Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Ja, hvilke banker i restruktureringen står fortsatt oppført med større poster blant topp 50?

DnB, Nordea, CItybank og Swedbank

Bankenes nedsalg har hvertfall heldigvis får man si ført med seg at antall aksjer for å være endel av topp 50 har økt fra 72k den 22/1 til idag drøyt 95k.
Spennende å se hvordan dette utvikler seg videre nå om bankene fortsetter å selge seg ned og eller ut.
Ved første store melding benyttes nok anledningen kanskje blant flere. Litt rart at de ingen av dem solgte seg ut på langt høyere kurser, de venter heller til de er i nærheten av emikurs før dem selger. :grin:
Skulle jo tro disse meglerhus hadde peiling, men som jeg har sagt tidligere, de har ikke i det store større peiling enn oss andre :joy:

Nå forsvant hvertfall mye av det som skulle ut på 5,70!

3 Likes

@Metallian,
Kan ikke skjønne annet enn at det må komme noen meldinger snart, for å kalle ei spade for ei spade så kommer det garantert melding.

Sea Spear har satt kursen mot Murmansk og Normand Sitella er også på vei til Murmansk, nærmer seg faktisk :grin:

https://www.vesselfinder.com/?imo=9656632

Denne meldingen kom ifjor på denne tiden:

1 Like

Oljekursen ser jo bra ut og horisonten generelt, men spotten i norge ser ikke gunstig ut. Vurderes det å flytte fartøy til UK tro?

Tja, jeg tenker at det kanskje er mer sannsynlig at dem sender en eller to ahtser til Murmansk dersom mulig, ser de gjorde det ifjor.
Foreløpig ingen tegn til det på Drott, Prosper, Sigma eller Sapphire, men det kan nok enda skje siden Spear nettopp starter på reisen fra Husøy nå.
Men, bare spekulasjoner som vanlig fra meg.

Uansett, kan ikke skjønne annet enn at det ligger ekstremt mye kortsiktig spennende i loopen nå.

  • Murmansk melding, hvilke fartøy, hvor mange og hvor lenge(styres vel av isen kanskje)
  • NM
  • N. Pioneer, hva gjør den i Vlissingen
  • N. Australis, venter på oppdrag ref. spotten
  • Nor Valiant, rekativeres denne snart nå for havvind oppdrag, ref. LPS på q1.
    -CSV Normand Energy på utgående kontr.
    -CSV Normand Samson på utgående kontr.
    -CSV Normand Navigator på utgående kontr.
    -CSV Normand Flower, muligens på utgående kontr.
    CSV Normand Frontier blir også ledig i q3 en gang ifølge Sosltad sin egen spot siden.

Aiaiai, flere potensielle godteposer her gutter og jenter.

1 Like

Er ikke kjøpssiden litt interessant idag da?
100k post på 5,70 ved start, nå nye 50k, ikke bare selgere lenger.
Foreløpig gir det ikke positivt utslag i kursen, men for min del betyr det hvertfall at når vi vet det er en bank eller to som ønsker å kvitte seg med aksjer så sitter det hvertfall idag kjøper beredt til å ta imot.

Kan være at det dannes en dobbelt bunn før videre oppgang :wink:

1 Like

Mulig, vi skal hvertfall oppover nå om ikke en bank dumper en million og to aksjer for det kommer kursdrivende meldinger når som helst nå, såpass er jeg sikker på akkurat nå.

Hehe, stillere på tråden her for tiden, flere som har solgt seg ut kanskje?

Jo stillere det er, dess billigere aksjer får vi som akkumulerer og snitter ned…

Jeg kjøper 1234 om gangen :slight_smile:

Snitt på 5,87 nå

1 Like

Jeg har mer enn noengang nå. Uvant å plutselig være inne i denne businessen, men spennende å se om det går veien

1 Like

Håper og tror dette blir bra @Bingo123, jeg har også betydelig mer enn hva som var opprinnelig plan, men desto mer kan det bli av det om dette går den veien vi satser på.
Forventer hvertfall litt action nå på kort sikt basert på hva jeg skisserte i noen innlegg over her.
OSE er ned 0,6-0,7% så får vi se hvordan Soff reagerer framover.

1 Like

Noen som har kursmål gitt at markedet snur i løpet av høsten? Selskapet prises nå som en opsjon, og en vending (hvis det vender) vil ofte gi langt høyere kursøkning enn det man klarer å ta inn over seg. Første mål for mange er å komme i 0, deretter kommer større stigning

Oh, yes, men de egner seg ikke på trykk med dagens kurs :joy:

Men, det vi vet er at når det snur så kan det snu voldsomt fort og kraftig.
Se på azt, mpcc etc.

2-3 dager til i dette tempoet så er i hvert fall Sparebank1 ute. Det var en del volum på torsdag og fredag også. Får håpe på et større kryss, men kan like gjerne komme en større dump når det nærmer seg slutten. Ikke uvanlig

Mulig, ikke helt overbevist om at hverken Sp1 elelr Swedbank har som intensjon å gå helt ut.
Mer spent på hvem som kjøper :grin:
Men, ved første melding med litt krutt i for vi nok svaret ved å se på volum og kursutvikling.
Har en mistanke om at dagens kursnivå begynner å framstå attraktivt for flere enn de av oss som har over gjennomsnittet trua.

Norman Naley rett på nytt oppdrag i spotten, veldig positivt!

NEW [NORMAND NALEY](javascript:void(0):wink: Wintershall Dea Supply duties, D/D 4 28/06/21 RNR

Hvorfor går store banker ut hvis det er sannsynlig med kraftig økning i kurs ganske så raskt nå?

Vanskelig å uttale seg om, de ble med i restruktureringen sikker “mot sin vilje” nærmest og ønsker vel i utgangspunktet ikke å sitte med aksjer her.
Så kan man selvsagt undres over hvorfor dem selger nå og ikke på 8-11 kroner tidligere, men ikke alltid lett å bli klok på.
Danske Bank og Handelsbanken var de første til å selge seg ned og eller helt ut.

Begynner å bli litt fart på sakene nå. Eller, jeg synes det skjer fryktelig mye uten at dem melder noe.
Følger mange av Solstad sine fartøy nøye på vesselfinder også de som ligger i opplag.
Nå er Sea Spark også flyttet på til midt i fjorden i Flekkefjord med status: “restricted”, så mye tyder nok på at den også snart er klar for avreise et eller annet sted. Spark har lagt til kai helt til idag under status: “moored”

https://www.vesselfinder.com/?imo=9656620

1 Like