Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Er vakuumtrade dette nå. Bankene er ute. Jeg ser faktisk 8 kr som følge av dette. Korriger meg gjerne hvis feil

Det har de nok, men idag handlet det om flere enn dem vil jeg tro

1 Like

Absolutt forventet at det ville snu, men synes det var heftig likevel😁, men deilig

Trodde Treigland og Petterøs var på fjellet sammen :roll_eyes:

Mulig det, kjenner ikke til Bård fra annet enn fb gruppen.
Utelukker ikke at Teigland allerede er ute. Fin gevinst på en liten uke.
Samtidig håper jeg jo at de ser at 6,60 er fortsatt veldig lav pris

Ikke for å være en partypooper, men hvilke av disse bankene var en del av restruktureringen:

I hvert fall Nordea, DNB og Swedbank, er også en annen Sparebank-konto, Sparebank Møre(vet ikke om denne var med i restruktureringen). Hvem av de utenlandske bankene var med i restruktureringen?

Husker ikke, men swedbank har vel redusert sin beholdning fra over 3,4 mill aksjer ved nyttår til hva dem har idag

Ja ferietid, det minner meg på at jg må huske å handle til helga imorgen😂

Splrs om vi får noe nytt før mandag🤔 men det er et oar csver vi mangler melding på…

1 Like

Er ikke forutsetningen for vacum trade randen på konkurs, charter 4 eller restrukturering? :thinking:

Er slik jeg tolker han på Aksjesladder

Tror poenget er at aksjer stiger ofte før det kommer utvanning, som i Norwegian, Seadrill og Dof :thinking:

1 Like

Disse er jo som oftest annonsert eller det ligger kortene…

Solstad er ikke “offer” for vakumtrading.
At den steg såpass mye igår var egentlig ingen overraskelse, dette måtte komme på et tidspunkt, det lå i kortene.
Bankene var ferdigsolgt, aksjen oversolgt, flere kjente, kall det gjerne bjellesauer hadde posisjonert seg de siste dagene, fb gruppen har hatt et voldsomt oppsving av medlemmer den siste tiden, 1000 i skrivende stund.
Så en reaksjon opp var å forvente. Når man da har et par større akstører som fortsetter å laste kaster tradere og andre mindre aksjonærer seg på når dem ser økt kurs og økende volum.
Det som blir spennende nå er å se på mandag om vi får en korrigering eller om den vil fortsette oppover, utelukker ingen av delene.
Men, jeg står hardnakket ved at dersom man tror på at NM floken løser seg så kan dagens kurs være en gyllen mulighet.
Flere og flere steder leser jeg og hører at NM går på gode rater i Mexico, dette er ikke bekreftet, men i dagens marked heller ikke usannsynlig.
Time will show.

Tillater å dele nok engang mitt innlegg på fb gruppen fra 27.juni.

Skrev dette innlegget under her 27.juni. Etter det har vi fått melding om kontrakt på Energy.

Normand Pioneer ankom Murmansk i forrige uke og er på oppdrag som foreløpig ikke er meldt. Frontier reiste fra Broome i Australia og ankom Singapore denne uken og er nå på vei til Maldivene. Navigator og Samson er såvidt jeg vet på utgående kontrakter, det samme med Flowe dersom det ikke utløses opsjoner.

Nor Valiant ligger i opplag utenfor hovedkontoret i Skudeneshavn, men undertegnede sendte spm. om denne til lps ved q1 presentasjonen og han svarte da at han ikke ville bli overrasket om den kom i jobb(havvind) i løpet av 2021, så det jobbes med det.

Normand Maximus er fortsatt i spotten i Mexico og er inntil annet kommer for dagen opptatt fram til 25.7.

Såvidt jeg kan finne ut er det flere fartøy triggere framover nå innen rimelig tid. (tenker fra imorgen og de 1-3 neste mnd.)

CSV Normand Maximus. Spot oppdrag i Mexico, forlenget til 25.7

CSV Normand Australis. Ligger på anker ut av Bandar Penawar.

CSV Normand Energy(Tildelt ny kontr. 6/7) OK.

CSV Normand Samson. Foreløpig på kabellegging ut av Italia.

CSV Normand Navigator. Foreløpig fortsatt på jobb ut av India.

CSV Nor Valiant. Ligger i opplag i Skudeneshavn.

CSV Normand Flower(litt i tvil om den er på utgående kontrakt, men tror det)

CSV Normand Frontier. 17.7, på vei til Maldivene fra Singapore.

CSV Normand Pioneer. 11.7, på vei til Sabetta i Russland fra Murmansk.

Så her har vi en 7 - 8 veldig store CSV’er som man kan burde forvente noe på den nærmeste tiden. Så er det å håpe at Maximus landes først slik at man kan få satt bunnen en gang for alltid og bygge kurs og moment på de resterende fortløpende.

Her snakker vi potensielt flere milliarder i kontrakter og opsjoner og det sammenfaller så inderlig godt med Lars Peder sine refleksjoner ved q1 hvor han pratet om hvor heldig Solstad var som i det voksende markedet nå hadde muligheter med en relativt åpen kontraktsstruktur spesielt innen CSV flåten.

Og det er spesielt innen CSV flåten flere framholder at den store etterspørselen nå kan komme.

2 Likes

Nå vet vi ikke hva dagene framover vil bringe, men gårsdagen viste med all tydelighet hva jeg har forsøkt å formidle, ikke selg dine aksjer i frustrasjon og forbannelse fordi kursen lagger over en tid, i børsverden snur det ofte brennkvikt.
Tålmodighet er en dyd, men ofte lønner det seg å avvente.

Så kan man si at faller vi tilbake 10% på mandag så er vi der hvor vi var omtrent, både ja og nei.
Kursmessig ja, men kraftig omsetning uten spesifikke nyheter kan bære bud om spenstige dager dersom det nå kommer meldinger også.
Solstad ble omtalt i to av børskommentarene i FA igår og slikt blir lest av veldig mange.
Det er heller ikke negativt at de skriver i overskriften:" Oslo Børs fortsetter flatt -endelig en opptur for Røkke og Fredriksen-selskap"

1 Like

La oss si at du har vært en trofast aksjonær i Solstad over et stykke tid fordi du har tro på selskapet, fikk du med deg oppgangen igår?

  • Jada, jeg sitter selvsagt enda
  • Dessverre, jeg orket ikke vente lenger

0 stemmegivere

Ser ut som de fleste av oss trofaste kan ha blitt sittende gjennom “the dark side” og det er særdeles hyggelig og fortjent.
I tillegg er det selvsagt slik at den eller de som har solgt kanskje lite trolig er innom på denne tråden idag :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 Like

Noen med litt TA kompetanse som kunne gitt oss uvitende et bidrag. Nå vet de fleste at jeg bryr meg lite om TA, men med slik hopp kunne man kanskje fått en oppdatering på “leget”, kan umulig se værre ut enn det gjorde før start igår.

På forhånd takk.

Kan se om jeg kan få tatt en titt iløpet av helga. Men er på ferie nett nå, så kan ikke love noe :joy::v:

2 Likes

Ikke noe stress @rosk82, nyt ferien og gode dager du :smiley:

Ser forøvrig at NorskBulls hadde kjøpssignal 16.7 på 5,59.