Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

For ahts er det rolig, greit i psv.

http://westshore.no/

Nå vippet den 5,70 så får vi se om det blir mer dumping eller om vi kan karre oss mot 6 igjen.
Hehe, ser selgeren fortsetter å legge ut flere 7,5k poster så ferdig var han ikke, bare glemte seg bort et par minutter.

Kan jo hende at de som har handlet på 5,70 nå skal selge seg ut igjen på 5,71-5,75 :rofl:

En krone her og en krone der… Blir fort to kroner det vet du :wink:

Stemmer det, samtidig er volumet så lavt at det må antas at mange små handler relativt små poster og da spises nesten en gevinst på noen øre opp av kurtasjen, men men

ha ha ha…har kjøpt på 5.7…klar for å selge til deg og dere på 10 kr…
ellers så selger jeg aldri

hvor enn hvor mye jeg kjøper så er det mer til salgs for 5.7 og postene er altid 7500…gøy…nam nam

Swedbank har vel nok å pøse ut de. Antar det er de som driver nedslaget

Lurer på om meglerne der er dumme eller er det oss?

Må aldri tenke tanken engang at vi er dumme.

1 Like

Sitter godt i minus der nå. Kunne faktisk kjøpt 15k aksjer med den minusen…

Ja, det hadde blitt et greit lass med aksjer av minus kapitalen.

Du vet hva regress er?

Haha :rofl: :rofl:

Jeg venter på at det ender en dag i stort pluss.

Hehe

Pt. er jeg kjempehappy med at Solstad sine bokførte verdier på flåten virker å være 100% intakt ift markedsverdien ref salgene av fartøy den siste tiden.
Med flere reaktiveringer tyder det på at markedet er i bedring og rundt neste sving ser jeg for meg oppskriving av verdier og det skal ikke mye til med flåtestørrelsen til Solstad å gi et voldsomt kjekt positivt utslag.
Mulig det ikke kommer i q2, men kanskje fra q3 og utover, slett ikke usannsynlig.

Når det gjelder NM så later det til å dra litt til ut i tid, men LPS starter sannsynligvis ferie fra og med neste helg(aner ikke, men ser det som sannsynlig) og håper derfor at den saken avsluttes før det, altså i løpet av kommende uke.

Veldig bra trøkk på PSV’ene på britisk og norsk side.
Imorgen er 52 av 56 på oppdrag!

1 Like

Har sikkert blitt nevnt her tidligere i uken, men NM er vel på oppdrag for Valaris PLC etter hva jeg kan finne ut siden den ligger ved plattformen Joe Douglas.
Leser litt på nyhetene selskapet har servert markedet siste tiden, har ikke kunnskap/kompetanse nok til å bedømme dette, men kanskje dette kan være en oppdragsgiver også for lengre oppdrag?

https://www.valaris.com/news/default.aspx

2 Likes

Når en ser på ratene i spotten er det ingen grunn til jubel.

Ingen som slipper jubelen løs, men kan vi være enige om at ratene hittil i år er betydelig bedre enn i 2020 og noe høyere enn i 2018 og at de nå ser ut til å gå over 2019 ratene framover?

1 Like

Det kan vi være enige om, selv om det er litt og ta igjen. Tenker en må opp i 150 for en PSV og litt mer for AH.

Driftsutgifter alene står for 70-75, så en kan tenke seg hvor vanskelig de har hatt det de siste årene.

Ja, tidene har vært tildels grisete i denne sektoren.
Det positive fra Solstad sin side er hvertfall at det ikke reaktiveres fartøy uten at det følger med ny kontrakt.
Og det er nok helt på det rene at det finnes nok ikke et eneste fartøy av 70-80 som før 2021 har levert positive cash bidrag i sum gjennom et helt år, mulig det kan skje i år.
Selv om ahtsene av Solstad har lagt noe til kai innimellom har flere av dem dratt ganske brukbare rater i 2021 så mulig bildet kan snu til det litt bedre.
Men, for all del, LPS sier at det fortsatt vil ta tid i spotten, så gullbutikk blir det ikke i år heller.