Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

SDSD har ca 55k/dag for sine psver som er gjeldsfrie, tallet er nok litt høyere for Soff som har større administrasjon mm men tenker ca 100inkl finans er noenlunde, da bør ji snittet være 150+ skal det bli litt sus over set. For ahts 200-250 ville jeg sagt.

I snitt har ratene vært for lave flere år.

Normand Pioneer har ankommet Vlissingen, skulle gjerne visst hva det dreier seg om.

https://www.vesselfinder.com/?imo=9179751

Den går ikke der uten kontrakt på gang, kan jeg aldri tro…og det er jo havvind-hub det der…

Enig.
En på fb gruppen som nevnte Damen og ombygging etc. kunne være et alternativ, slikt meldes vel kanskje ikke før dem melder kontrakt, men fartøyet har ikke lagt seg til i Damen sitt kaiområde såvidt jeg kan se.
Håper virkelig på en lengre havvind kontrakt.

Det er endel massive kontrakter som KAN komme fremover…

Nor Valiant aktiveres til havvind
Pioneer til havvind
Maximus
Australis

Så er det vel et par som utløper relativt snart feks Normand Jarl…

Potensiellt kan litt lengre kontrakter på disse båtene øke ordredybden med flere milliarder de neste par månedene.

2 Likes

Tenker et tall mellom 100-120 så er vi nok innafor. Syntes og huske 120 for en 2016 bygget PSV til noe over 400 millioner
.

1 Like

Det tenker jg stemmer bra på en nyere skikkelig psv ja, da blir det litt stusselug med snitt på rundt 100-120 og noe dødtid innimellom🤔

1 Like

Har lurt litt på hvor Sea Goldcrest ble hen etter at den ble fjernet fra spotten, jeg tror jeg vet at JF eier fartøyet, men har forstått det slik at Solstad sysselsetter de 3 - 4 fartøyene.
Sjekk hvor og med hvem Sea Goldcrest ligger ved siden av, CASTORONE. Hender man får noen konspiratoriske ideer og tanker :joy:, men tydelig at Solstad og Saipem fortsatt har dialogen…

CASTORONE SAIPEM Portugal Comercio 2012

https://www.vesselfinder.com/vessels/SEA-GOLDCREST-IMO-9692612-MMSI-257380000

I tillegg til Nor Valiant, Pioneer, Maximus og Australis @Metallian mener jeg at også Normand Energy, Normand Samson og Normand Navigator nå er på utgående kontrakter.
I tillegg heller jeg mot at Normand Flower er det samme.

Så her har vi en 7-8 veldig store CSV’er som man kan forvente noe på den nærmeste tiden.

Jepp, og ettersom LPS har har definert dette som en positiv mulighet tviler jeg på at de ikke har svært gode planer- og kanskje allerede gunstige løsninger for dette. Det motsatte vil vært lite hensiktsmessig for han som leder.

Absolutt enig i det og det at Pioneer er i Nederland tyder nok på at den er først ut kanskje.
Men, det spennende her er at flere av disse er blant flåtens største fartøy, Maximus den største mens Navigator er den tredje største de har.
Snakker vi lange kontrakter som man kan anta med slike fartøy basert på historikken så snakker man tildels herlige inntektsmuligheter i dagens marked kanskje.
Enig @srh, akkurat dette med CSV og backlog og disse mulighetene med disse fartøyene brukte LPS tid på ved gjennomgangen av q1, naivt å tro at han ikke vet hva han snakker om og han og selskapet har selvsagt jobbet med kontraktsforhandlinger/forlengelser rundt disse fartøyene over en lengre tid.

Men, sett i lys av kursutvikling og påvirkningskraften av Maximus, ville det vært å foretrekke at NM kom i havn og ble meldt først, deretter de andre store på løpende bånd, det kunne bidratt til at vi ikke så oss tilbake kursmessig på en lang stund.

I Norge går mangt og mye tregt og da kan man bare ane utfra denne artikkelen at det blir ekstremt mye arbeid innen havvind segmentet i resten av verden framover, det kan skape ekstremt press på verdens flåter og det liker vi.

1 Like

Det blir veldig spennende fremover mht. dette- mye mer spennende enn aksjekursen, selv om dette nødvendigvis kommer til å henge samme.

LPS uttalelser: kontrollert prosess - god dialog - bedre marked - gode muligheter mht flåten og kontraktene i backlog

Han vil trolig stå-eller falle på dette. Jeg tenker at de og han gjør alt for å bli stående, og min investering er basert på at han har rett- og gjør rett.

3 Likes

https://www.globenewswire.com/news-release/2021/06/25/2253230/0/en/The-offshore-support-vessel-market-is-projected-to-grow-from-an-estimated-USD-22-0-billion-in-2021-to-USD-26-8-billion-by-2026-at-a-CAGR-of-4-0-from-2021-to-2026.html

4 Likes

Det ligge nok Ahtser i Bergen nå te å dra byen laus fra resten av kongeriket. Må skje noe nå snart i Nordsjøen, må da verr flere flytt på gang

Ja, det er ekstremt sløvt i spotten for ahtser.
Eneste positive for Solstad er at de alle har vært mye i jobb den siste tiden og i praksis først nå sluttet seg til resten av fartøyene som ligger i Bergen.
Vil tro Sea Spear setter kursen mot de britiske øyer imorgen eller så, ifølge westshore skal den vel være operativ fra 1.7 i Aberdeen.

Ja den Serenuca jobben på over 300k/dag ble gull vetdt, Prosper avsluttet den igår/idag😃

3 Likes

Ja, stemmer.
Og Drott dagen før, Sapphire og Sigma vel et par dager før det, så jeg er ikke urolig sånn sett.
Det hjelper at Psv’ene er i sving kontinuerlig og inn på nye kontrakter, ekstremt mye kjedeligere når “alt” ligger brakk.
Tipper du får ønsket ditt oppfylt med et par løft denne uken/kommende helg og så bedres bildet betydelig igjen.
De kommer ofte når du etterlyser dem.

1 Like

Største selgeren på onsdag, Sparebank 1 er på selger`n :expressionless:

  1. SPAREBANK 1 SR-BANK ASA - KONTO #4 -160 748 -10,06% 1 436 668 1,91%

Disse øker:

40. LEIV JARLE VIKSHÅLAND (f. 1963) +10 000 +10% 110 000 0,15%
27. NORDNET BANK AB - KONTO #11 +9 582 +4,2% 237 816 0,32%
11. HYSTAD MAGNE (f. 1968) +5 000 +0,62% 815 000 1,09%
39. BYE ROBIN TRULSSEN (f. 1979) +4 445 +4,17%
1 Like

Da har sparebanken begynt også- forklarer litt det.