på om noen spinner rundt aksjer intradag. Er jo mange som sitter med urealiserte tap og teller litt på knappene sikkert…

Stemmer og som jeg skrev igår ift det du sier om salgssiden, voldsom spread innimellom, gjerne 5-6% forskjell fra laveste til høyeste på de første 5 nivå.

Som nå, 5,70 til 6,0

Det forteller meg at den reelle salgsviljen blant investorene flest ikke er veldig stor, mulig jeg tar feil.

1 Like

Et eller annet skjer i allefall i handelen. Kan jo selvsagt også være helt normale bevegelser fordi det er mye usikkerhet rundt NM saken desto lengre tid det tar å få en langsiktig avklaring.

Kanskje, samtidig bør man, mener jeg, ta det som et meget godt tegn at NM er i jobb og har vært sammenhengende i jobb siden årsskiftet.
Men, vi venter selvsagt på en langtidskontrakt.

Bare så det er sagt, jeg synes kursutviklingen er kjip og helt på trynet, men var med på oppgangen fra starten av desember fra 4,90 til 10,86 så vet at det skjer fort endringer den positive retningen også og tar det derfor med knusende ro.

Men, har jo kjøpt hele veien opp og hele veien ned så det lyser rødt hos meg også på Solstad beholdningen.

Kan se ut som det ligger en selger også skjult på 5,70, satser på at det snart er tomt.

1 Like

Flotte rater fortsatt på PSV’ene spesielt på britisk side.

24/06/21 [OLYMPIC ELECTRA](javascript:void(0):wink: Peterson (UK) Ltd Supply duties, C/R + opt 25/06/21 GBP 14500

1 Like

Ukens handelsmønster fikk i allefall meg til å tenke meg om hvilken strategi jeg skal velge videre. Så når jeg begynner å tenke på det, så går jeg utfra at de samme tankene snurrer rundt i andre aksjeeieres hode også. Så tenker jeg jo også at det finnes folk med lang fartstid i markedet som forstår markedspsykologi mye bedre enn oss som er uerfarne og gjerne spiller på det. Men er bare mine antakelser. Ha en god helg Rodjer!

1 Like

Takk i like måte, riktig god helg!

Til slutt, nå er spreaden på selgersiden over 6%

1 Like

Klart at det er noen som har lagt inn 5.7 og selger seg ned…det er mengder bak denne aktøren…sikker en bank

Får du lagt ut topp 50 lista?

Siden det er en betal tjeneste sliter jeg med å gjøre det, men kan legge ut de største endringene selv om de var få

  1. NORDNET LIVSFORSIKRING AS +9 057 +2,56% 363 440 0,48%
  2. WIBE HÅKON TANDSTAD (f. 1989) +4 222 +2,05% 210 000 0,28%
  3. NORDEA BANK ABP INN 95 536 0,13%
    Topp 50 total +17 304 +0,03% 61 110 322 81,41%

Ingen endringer blant de 22 første på listen.

2 Likes

Er det stille i den norske spotten?