Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

5 psver ut av opplag i 2021 med de som er på gang , la oss for moro si 2års kontrakt på hver med opsjon og rate som hgsd nok ville tippet til ca 125k… Da er vi plutselug på økt ordrereserve med ca 400mill. Er vi friske og optimistiske sier vi 150k rater, da er vi på greit over 500, uansett fort 50+mill i kvartalet fra q3 og fremover kun på psvene ut av opplag

1 Like

Personlig tror jeg psv ratene er helt på høyden nå, spotten for de fartøyene er relativ heit for tiden og flere skal ut derfra og presset blir gjerne ikke mindre selv om det dyttes inn noen nye også der

Oljerelatert er fked up nå :thinking:

Hovedindeksen endte vel ned nærmere 1% så må være ganske mye som er ned idag uten å ha sjekket ut hva.

Ja, oljerelaterte aksjer på OB oppfører seg merkelig for tida, mye mer sensitivt for nedgang i oljeprisen enn oppgang :confused:

Oppgang er kortvarig etter fulgt av lengere nedgang. 1 skritt frem 2 tilbake. På den måten merker du nærmest ikke nedgangen. Håpet ligger der hele tiden. Forbanna grønnvasket børs med store luftslott i horisonten

2 Likes

Ja, det har du helt aldeles rett i.

Ser NM ligger på ICHALKIL OILFIELD, hvem drifter dette?
Er det Petrobal.

http://www.petrobal.com.mx/en/about/what

Petrobal - Et «privat» eid selskap, datterselskap av GrupoBAL - med Mexicos nest rikeste mann som president. Hadde selv håpet NM hadde landet kontrakt hos et institusjonell selskap, men sålenge det kommer en positiv børsmelding er jeg like glad

I følge denne kilden eide Pemex feltet ICHALKIL , men drift ble overtatt av Fieldwood Energy and Petrobal.

4 Likes

Jeg kan ikke se at de «seneste manglende båtutavopplag- og kontraktsmeldingene» samsvarer med tidligere varslingsprinsipper.

Skyldes dette i så fall;

  1. Endrede kriterier for varsling?
  2. Strategi- og i så fall hvorfor?
  3. Hektisk periode for adm/ledelse med mye annet viktigere fore
  4. At jeg ser dette feil?

Noen som har synspunkter?

For questions or enquiries related to investments, please do not hesitate to contact us on investor.relations@solstad.com. For other enquiries, please contact one of our offices.

Umulig å si, men det mens sannsynlige er pkt. 2, uvisst dog hvorfor.

Da kan du vente til gikta tar deg, venter vel fortsatt svar på en mail jeg sendte for en tid tilbake, men har ikke giddet å purre da jeg tror jeg fikk svar på tråden her.

Eneste jeg har fått svar på er premiene til soff-emfantasyligaen

…… som forøvrig var et positivt svar

1 Like

Hei Rodjer…har du begynt å svette?..er jo stress dette her…aksjen har falt mye…og mange bekymringer. Hvor er sola? det må bli en liten opptur snart. disse evt. bakene får jo ikke solgt ut på så små volum…

Her må en nok bruke tolmodighet hvis en har troen på selskapet.

Solstad er i en situasjon med mye gjeld, men mulig også en lys fremtid ?

Selv solgte jeg min andel ettersom jeg føler at en annen bingotek aksje jeg følger har en større oppside.

Så her må hver og en ta sin egen avgjørelse, hvorvidt det ordner seg for rederiet. For meg var gjelden avgjørende.

Men dette er ikke et baiseinnlegg, og vi også i fremtiden følge med på aksjen som er på en måte like spennende som bingotek :grinning::grinning:

1 Like

haha, @OLADUNK1 , ja, jeg svetter etter en lang tur i heia.
Man kan ikke svette av aksjekursen i Solstad, da har man tapt og er en smule uerfaren.
Siden jeg begynte å kjøpe aksjer i Solstad i slutten av november har jeg kun opplevd en sak jeg ikke likte og det var inntektene for q1. Men de er forklart i stor grad hvorfor og fortsatt dersom man trekker fra Saipem forliket hadde Solstad minst nedgang målt i prosent likevel sammenlignet med de andre rederiene notert på OSE.
Man må ikke la seg lure av en fallende trend og tro at dette ikke kan snu, før eller senere vil det etter alle solemerker snu og da skal jeg være med.
I tillegg er det slik at jeg aldri investerer i andre sine penger, det er mine penger og da slipper man å sove dårlig om natten.
Jeg har som tidligere sagt brukt ekstremt mange timer på caset og er overbevist om at det blir bra.

En liten ytterst kortsiktig triggerliste:

Nye kontrakter til følgende fartøy,
CSV Normand Maximus

CSV Normand Australis

CSV Normand Energy

CSV Normand Samson

CSV Normand Navigator

CSV Nor Valiant

CSV Normand Flower(litt i tvil om den er på utgående kontrakt, men tror det)

CSV Normand Frontier

I tillegg har man reaktivert Titus, Spear og nå nå tester man Sea Spark i Flekkefjord, kommer mye spennende framover.
Sitella og Spear er på vei til Murmansk.

Har drevet med aksjer i mange år nå, er ingen stor fisk, men skjønner såpass at man selger hvertfall ikke nå, den potensielle oppsiden har vel knapt noen gang vært større.
Og det værste som kan skje tenker mange er at Solstad må kjøpe ut Maximus, so what? Kjør opp kursen med solide kontrakter til 10-12, kjør en emisjon på 6-8 kroner og selskapet er ship shape.
Gjelden vet man er i overkant av 21mrd, redusert fra 33mrd ifjor på denne tiden, utsettelser på nedbetaling til medio 2023.
EK er 4mrd og cashbeholdningen er er drøye 2mrd.
Selskapet satser innen havvind, havvind er spådd å bli en gullgruve for de som satser der.

1 Like

Apropos bankene, Sparebank1 solgte 195k på fredag viser dagen aksjonærliste, det er en sak, men se hvem som plutselig dukker opp på topp 50 listen igjen.

  1. DANSKE BANK A/S - KONTO #28 INN 104 177 0,14%
1 Like

Klarer ikke helt å slippe taket fra hva Pioneer gjør i Vlissingen.
Fartøyet ligger til kai ved “DEME Offshore base”

https://www.deme-group.com/activities/offshore

Jarl var på jobb for DEME i Sabettakanalen i fjor. Mulig det er noe av det samme?

1 Like