Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Simply wallst. som et hvilket som helst annet meglerhus etter min mening har drøyt 23 som fair value.
Jeg mener at de ordinære meglerhus i det store har sin egen agenda rettet mot “sine” så simply kan likegodt gi en pekepinn om enn kanskje like i det blå som de andre😀

2 Likes

Teknisk analyse fra Investtech, kort og mellomlang sikt.

2 Likes

Takk, det er bra.
Liker at den har brutt opp gjennom taket på den fallende trendkanalen.
Nå må omsetningen holde seg brukbar høy samt en kontraktsmelding eller to til uken så tenker jeg vi kan etablere oss et stykke oppover.
Hadde jo ikke vært feil i første omgang å kommet oss over 7kroner, det gikk fort fra 4,90 til 11 kroner i desember ifjor.

Ser forøvrig at Normand Maximus er tilbake igjen i full aktivitet ved Joe Douglas.

Normand Frontier som var ferdig på kontrakten i Australia forrige uke og som reiste fra Broome til Singapore har nå kastet loss og destinasjon er Maldivene. Såfremt de ikke skal på badeferie satser jeg på at noe er på gang med det fartøyet. Er vel tvilsomt at dem legger seg til der dersom de skal til Norge.

https://www.vesselfinder.com/?imo=9687241

2 Likes

Psv’ene Normand Sitella( MLSP PRIRAZLOMNOE) og Sea Spear( ARKTICHESKAYA, KARA) er nå på vei fra Murmansk til oppdrag som ble meldt 8.juli

https://www.vesselfinder.com/?imo=9609990

1 Like

Kjenner at jeg er rimelig spent på hva morgendagen vil gi oss.
Fredagen bar bud om at det ikke bare var småaksjonærer som handlet soff aksjen.
Spesielt likte jeg at den tok seg opp fra rundt 6,20 til 6,60 siste 15-20 minuttene, i mitt hode var det et styrketegn.
Hvorvidt vi får en korreksjon imorgen eller om den bare fortsetter oppover nå skal ikke jeg si noe bastant om, men mulighetene for begge deler er absolutt tilstede.
Nå har vi også Normand Pioneer på kontrakt i Russland som ikke enda er meldt, uvisst av hvilken årsak.
Vi har den store CSV’en Normand Frontier som har kurs mot Brasil for en 90 dagers jobb. Hvorvidt det stemmer vet jeg ikke, men som i Mexico har jeg også lest at ratene skal være bra høye også i Brasil.
Hvorvidt man velger å melde den 3mnd kontrakten på Frontier vet jeg ikke siden fartøyet er registrert i spotten på Solstad sin egen spot side, men synes absolutt at det bør meddeles markedet og kan ikke se en eneste god grunn for ikke å gjøre det. Man snakker om en verdi på 40-70 mill for de 3mnd.
En melding på et fartøy eller to fra morgenen imorgen ville absolutt kunne gi oss et videre løft og momentum.
Skal ikke utbrodere for meget om mine tanker angående dette, men i rettferdighetens navn må man kunne si det er påfallende at dof og Soff begge skjøt i været både kursmessig og volummessig på samme dag og nesten identisk tidspunkt når man vet at begge selskaper har hatt nærmest latterlig lav omsetning de siste ukene. Soff noe høyere enn dof, men dog.
Samtidig som disse skyter i været står eiof, havi og siem nærmest i ro.
Alltid noen som vet noe før andre, sånn er det bare.

At Soff skulle reagere opp var ingen overraskelse overhodet, men den steg liksom ikke med 5-10%, men hele 21% i et eneste stort jafs, det var heftig, lekkert og fortjent og var vel på et tidspunkt opp nesten 30%.
Håper nedtrenden nå er snudd til opptrend,
Lykke til!

3 Likes

Hei. Lurer fremdeles på hva som skjedde i solstad. Regner med at det bar en reaksjon på at dof gikk veldig mye opp. Spekulerer mye på om det skyldes at det evt ikke blir noen restrukturering i dof. Kanskje bankene har registrert at markedet tilsier at de ikke er behov for dette.
Hvos dette er tilfelle så kan solstad gå videre opp. Uansett så selger jeg ikke noen aksjer under 10 kr

For min egendel fremstod fredagen som en overraskelse - særlig siden det ikke er noen fundamentale forhold som skulle tilsi hendelsen. På den andre siden når et selskap har vært i en negativ trendkanal i snart et halvt år så vil prisingen etterhvert bli så «billig» at noen velger å kjøpe seg opp. For meg fremstår dette alternativet som mindre sannsynlig tatt volumet og omsettingen i betraktning - men jeg kan ta feil.

Selv tror jeg SOFF ble gjenstand for pump, da jeg ikke tror at sentimentet til et selskap endrer seg så brått og uventet uten konstaterte fundamentale endringer.

Tenker vi får følge med i dagene som kommer, med både kurs, volum og aksjonærlisten. Som aksjonær i SOFF er jeg selvsagt glad over oppgangen🤗

Har noen en oppdatert topp50?

1 Like

Dersom det var pump så glemte dem dump og det er vel sjelden at det ikke gjøres samme dagen

1 Like

Jeg er hverken bastant eller utav stand til å medgi feil ved mine betraktninger;) Sammentreffet mellom dof og soff, samt det allerede nevnte, leder meg til tro at uforklarlige krefter gjorde seg gjeldene. Vi kan ikke annet enn å spekulere. Med tiden til hjelp tror jeg nok vi vil kunne forstå oppgangen etterhvert.

Tror også at vi vil skjønne oppgangen ganske fort, allerede imorgen, enten med melding fra selskapet og videre oppgang eller at den kjøres ned mot 6 blank igjen, utelukker selv ingenting.
Men at Soff ble dratt med grunnet vakumtrading i dof har jeg ikke helt trua på. Dof kan slås konkurs hvilken dag som helst, alle meldinger de har kommet med i sakens anledning beskriver de forhandlingene som svært vanskelige og komplekse, de er vel i realiteten insolvent.

Min teori er enkel og muligens også feil, men kursen har nå over måneder blitt kjørt fra drøye 10 kroner til 5,40. Banker har kvittet seg med over 2 mill aksjer de seneste ukene og med lav interesse på kjøpersiden har man ikke kunne stå imot.
Bankene var inntil videre hvertfall ferdig med sitt nedsalg, flere så at det ville skje og benyttet anledningen til å få dem ut.
Videre lastet flere større poster fredags morgen, kursen gikk og tradere og andre småaksjonærer kastet seg på, oppgangen ble veldig fin, det samme gjorde omsetningen.
Aksjen var i tillegg kraftig oversolgt.
Aksjen ble kjørt ned fra 7,05 og til rett over 6 kroner for deretter å kjøres opp igjen mot 6,4-6,7 før den igjen falt ned mot 6,10 og siste 20 min ble kjørt opp til og endte på 6,60.
Det mønsteret synes jeg er ganske vanlig når aksjer opplever slik oppgang, gevinstsikring og konsolidering underveis. Jeg mener det var et styrketegn at den steg igjen på slutten av dagen og at den bykset fra 6,45 til 6,60 i sluttauksjonen.
Men, som sagt, jeg er usikker på retningen i morgen, liker ikke slike ekstreme utslag uten noen nyheter, men fortsetter den oppturen imorgen på bra omsetning er momentum på vei tilbake.
At aksjen står under NOK 10 er for min del en gåte.

2 Likes

Vacum trading er det ikke. Enkelt og greit.

Har et lite hint :8ball:
Nei, ikke emi men sifferet

1 Like

fant dette i dag,
Eidesvik Offshore secures CSV contract with Havfram - Splash247

så det er stor interesse i csv

1 Like

De fikk den kontrakten på fredag etter stengetid mener jeg å huske.

Ellers, helt konge å se på aksjonærlisten idag, omtrent ikke en eneste endring, men ser selvsagt at så snart bankene var ferdigsolgt så solgte også nordnettere :rofl:, blir penger av slikt :sweat_smile:

  1. NORDNET LIVSFORSIKRING AS -52 213 -13,56% 332 785 0,44%
  2. NORDNET BANK AB - KONTO #11 -4 223 -1,7% 244 866 0,33%

Og totalen da…
Topp 50 total -55 736 -0,09% 59 679 303 79,43%

3 Likes

Spennende førhandel i dag🙈

Får håpe det var skvetne småsparere som solgte nå og at vi får en videre oppgang :crossed_fingers:

DOF opp 19% nå :see_no_evil:

Ser bra ut i spotten for Solstad sine fartøy.

Ser at Sigma og Drott skal rett på nye oppdrag for Aker BP fra 24.7.

Vessel Type Client Availability Port

Far Sapphire AHTS SS7 UK 21.07 Bergen

Far Sigma AHTS SS7 UK 21.07 / Aker BP 24.07 Bergen

Normand Drott AHTS Acona IKM 22.07 / Aker BP 27.07 Bergen

Normand Prosper AHTS MagseisFairfield 10.08 Bergen

Normand Naley PSV Equinor 29.07 Bergen