Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Tørr ikke selge noe i denne nå, vi er på meget lave kurser. Burde ikke vøre ett øre unger 10 ihvertfall. Selv det er billig, billig salg. Husk att ledelsen i Soff har fått mange ting på plass de siste månedene. Trenger ikke ramse opp hva det gjelder, der har @Rodjer og andre gjorde en utmerket jobb allerede opptil flere ganger. :+1:

4 Likes

“Oljeserviceselskapet Solstad Offshore, Der Kjell Inge Røkke og John Fredriksen er største eiere, er en av dagens store børsvinnere. Aksjen stiger 27 prosent til en kurs på 6,89 kroner.”

2 Likes

Fy faen, testet ned på motstand 7. spennende.

Er det kommet noe informasjon rundt Solstad på presentasjonen til Aker?

1 Like

Lurte på det samme, gledelig med etterlengtet oppgang :grin:, men må jo ligge noe mer bak enn at en bank har solgt seg ut?

Var jo ikke en slik oppgang når Handelsbanken og Danske bank solgte seg ut?

Var litt volum bak de løftene der for SOFF å være

Ja, jeg sitter jo long med det meste. Bestemte meg bare for å trade den på kort sikt i tillegg siden den gjør slike hopp som i dag. Det reduserer oppsiden litt selvsagt, men samtidig så kan jeg jo akkumulere fortjeneste underveis på topper og bunner.

Omsatt borti 5 ganger mer enn de fleste dager nå, passert 10mill kr snart

3 Likes

Glimrende med volum. De som vil ut, kommer ut. Bra med et løft før vi eventuelt får en positiv avklaring med NM også.

1 Like

Testet 7 og rett ned. Skulle ha kjøpt mer i går og tradet i dag på 7 :wink:.

Det er mye man skulle gjort…

2 Likes

Børsmeldingen til dof er kommet… blir nok børsvinner i dag. Men meget bra utvikling i soff - undres fortsatt hva som er utløsende faktor. At bankene er ute forklarer ikke 5x i volum.

40% i dof på de to kontraktene der var da i overkant.

Da burde soff steget 500% på det de har meldt de siste ukene :joy:

Men, det ble en kjekk soff dag når OSE ender ned 1% i tillegg

1 Like

Lurer på hva Soff hadde endt på med NM-kontrakt idag :thinking: :stuck_out_tongue_winking_eye:?

De kontraktene drev nok ikke Dof, det er en form for vacuum før restruktureringen.

Hvis det ikke kommer nyheter kan vi nok falle endel imorgen🤔 men jg tør ikke gamble på det😂 bankene som skulle ut er ute og det skak nå mye mindre til før den drar oppover.

Og ikke gjort

1 Like

Ikke unaturlig med en korrigering tilbake på mandag, men det vil jeg ikke vedde på😀

Du nyter tydeligvis ferien skikkelig! Bra! :wink:

3 Likes

Men, det er påfallende at både dof og soff på samme dag/tidspunkt etter ukesvis med omtrent null i volum plutselig eksploderte både mht kurs og omsetning.

Ikke Røkke som planlegger å “ta an helt ut vel”?

Får ikke håpe det bare er tradere som har lekt seg idag, Teigland og ASP har sikkert hatt det litt morro , hadde gjort seg om noen større posisjonerte seg :crossed_fingers: